2017-09-28, 16:53
Medlem
Jag tror det kan vara vettigt att fundera över hur man skulle agerat själv om man blev falsk anklagad. Jag är ju jag men inte fan hade jag tagit time out. Jag hade anmält mig själv för jag tror att en oskyldigt anklagad person gör nästan vad som helst för att rentvå sig mot dessa anklagelser. Jag tror det ligger i vår natur att inte acceptera att bli falskt anklagad i offentligt ljus. I det kan givetvis ha fel.
Citera
2017-09-28, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinkus
Är det inte du som är bisarr som vill att man ska tro på något per automatik? Hela rättsväsendet vilar på att ingen ska anses vara skyldig innan det bevisats. Det verkar som personer som du vill att vem som helst ska kunna straffas för övergrepp utan några bevis.

Sedan funkar det såklart likadant åt andra hållet, att man måste anta att Hanna Wigh talar sanning och inte gjort sig skyldig till falsk tillvitelse.

Har du kollat på programmet? Det påstådda övergreppet var bara en av del av många exempel på ärenden som SD hanterat märkligt. Det var väldigt tydlig i fallet med LB att det var hennes ord och inga bevis.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NegroidMongoloid
Lögnen gick inte som hon ville dvs.

Det är ingen lögn. Därför kan hon inte tillrättalägga något utan får leva med att lämna ut den information som finns så som skett. Hade en kvinna bestämt sig för att ljuga ihop sånt här hade Linus Bylund suttit i arresten nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pakkak
Vilket MENA-land kommer misstänkt GM från?

Hann Wigh är vad jag vet svensk. Hon är både GM och BO.
Citera
2017-09-28, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucke55
Då kan vi utgå att historien är falsk.

Jösses, hur fanken kom du till den slutsatsen? Hon har ju hela tiden varit tydlig med att hon är medveten om att det är ord mot ord och att de inte kan leda till någon dom.
Citera
Medlem
Nej den är inte falsk. En påhittad händelse hade lett till att Bylund suttit i förhör just nu.
Citera
Medlem
Citat:

Det har varit ett faktum sedan början då hon inte ville anmäla.
Citera
2017-09-28, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pakkak
Vilket MENA-land kommer misstänkt GM från?

MGM = Linus Bylund kommer från MENA-landet SD

Citat:
Ursprungligen postat av Gummibossen
Hann Wigh är vad jag vet svensk.

Hanna Wigh är svensk även MGM är svensk
Citera
2017-09-28, 17:06
Medlem
Har inte hängt med i tråden. Vet vi att det är Bylund eller är det bara en dålig gissning eftersom han är ett känt namn?
Citera
2017-09-28, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gummibossen
Det har varit ett faktum sedan början då hon inte ville anmäla.

Hon ville inte anmäla för hon satsade fortfarande på sin SD karriär.
Citera
2017-09-28, 17:08
Medlem
Dinkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magro
Har Linus Bylund anmält Hanna Wigh för falsk tillvitelse? Om inte, varför inte?

Kan man förresten bli dömd för falsk tillvitelse om falskanmälan också rör just falsk tillvitelse?

Vad menar du? Den potentiella falskanmälan handlar ju isf om att Hanna Wigh anklagat Linus Bylund för övergrepp, inte att hon anklagat honom för falsk tillvitelse.

Sedan verkar många tro att utfallet måste antingen bli att Linus blir dömd för övergrepp eller att Hanna blir dömd för falsk tillvitelse. Så är självklart inte fallet, utan det är möjligt att ingen blir dömd.

Anledningen det skulle bli falsk tillvitelse och inte falsk angivelse är att hon aldrig anmälde honom. Det var SD som anmälde och det är sannolikt så att de valde att anmäla det inträffade för att de vill att det ska utredas så de skulle slippa ovissheten.
Citera
2017-09-28, 17:10
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Lazyman
Jösses, hur fanken kom du till den slutsatsen? Hon har ju hela tiden varit tydlig med att hon är medveten om att det är ord mot ord och att de inte kan leda till någon dom.

Bara MENA-SD kan dra en sån slutsats. Hade hon hittat på händelsen hade hon sett till att Bylund fått skaka galler. Man hittar inte på något man själv får betala det dyraste priset för. Sån händelse är påtvingad henne av Bylund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in