• 1
  • 2
2017-09-28, 08:08
Medlem
Jag har tjänat ihop pengar på ett sätt som jag inte får beskriva i detalj på grund av den stränga regel 1.09. Nu vill jag använda en del av pengarna till att beställa saker som inte kan köpas kontant i en kassa, och då måste jag alltså sätta in pengarna på konton. Jag ska beställa flera saker från olika leverantörer och varje sak är inte så dyr, sakerna är lagliga så det är bara pengarnas ursprung jag behöver dölja, men den sammantagna summan på ett konto skulle dra polisen till sig. Hur går det att skapa flera konton och sätta in pengar på, utan att någon får veta att kontona tillhör samma person?

Som tillägg undrar jag även om hur det går att skaffa flera postlådor att ta beställningarna i så att kontona inte kan knytas ihop genom att de används till att beställa saker till samma adress.
Citera
2017-09-28, 08:45
Medlem
DiamantTjuvens avatar
Det du frågar efter är i princip omöjligt utan rätt kontakter. Förr om åren krävdes det bara att man kände någon i bankvärlden, som i sin tur öppnade konton på t,ex cayman öarna på falsk identitet, det är inte någon större skillnad idag, det är bara det att snaran har dragits åt och din kontakt behöver stor insyn. Men nu snackar jag riktigt stora pengar, jag kan omöjligt veta vad du sitter på, så var lite specifik.
Citera
2017-09-28, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiamantTjuven
Det du frågar efter är i princip omöjligt utan rätt kontakter. Förr om åren krävdes det bara att man kände någon i bankvärlden, som i sin tur öppnade konton på t,ex cayman öarna på falsk identitet, det är inte någon större skillnad idag, det är bara det att snaran har dragits åt och din kontakt behöver stor insyn. Men nu snackar jag riktigt stora pengar, jag kan omöjligt veta vad du sitter på, så var lite specifik.
Går det inte att skapa konton anonymt eller i uppdiktade identiteter?
Citera
2017-09-28, 09:10
Medlem
Köp BTC kontant i Sthlm, inga problem alls.
Citera
2017-09-28, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 998tx
Köp BTC kontant i Sthlm, inga problem alls.
Då flyttas problemet till att skapa flera BTC-plånböcker som inte kan knytas till samma person, plus att det finns många företag som inte tar betalt i BTC.
Citera
2017-09-28, 09:15
Medlem
Jag bryr mig egentligen inte om det går att göra i Sverige eller om jag måste flytta utomlands, så länge det går att få pengarna med sig.
Citera
2017-09-28, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av delarutsaker
Jag bryr mig egentligen inte om det går att göra i Sverige eller om jag måste flytta utomlands, så länge det går att få pengarna med sig.
Helst inom Schengen dock. Och absolut inte några krigshärjade uländer. Om det går att göra på distans spelar det inte så stor roll med platsen, dessa reservationer gäller fysiska flyttar. Fysiskt är jag även obekväm med att passera USAs gräns.
Citera
2017-09-28, 11:05
Medlem
10-20% avgift får du räkna för få det fixat, sedan får du tänka på SEK är skitvaluta så tillkommer extra kostnader få det växlat till EUR / USD etc.

Dock är gräns 10k€ föra över kontanter utanför EU gräns utan att deklera pengarna.
Citera
2017-09-28, 11:31
Medlem
flaskborstes avatar
Enklare att tvätta pengarna i Sverige mot en avgift..räkna med 10-25% finns många smarta upplägg som fungerar bra.. Engångsbelopp är lite enklare.. tvätta pengarna och sätt in dem lagligt på ett Svenskt konto..blir oftast billigare än att åka runt i Europa och världen för att skaffa konton (som är besvärligt i hela Europa då man måste legitimera sig)
Citera
2017-09-28, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Enklare att tvätta pengarna i Sverige mot en avgift..räkna med 10-25% finns många smarta upplägg som fungerar bra.. Engångsbelopp är lite enklare.. tvätta pengarna och sätt in dem lagligt på ett Svenskt konto..blir oftast billigare än att åka runt i Europa och världen för att skaffa konton (som är besvärligt i hela Europa då man måste legitimera sig)
Och om jag av någon anledning skulle vilja flytta till ett annat EU-land och använda mina pengar där?
Citera
2017-09-28, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sovtutan
Offtopic, 1.09 är inget problem.
Jag syftar på om det fanns något underförstått.
Citera
2017-09-28, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av syserror
10-20% avgift får du räkna för få det fixat, sedan får du tänka på SEK är skitvaluta så tillkommer extra kostnader få det växlat till EUR / USD etc.

Dock är gräns 10k€ föra över kontanter utanför EU gräns utan att deklera pengarna.
Om pengarna officiellt inte förs över av samma person då?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in