2017-09-27, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidornot
Självklart inte, monogami är ett måste.

Den successiva nedmonteringen av monogamin kommer skapa stora problem, vi ser en hel del av det redan nu. Tycker du det är för många "gnälltrådar från bittra ensamma män online" nu? Vänta 10 år du bara, eller 20.

Monogami är ett föråldrat religiöst påhitt. Skulle du bara vilja vara med en kvinna resten av ditt liv?
Fy fan vad pissigt värdelöst.
Visst ska man vara trogen under sina förhållanden och inte knulla till höger och vänster men att tro på livslång kärlek och monogami fungerar bara för svanar. Livet är för kort för att nöja sig med något mediokert.
2017-09-27, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumptruck
Jag är jättenöjd, har en fantastiskt vacker blivande fru, bor hur bra som helst, jättebra jobb osv. De flesta av mina vänner har det lika bra.

Fattar inte vad ni gnäller om, sitter ni bara hemma och grinar så händer det ju inget.

PS. Glöm on line dejting och all sådant skit. Ut i verkligheten istället.

Jo fast det är svårare för män men jag vart mycket uppmuntrad när jag läste om Ukrainskor och Rysskvinnor.
2017-09-27, 17:40
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyMontane
Vilka åtgärder tror du krävs då för att unga män ska få mer fitta? För det är ju vad det handlar om, eller?
MGTOW är en mycket större grej i USA för att USA är ett mycket skevt samhälle som fortfarande har kvar traditionalism till viss del blandat med feminism.
Inte bara ligga mer. Svenska kvinnor måste ändra attityd och sluta bete sig som drottningar på 1600-talet. Dynamiken måste komma tillbaka där både könen bidrar. Men det är svårt. Svårt med tanke på att de föds ovanligt många män i Sverige så förutsättningarna är hårda från början. Men om jag spånar från orealistiska till realistiska åtgärder:

Ompröva och utvisa alla de invandrare som har kommit de senaste tio åren och inte har skyddsbehov. De här drabbar framförallt alla ensamkomamnde män som har bluffat sig hit.

Vänd på steken och som världens mest feminista regering öppna en speciell asylkvor för utsatta ensamkommande unga kvinnor. Ta in 100 000 eller fler. Ge dem plats på asylslott och fickpengar så de stackarna får en bra start i sitt nya land och verkligen vill stanna.

Legalisera prostitution och skattesubventioneraa det.

Sänk skatten rejält. Brytpunkten för höginkomsttagare borde går vid 1milj kronor. Sänk alla former av bidrag eller ta bort dem. Det här innefattar allt som framförallt singelkvinnor utnyttjar och esamstående män betalar. Barnbidrag,bostadsbidrag,understöd och allt vad de heter. Det här leder till att utseendet spelar mindre roll , män med andra kvaliter får ta plats och det blir fler parförhållande och färre skilsmässor då man inte kan lita på att staten betalar allt.

Summa summarum tror jag ändå att internetdatingen har förskjutit allt till den grad att det aldrig blir sig likt förrän nästa storkrig kapar av 20% av den unga manliga befolkningen likt de gjorde förr.
Senast redigerad av ricardo22 2017-09-27 kl. 17:47.
2017-09-27, 17:56
Medlem
VeganJans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GRAA
Hypergami : vissa killar får ligga mer.

Sexdrift : vad får dig att tro att tjejer VILL ligga lika mycket som killar eller njuter av det lika mycket?

Förstår inte var jag har påstått att tjejer VILL ligga lika mycket.

Förstår dock vad du menar med hypergamiargumentet. Som påpekats tog jag inte heller hänsyn till att det finns fler killar. Hur som helst håller jag det för troligt att för TS är den egna attraktionskraften en starkare faktor än andelen kvinnor i samhället.
2017-09-27, 18:30
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoffeSvensson
Jag håller med TS att situationen i Sverige liknar det TS beskriver. Samtidigt nämner du Thailand där kvinnans ställning är tvärtemot. Jag har varit där och sett hur där ser ut. Då snackar jag inte om att unga prostituerade går med tjocka, flintskalliga gubbar som kunde varit deras farfar. Nej jag har sett kvinnor runt 40 som lever med alkoholiserade 50, 60 taggare och får acceptera saker som aldrig hade gått hem i Sverige.

Sedan har vi hela Ryssland, Vitryssland, Ukraina etc. Där vill jag lova att en 7-8/10 damer inte har mycket att hämta på marknaden efter att hon fyllt 40. Har flera polare som reggat sig på Tinder när de varit på plats och träffat 7-10/10. Har även själv varit på plats och träffat kvinnor som har varit välutbildade, feminina, trevliga och riktigt tacksamma och uppskattar en gentleman. Visst finns det golddiggers men det märker man när det lägger ut handen.

Nej istället för att sjunga ut klagovisan så borde TS och andra gentlemän söka upp dessa kvinnor som vi inte hittar i Sverige. Det kräver betydligt mer än Thai men ansträngningen är uppskattad och ger utdelning. Ryska kvinnor är för övrigt mycket snyggare och renligare generellt sätt än svenskor och en del har ganska gott ställt om man sonderar terrängen. WT kan åka till någon bar i Patong.
Har man varit utanför Sveriges gränser vet man att det är så. Det är fler normala män med snygga kvinnor, en 40 taggare kan utan problem ha en babe i 30 års åldern. Ett annat problem är att svenska kvinnor åldras som skit. Efter 30 år finns det så få svenska kvinnor som är singlar och som är feminina, roliga och tacksamma att man kan räkna dem på ena handen.
Senast redigerad av sebastian_ 2017-09-27 kl. 18:37.
2017-09-27, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VeganJan
Förstår inte var jag har påstått att tjejer VILL ligga lika mycket.

Förstår dock vad du menar med hypergamiargumentet. Som påpekats tog jag inte heller hänsyn till att det finns fler killar. Hur som helst håller jag det för troligt att för TS är den egna attraktionskraften en starkare faktor än andelen kvinnor i samhället.

Diskutabelt om samhället förändrats eller om "bara kränkt man"(inte för att jag riktigt köper det, män har bevisligen det plågsammare då kvinnor både är petigare, och män kåtare) argumentet iaf håller någorlunda.

Men även om man räknar med musslor som mindre attraktiva har vi ändock 125 män per 100 kvinnor pga massinvasionen ifrån MENA.

Så könsfördelningen är bevisligen skev, och visst kan det ha blivit värre på några år?
2017-09-28, 10:24
Medlem
Sirianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Fantastiskt att ingen har reagerat på ett av dom få sunda inlägg i den här tråden. Visst är det så att både män och kvinnor har för höga krav på presumtiva partners. Det beror säkerligen till viss del på att man inte "väljer" man fysiska människor utan "profiler" på dejtingsidor, i appar och allt vad det är. Man räknar inte med det här som populärt kallar för kemi. Kort sagt så ställer man sina krav baserat på teori snarare än praktik. Inte fan spelar det någon roll om någon inte kan baka bullar om det slår gnistor när man rör vid varandra.

Så kan det med stor säkerhet vara. Allt blir så opersonligt med alla dessa appar och skit
2017-09-28, 10:40
Medlem
StoffeSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GRAA
Men även om man räknar med musslor som mindre attraktiva har vi ändock 125 män per 100 kvinnor pga massinvasionen ifrån MENA.

Så könsfördelningen är bevisligen skev, och visst kan det ha blivit värre på några år?

Eftersom fördelningen är så måste vi män välja mellan att antingen bli förnedrade, och degraderade till räkningsbetalare av våra svenska feminister, gifta oss med högerhanden eller så tar vi oss i kragen och åker till ett land där det är överskott på vackra kvinnor och underskott på gentlemän. Det är beroende på smak, Ryssland, Ukraina, flera länder i sydostasien och mellanöstern. Sedan skadar det inte din status att du är ifrån Sverige i många av dessa länder.

Golddiggers kommer säkert någon att kommentera men faktum är att snygga svenska tjejer är större guldgrävare en ryskor.
2017-09-28, 11:22
Medlem
Citat:
Eftersom fördelningen är så måste vi män välja mellan att antingen bli förnedrade, och degraderade till räkningsbetalare av våra svenska feminister, gifta oss med högerhanden eller så tar vi oss i kragen och åker till ett land där det är överskott på vackra kvinnor och underskott på gentlemän. Det är beroende på smak, Ryssland, Ukraina, flera länder i sydostasien och mellanöstern. Sedan skadar det inte din status att du är ifrån Sverige i många av dessa länder.

Golddiggers kommer säkert någon att kommentera men faktum är att snygga svenska tjejer är större guldgrävare en ryskor.
Tror du på allvar att ryssland är bättre?

Jag skämtar inte nu. En rysk kvinna måste du klä i guld för att få skaka hand med.

Detta tjat om ryska kvinnor. Visserligen får du riktig kvinnlighet, både sexualitet och moderlighet. En kvinna som tar hand om dig på ett riktigt kvinnligt sätt men räkna med att du får dra ett rejält lass som man.
2017-09-28, 11:34
Medlem
Citat:
Jag håller med TS att situationen i Sverige liknar det TS beskriver. Samtidigt nämner du Thailand där kvinnans ställning är tvärtemot. Jag har varit där och sett hur där ser ut. Då snackar jag inte om att unga prostituerade går med tjocka, flintskalliga gubbar som kunde varit deras farfar. Nej jag har sett kvinnor runt 40 som lever med alkoholiserade 50, 60 taggare och får acceptera saker som aldrig hade gått hem i Sverige.

Sedan har vi hela Ryssland, Vitryssland, Ukraina etc. Där vill jag lova att en 7-8/10 damer inte har mycket att hämta på marknaden efter att hon fyllt 40. Har flera polare som reggat sig på Tinder när de varit på plats och träffat 7-10/10. Har även själv varit på plats och träffat kvinnor som har varit välutbildade, feminina, trevliga och riktigt tacksamma och uppskattar en gentleman. Visst finns det golddiggers men det märker man när det lägger ut handen.

Nej istället för att sjunga ut klagovisan så borde TS och andra gentlemän söka upp dessa kvinnor som vi inte hittar i Sverige. Det kräver betydligt mer än Thai men ansträngningen är uppskattad och ger utdelning. Ryska kvinnor är för övrigt mycket snyggare och renligare generellt sätt än svenskor och en del har ganska gott ställt om man sonderar terrängen. WT kan åka till någon bar i Patong.

Detta inlägg borde resultera i att tråden blir låst.
Det är mycket enklare utomlands. Så länge man sköter sitt utseende och beter sig ordentligt, osv. så ska man kunna hitta en fin kvinna för ett seriöst förhållande.
Svenska kvinnor går ner sig vid 30-strecket. Östeuropeiska kvinnor ser bra ut under en längre tid.
Svenska kvinnor är inte intresserade av monogami i ren protest (för feminism). Östeuropeiska kvinnor vill ha monogama relationer.
Svenska kvinnor beter sig manligt. Östeuropeiska kvinnor är kvinnliga.

Eller kan skriva så här istället, för jobbet du utför så kommer du ha en möjlighet att hitta en väldigt bra kvinna i Polen. Men för samma jobb utfört i Sverige så kommer du hitta en mycket sämre på de flesta punkter (utseende, personlighet, osv.).

Om man inte har varit utanför Sveriges gränser ofta så förstår jag att man är skeptisk till vad vi skriver men det är faktiskt så och jag rekommenderar att ni flyttar eller dejtar utanför Sverige. Det blir inte bättre i Sverige.
2017-09-28, 11:47
Medlem
Dirtun07s avatar
Jag tror att hela situationen kommer förändras till det bättre då detta i min mening mer är en trend än något annat. "fokusera på dig själv, ligg runt och bry dig inte om andra"-attityden har gjort många egoistiska, kalla, oengagerade och i princip deprimerade. Detta då alla kortvariga relationer bygger noll djup och mening vilket lämnar kvar ett tomrum efteråt. För att inte tala om hur mycket den här fasaden människor ska hålla uppe sliter på deras egna välmående.

Det kommer inte hålla då människan inte är byggd för att vara en känslokall robot. Det vänder garanterat och kan lova att monogami kommer bli "det som är inne igen" efter X antal år.
2017-09-28, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av normallekman
Tror du på allvar att ryssland är bättre?

Jag skämtar inte nu. En rysk kvinna måste du klä i guld för att få skaka hand med.

Detta tjat om ryska kvinnor. Visserligen får du riktig kvinnlighet, både sexualitet och moderlighet. En kvinna som tar hand om dig på ett riktigt kvinnligt sätt men räkna med att du får dra ett rejält lass som man.

Jag förstår inte heller varför ryssar hyllas som äktenskapsideal. Mer än 50% av alla par i Ryssland skiljer sig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in