2017-09-27, 23:00
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Vi väntar fortfarande på att HW skall säga: "Nej, jag har aldrig haft sex frivilligt med LB!" Eller något liknande. Men det säger hon inte. Det är "Jag tänker inte kommentera den biten då jag anser det vara ovärdigt och ett aktivt försök att skifta fokus." och liknande kommentarer. Källa för det citatet:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6xn1o/wigh-ytterligare-ett-satt-for-partiet-att-smutskasta-mig
Varje gång det kommer på tal så slingrar hon sig. Varför? Min gissning är att det faktiskt fanns ett förhållande och att hon inte törs dementera eftersom hon inte vet om LB har bevis, exempelvis sms från henne. För faktum kvarstår; hon har fortfarande inte dementerat.

OT Om du vill bli tagen seriöst bör du överväga att sluta upp med personangrepp av typ "är du full" och "dagcenter" och dylikt. Det bestående intrycket är att du använder angrepp ad hominem i brist på egna argument.

Du ingen bryr sig om vad du väntar på för bollen ligger hos åklagaren. Sluta tjata är du vänlig det är så jävla ointressant med ditt förståndshandikapp gällande vad HW säger om vad den misstänkte säger om en relation. Totalt ovidkommande eftersom det inte finns och har inte funnits ett skit om det från hennes håll. Hon slingrar sig inte och det här är känt inom partiet för bra länge sedan men du fattar ju trögt. Sluta tjata nu du är inte intressant.
Senast redigerad av Moosky 2017-09-27 kl. 23:02.
Citera
2017-09-27, 23:01
Medlem
Om man vill skapa en lögn kring ett sexuellt övergrepp alt våldtäkt då gör man inte detta under en lång tid dolt bland några få personer i ledningen.
1) Effekten i anklagandet sker då man kopplar in polisen alternativt går publikt. Detta har Hanna väntat med i 1,5 år vilket starkt perkar på att detta inte är en uppdiktad händelse.
2) Är man falskt anklagad bör man gå på offensiven och ge någon form av intervjuer då man inte har något att dölja. MGM gömmer sig och tar timeout. Pekar också på att det ligger någon sanning i anklagelsen.
3) Vinner Hanna något på sitt påstående? Har hon utpressat MGM på pengar. Svar Nej! Det finns inget Hanna vinner på att anklaga en politiker i högre ställning än henne själv. Dock har hon mycket att förlora. Just därför valde hon länge att svälja händelsen och gå vidare som inget hade hänt. Hon hade inget val om hon skulle fortsätta sin SD karriär.
4) Finns en hämdförklaring att tillgå? Har LB lurat henne på pengar? Nej! Har LB permanent valt en annan kvinna framför henne. Nej för då skulle denna kvinna försvara LB vilket det inte finns någon kvinna som gör.
5) Vid en falsk anklagelse behöver inte lögnaren vänta in och bry sig om hur bevisningen skall gå till för lögnarens verktyg är påståendet. Lögnaren kan agera direkt och släppa bomben i närtid. Bevishanteringen blir en efterkonstruktion.
6) Att Hanna tvekar inför att peka ut MGM är ytterligare ett tecken på att hon bryr sig om bevisläget och det drev som följer en högre politiker som detta gäller. En lögnare lägger inte 5 sekunder på bevisläget utan kör påståendet i facet direkt för det är påståendet som skall skapa skadeeffekten.

Allt pekar på att detta INTE är uppdiktat. Det ser mörkt ut för Linus Bylund.

Och vad gör SD? jo de försöker smutskasta offret trots att de själva vet vem som är skyldig
Senast redigerad av becknaren99 2017-09-27 kl. 23:05.
Citera
2017-09-27, 23:02
Medlem
Synesiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Men du verkar redan ha tagit ställning för LB.. Och hur skall du kunna bringa klarhet i något när du inte har tillgång till interna källor!?
Att påpeka att HW motsäger sig (kan vara jag som missuppfattat tack vare KFs undermåliga arbete med avsnittet) och att hon inte dementerar uppgiften om ett sexuellt förhållande är inte att ta ställning för LB.
Citera
2017-09-27, 23:03
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Synesis
Med tanke på att jag kan backa upp mitt första påstående, varför skulle jag hitta på det andra?

Du är uppenbarligen inte intresserad utav att diskutera faktan utan bara vinkla det till att LB är skyldig och att HW talar sanning. Själv har jag inte tagit ställning än, utan försöker bara ta reda på så mycket fakta som möjligt. Tyvärr är det svårt tack vare smutsiga Kalla Fakta som virar till det hejvilt.
Jag vet inte varför du skulle hitta på det, men du påstod en sak du inte kan backa upp. That is all.
Citera
2017-09-27, 23:06
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
I en skriftligt kommentar till DN senare på onsdagseftermiddagen skriver Jomshof:

”Jag har ingen minnesbild av att några specifika personer pekades ut och minns inte heller allt som diskuterades, utan på mötet vi hade redogjorde HW för händelser som hade drabbat HW och en annan kvinna i hennes distrikt. Det kretsade kring en lång rad olika allvarliga händelser, främst lokala sådana som jag minns det, där berättelsen om hennes dotter var det som berörde mig mest. Vi kom till en gräns där jag tydligt sa att jag inte kunde hantera all information, utan att hon måste gå vidare med att anmäla allt. Jag hänvisade till vår externa säkerhetskonsult, detta eftersom han kan ge henne professionella råd och all hjälp hon behöver för att gå vidare.
http://www.dn.se/nyheter/politik/jomshof-om-hanna-wigh-jag-kunde-inte-hantera-all-information/

Ännu en story som inte håller, och HW säger att Fjamshof bytte ämne.
Så han har ett visst minne i alla fall men vad gjorde SD då? Inte ett förbannat skit mer än att försöka tysta ner det hela. Jag tror inte dom är så intelligenta för jämför man de olika topparnas uttalande är det inte en siffra som stämmer överens.
Citera
2017-09-27, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Var har du befunnit dig dom senaste åren? I någon madrasserad cell? Då kan jag förstå att du inte vet mer än vad du ger sken av, men det är känt. Det här är inget nytt. Journalistkåren har spaltat upp det här flera gånger men läser man sin partitidning enbart så blir den informationen inte så tydlig.
Läser en 4-5 tidningar varje dag och har ej läst att riksdagsmän skulle slåss,
förskingra eller begå sexuella övergrepp i någon större grad.
Ditt påstående är en stor/jättestor överdrift.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Pilska män bryr sig inte ett dugg om ifall kvinnan är "instabil", tvärtom kan detta vara lockande, wild and crazy liksom, häftigt!

Ja borderlines tenderar att vara väldigt promiskuösa och vilda i bingen så Wigh var nog lockande. Dock kommer det andra som ja... man ser ju hur ludret hämnas med sin dikterade historia. Kommer bli intressant att se om MSM kommer puddla när sanningen kommer fram och om feminismen kommer att ta stryk nu när männen börjar få nog på dessa ludren som skapar hysteri och har låg självbehärskelse.
Citera
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Du lade till citationstecken din jävla pajas.
Jag kommer inte ihåg i vilken utav alla intervjuer hon sa det, om det var till Aftonbladet eller om det var TV4. Aftonbladet tror jag, igår.

Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Vi väntar fortfarande på att HW skall säga: "Nej, jag har aldrig haft sex frivilligt med LB!" Eller något liknande. Men det säger hon inte. Det är "Jag tänker inte kommentera den biten då jag anser det vara ovärdigt och ett aktivt försök att skifta fokus." och liknande kommentarer. Källa för det citatet:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6xn1o/wigh-ytterligare-ett-satt-for-partiet-att-smutskasta-mig
Varje gång det kommer på tal så slingrar hon sig. Varför? Min gissning är att det faktiskt fanns ett förhållande och att hon inte törs dementera eftersom hon inte vet om LB har bevis, exempelvis sms från henne. För faktum kvarstår; hon har fortfarande inte dementerat.

OT Om du vill bli tagen seriöst bör du överväga att sluta upp med personangrepp av typ "är du full" och "dagcenter" och dylikt. Det bestående intrycket är att du använder angrepp ad hominem i brist på egna argument.
Varför skall hon säga det i media?
Det säger hon väl till åklagaren i så fall.
Citera
2017-09-27, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Jaha vilket målnummer är det med tanten? Du kan lägga fram det här det går bra.
Nej, eftersom det inte är HW som anmält så faller också falsk tillvitelse bort. Men det kan ju inte du begripa eftersom du har noll koll på juridiken. Så målnummer tack.

Och vem tror du pekat ut BL?
En anonym på gatan?
Du vet om att hon söker målsägandebiträde?
Ska hon driva ett mål mot en anonym man eller?
Citera
2017-09-27, 23:09
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Stämmer att jag inte har ork att titta igenom hela avsnittet igen eller att sitta och hoppa runt i avsnittet när det tar mig 30 sekunder att buffra varje gång. Vänta tills helgen så är jag hemma igen med bättre uppkoppling... Tyvärr är det ju ett par dagar kvar tills dess.

Din inställning och attityd visar ju på att det är ganska så lönlöst dock. Du har redan bestämt dig för att LB är skyldig och att HW är ofelbar.
Är inte din inställning det motsatta då?
Citera
2017-09-27, 23:09
Medlem
JanTalibans avatar
Aha, så det är Bylund … Jag hoppades i del längsta på att det istället skulle vara den SD-riksdagsman som greppade mig på kuken för några år sen. (Jag ser dock tecken på att den göken samlar poäng för att förr eller senare bli schavotterad i media.)

Jag har aldrig hamnat tillräckligt när Bylund för att få chans att erfara hur grepp-benägen han är. Men att han kallas ”Jimmies högra hand” kan vara en ledtråd …

Jag har emellertid hört en skock SD-kvinnor skvallra om att Bylund ”alltid är påträngande och jobbig”.

Det här är ju för fan politiskt självmord! Alltså att racka ner så jävla osmakligt på Hanna och sen riskera att det framkommer att Bylund har fulat sig.
Citera
2017-09-27, 23:10
Medlem
Vad händer med en riksdagsledamot om han döms till fängelse? Får han behålla sin stol i riksdagen ändå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in