2017-09-22, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FaNir
Hehe, hände mig för några dagar sedan på affären. Allt började snurra i skallen och jag kände att jag skulle svimma vilken sekund som helst. Stog och vinglade i 10-15 minuter på affären innan jag kände att jag kunde gå igen. Obehaglig känsla iallafall

Ja, man ska i allra högsta grad vara försiktig med Lyrica. Den får muskulaturen att bli "knasig",
minst sagt.
Citera
2017-09-22, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c0caina
Hur mkt bör en nybörjare käka för ett nice rus?

Jag rekommenderar dig att följa läkarens dos om du då är nybörjare, så kommer du att
må bra.
Citera
2017-09-22, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davvo
Är det bara jag som tycker att man mest blir vinglig och skön i kroppen, men förutom det blir man liksom dum och lite efter fast man samtidigt känner sig rätt klar i skallen?

Ingen toppenkänsla, och den här euforin som folk snackar om lyser med sin frånvaro. Mest efter i skallen vilket märks tydligt i social samvaro med nyktra människor.

Ändå känns det idag, dagen efter som att man vill ha mer...och bara ligga hemma och inte träffa nån. Det är nog tur att jag lämna resten hos en polare. Känns som man gör sig själv en tjänst om man gör sig av med resterande. Är inte direkt sugen på att vara efterbliven hela dagarna och dessutom bli tvärhooked som jag förstått att man kan bli.

Ta en låg dos 75 - 150mg(inte berusande dos) med koffein på morgonen och dra till jobbet så ska du se på fan för mig är det som tjack 2.0 jag kan uträtta helt sjukt mycket mer än jag kan utan skillnaden är brutal, vid fysiskt arbete får man inte samma trötthet när man jobbat riktigt tungt och hårt utan man kan fortsätta och även öka tempot när folk i ens närvaro kroknar. Men skulle jag peta i mig 600mg - 1g och göra samma sak så skulle jag nog få märkliga frågor om vad det tagit åt mig.
Citera
2017-09-25, 10:20
Medlem
nutkjells avatar
Kan med genuin glädje meddela att jag sent om sider joinat Lyrica fanclub!

Fick efter mycket om och men träffa en ganska vettig läkare som diagnostiserade mig med GAD och förskrev 100mg Sertaline och 2x75 mg Lyrica. Blev till en början vettskrämd eftersom all skit jag hört om Lyrican genom åren men plockade ut en startförpackning, läste på på satan och bestämde mig för att testa. Blev obligatoriskt svinhög dom första dagarna, väldigt skönt att vingla omkring i tillvaron och ej känna ett enda problem i världen med den där konstiga elektriska känslan i kroppen.

Nu ca ett halvår in i behandlingen kan jag bara säga WOW! Blir ej längre "hög", kan dock känna av det hårdare om jag ej ätit ordentligt. Men jag känner mig, i brist på bättre ord, pånyttfödd som människa, min vardagliga ångest är mer eller mindre bortblåst men jag kan känna legitim oro, vilket var något jag fann besvärande med Benzo. Mår allmänt bra, blivit mer social och intresserad av människor det. Det funkar superbra at plugga på och är fantastiskt tillsammans med kaffe. Känner fortfarande distinkt av lyrican, testat några plågsamma dagar utan, (for science!) så misstänker att jag helt enkelt är väldigt känslig och har låg benägenhet för att utveckla tolerans på detta preparat.

Kan såklart ej med säkerhet säga att min markant höja livskavlitet primärt beror på Lyrican, Sertalinet spelar nog in rätt mycket också men subjektivt känns det så.

Jag var i ärlighetens namn rätt så orolig för att jag skulle börja missbruka dessa och jag har vid ett tillfälle
varit uppe på i 375 mg, vilket var trevligt men känner ej något behov av att återuppleva detta. Känner mig så pass nöjd och hungrig på livet att jag inte känner något behvov av att "dämpa" något. Lyckas utan problem hålla mig till min förskrivna dos, undantag är bakfylla från alkohol då jag brukar peta i mig en extra. Tycker också Lyrica funkar fint att dricka på, behöver oftast dricka mindre och har roligare.

Påstår verkligen inte att Lyrica är någon mirakelmedicin, en snabb titt i denna tråd eller en googling bör övertyga den bäste, men det verkar funka riktigt bra på mig. Får väl återkomma om ett halvår igen för uppdatering, den ökända toleransen kanske har kommit ikapp mig då och jag är tillbaka till att ej våga gå utanför dörren och hämta posten. Eller om/när det är dags att kliva av. hehe.

Hur som helst, ville dela med mig av min "success story" ang. Lyrican, då jag antar att många likt mig, med god anledning, är oroliga för att testa för medicinskt bruk.
Citera
2017-09-25, 22:11
Medlem
bananajoe33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av host.
Om man ska äta den som medicin så håll det under en kort period! Utsättningen är fan mycket värre än bensoutsättning (trots att bensouttrappning resulterat i akutbesök med kramper osv)

Ja avtändningen är inte rolig för mig, knaprat Lyrica i fyra år, har 450mg per dag som medicindos men äter 600-700mg per dag. Varje gång dom tar slut och det är kvar dagar tills man får nytt recept är inte roligt.
Citera
2017-09-27, 22:01
Medlem
erowids avatar
Det är knepigt med toleransökningen. Jag har 600mg/dag och efter 3 dagar måste jag i stort sett dubbla den dosen för att få ut samma effekt. Lösningen blir ju helt enkelt att man får slänga i sig andra grejer för att det inte ska dra iväg. Bortsett ifrån det så är det min favoritsubstans, som en blandning av fylla/tjack/opiat.
Citera
2017-09-28, 10:07
Medlem
angestmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananajoe33
Ja avtändningen är inte rolig för mig, knaprat Lyrica i fyra år, har 450mg per dag som medicindos men äter 600-700mg per dag. Varje gång dom tar slut och det är kvar dagar tills man får nytt recept är inte roligt.

450mg är ingen maxdos, långt ifrån, be din läkare höja till 600mg. Är det ruset du är ute efter så ät 300mg en eller två dagar, när AT kommer smygande slänger du i dig 750mg. Äter du samma dos varje dag försvinner "det roliga" även om man kanske egentligen ska ta dem mot ångest eller smärta. Lyrica är en ganska "ofarlig" drog om man använder den smart. Ur toxisk synvinkel då.
Citera
2017-09-28, 16:56
Medlem
Har en liten snabb fråga angående lyrica. Jag har tagit 900 mg för ungefär 2 timmar sen. Jag har väldigt svårt med motoriken är det vanligt? Rullar ju mina egna cigaretter och det är nästintill omöjligt uppdrag, det sjuka är att jag vet exakt hur jag ska göra men jag gör typ tvärtemot. Diggar ruset som fan men det strö mig att mina cigaretter inte blir som jag vill; är ju sjukt röksugen.

Vet helt ärligt inte ens varför jag skriver ut det här, men det känns typ viktigt på något sätt. Kan ju tänka mig att den här tabletten är jävligt svår att sluta med om man hookar på den. Därför känner jag att det gäller att man tar ansvar när man kör på Lyrica se till att man har så att man kan trappa ner på dom och slipper CT. ;OT jag gjorde CT på benzo och det kändes som att jag skulle dö. Kan tänka mig att Lyrican kan vara något liknade.
Citera
2017-09-29, 19:13
Medlem
erowids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kevzter97
Har en liten snabb fråga angående lyrica. Jag har tagit 900 mg för ungefär 2 timmar sen. Jag har väldigt svårt med motoriken är det vanligt? Rullar ju mina egna cigaretter och det är nästintill omöjligt uppdrag, det sjuka är att jag vet exakt hur jag ska göra men jag gör typ tvärtemot. Diggar ruset som fan men det strö mig att mina cigaretter inte blir som jag vill; är ju sjukt röksugen.

Vet helt ärligt inte ens varför jag skriver ut det här, men det känns typ viktigt på något sätt. Kan ju tänka mig att den här tabletten är jävligt svår att sluta med om man hookar på den. Därför känner jag att det gäller att man tar ansvar när man kör på Lyrica se till att man har så att man kan trappa ner på dom och slipper CT. ;OT jag gjorde CT på benzo och det kändes som att jag skulle dö. Kan tänka mig att Lyrican kan vara något liknade.

Det är en vanlig biverkan, finmotoriken blir åt helvete för att inte tala om den allmänna motoriken. Brukar gå in i väggar, tappa saker, samt att närminnet försvinner. Det är väl iofs en del av det roliga tycker jag. Vad gäller att sluta med den, så kan du läsa i denna tråd vilket helvete det är.
Citera
2017-09-30, 14:06
Medlem
Nä nu har jag käkat lyrica alldeles för länge enligt mig eftersom jag bara skulle ta det i någon vecka under en opiat AT. Sket sig rätt rejält (såklart )

Tror det gått 4-5 veckor som jag har ätit mellan 900-1500mg kanske 5 dagar i veckan cirkus. Det är ju inte lång tid jag ätit det men lyrica är ju inte roligt att gå av någonsin vad jag förstått, men jag vet inte riktigt hur den blir gällande tid/dos/hur ofta osv som påverkar at:n?
Om jag får de, vad kan jag lindra den med? Alkohol? Benzo antar jag? Har blivit tväärskrämd ju av alla skräckhistorier om lyrica AT, visste om de innnan ändå knaprar man..

Hur funkar det om jag skulle sluta tvärt och gå på tramadol ist, den kan jag trappa ner och sluta med relativt lätt så kanske kan ersätta med den ett tag? Jag är inte ute efter att bli helt ren på secunden, vill bara bli av med lyrican. Tips? Någon som har kunskap ang alla andra frågor?
Citera
2017-09-30, 19:05
Medlem
Önskade jag aldrig käkade detta rävgiftet , ni som inte lider av hälsoproblem istället vill bli höga på detta skitet så önskar jag er lycka till och sluta med detta för lyrica funkar i några månader sen slutar den fungera och då börja kroppen få psykos ångest panik attacker och självmords tankar dyker upp som brev på posten, och ATn den ska vi inte snacka om när man känner sig så jävla solbränd på huden är så känslig och går fan inte ens duscha med varmt vatten för det bränner till. Näe uschh glad jag slutade med rävgiftet man mår fan mycket bättre än när man var hög på lyrica , närminnet var ju katastrof men börjar återhämta mig nu , pfizer äckliga judisk företag som giftar ner folk och tjänar miljarder på jusst deras lyrica . Dom förlorar patent 2018 och sedan kommer det narkotika klassas , 11-13 åringar börjar fan käka detta för flum syfte ... så jävla sorligt :/

Peace och akta er för detta och läkarna VET ABSOLUT INGET om lyrica utan säger "lite biverkningar och är lätt och sluta med"
Hahhahaha fy fan
Citera
2017-09-30, 19:32
Medlem
Yohomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktorspice
Önskade jag aldrig käkade detta rävgiftet , ni som inte lider av hälsoproblem istället vill bli höga på detta skitet så önskar jag er lycka till och sluta med detta för lyrica funkar i några månader sen slutar den fungera och då börja kroppen få psykos ångest panik attacker och självmords tankar dyker upp som brev på posten, och ATn den ska vi inte snacka om när man känner sig så jävla solbränd på huden är så känslig och går fan inte ens duscha med varmt vatten för det bränner till. Näe uschh glad jag slutade med rävgiftet man mår fan mycket bättre än när man var hög på lyrica , närminnet var ju katastrof men börjar återhämta mig nu , pfizer äckliga judisk företag som giftar ner folk och tjänar miljarder på jusst deras lyrica . Dom förlorar patent 2018 och sedan kommer det narkotika klassas , 11-13 åringar börjar fan käka detta för flum syfte ... så jävla sorligt :/

Peace och akta er för detta och läkarna VET ABSOLUT INGET om lyrica utan säger "lite biverkningar och är lätt och sluta med"
Hahhahaha fy fan

Finns lika många som är otroligt tacksamma för att lyrica finns. Det är otroligt individuellt och bara för att det blivit så för dig att det slutade fungera,psykos och panikattacker t.ex betyder inte att det blir så för andra. Vet många som har blivit otroligt hjälpta i sitt liv av lyrican.

Jag tycker inte heller om lyrica,avskyr den rent ut sagt och ville bara skriva allt möjligt skit om den.. men insåg att det faktiskt är en viktig medicin för många och alla får inte massa biverkningar, vissa kan sluta med den utan problem os.v
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in