2017-09-27, 10:40
Medlem
Istok91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Det är ändå väldigt märkligt att ha 1 avbytare på 3 platser, och nu 0 efter Miliks skada. Någon halvbra spelare med 2 miljoner euro i lön som de hade på Pandevs tid hade de kunnat skaffa eller behålla.
Man skulle behållt Zapata.
Citera
2017-09-27, 19:16
Medlem
sebastian_s avatar
Roma är Roma i CL igen och jag kom att tänka på en sak, hur många fina CL-kvällar har Roma haft de senaste 15 åren ? Är det över 5 st blir jag förvånad, och de måste ha spelat 60-70 matcher under den tiden.
Citera
2017-09-27, 19:17
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Roma är Roma i CL igen och jag kom att tänka på en sak, hur många fina CL-kvällar har Roma haft de senaste 15 åren ? Är det över 5 st blir jag förvånad.
Ja, verkligen. Stabilt till 2-0. Sen fokustapp modell grande.
Citera
2017-09-27, 19:20
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Roma är Roma i CL igen och jag kom att tänka på en sak, hur många fina CL-kvällar har Roma haft de senaste 15 åren ? Är det över 5 st blir jag förvånad, och de måste ha spelat 60-70 matcher under den tiden.

När var det Roma slog ut Real Madrid i åttondelen(?), 2007?
Citera
2017-09-27, 19:20
Avslutad
Citat:

2 gånger har de nått kvartsfinal sedan scudettovinsten:
06/07: När man slog Lyon i åttondelsfinal och Taddei spelade högerback.
Mancinis klassiska mål mot Lyon: https://www.youtube.com/watch?v=LmKrSouUffI
Vad som sedan hände i kvartsfinal är inget jag nämner här.
07/08: Man slog ut Real i åttondelsfinal med vinst i båda matcherna för att sedan åka ut mot United(3-0 agg.)
Senast redigerad av J-dilla 2017-09-27 kl. 19:24.
Citera
2017-09-27, 19:24
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
2 gånger har de nått kvartsfinal sedan scudettovinsten:
06/07: När man slog Lyon i åttondelsfinal och Taddei spelade högerback.
Mancini klassiska mål mot Lyon: https://www.youtube.com/watch?v=LmKrSouUffI
Vad som sedan hände i kvartsfinal är inget jag nämner här.
07/08: Man slog ut Real i åttondelsfinal med vinst i båda matcherna för att sedan åka ut mot United(3-0 agg.)
Det är de två kvällarna jag minns. Sen försökte jag komma på någon stormatch i gruppspelet, men det är bara tappra 1-1 matcher som jag minns. Inget jag skulle klassa som en fin CL-kväll.
Citera
2017-09-27, 19:26
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Roma är Roma i CL igen och jag kom att tänka på en sak, hur många fina CL-kvällar har Roma haft de senaste 15 åren ? Är det över 5 st blir jag förvånad.
Man lyckades ju vinna hemma mot Fergusons Manchester United...
Citera
2017-09-27, 19:28
Avslutad
Citat:
Det är de två kvällarna jag minns. Sen försökte jag komma på någon stormatch i gruppspelet, men det är bara tappra 1-1 matcher som jag minns. Inget jag skulle klassa som en fin CL-kväll.

Finns tyvärr inte mycket mer att minnas vad gäller Roma och CL. Det jag kommer kommer ihåg utöver dessa är när man åkte ut på straffar mot Arsenal 2009 i åttondelsfinalen. Doni var nog den sämsta straffmålvakten i fotbollens historia. Baptista missade mer eller mindre öppet mål också...det var en tung kväll. Man hade Tonetto och Cassetti som yttar om jag minns rätt...
Citera
2017-09-27, 19:29
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Sant. Jag har fått ihop några fler. Vinst mot Bayern hemma 2010 med en riktigt dålig Totti som avgör på straff. Vinst borta mot Madrid 2002 när Totti gjorde mål.
Citera
2017-09-27, 19:35
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Finns tyvärr inte mycket mer att minnas vad gäller Roma och CL. Det jag kommer kommer ihåg utöver dessa är när man åkte ut på straffar mot Arsenal 2009 i åttondelsfinalen. Doni var nog den sämsta straffmålvakten i fotbollens historia. Baptista missade mer eller mindre öppet mål också...det var en tung kväll. Man hade Tonetto och Cassetti som yttar om jag minns rätt...
Haha ja just det. Det var då han bara la sig ner på straffarna.
Citera
2017-09-27, 21:09
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Man lyckades också åka på tidernas utskåpning mot desamma i Manchester. Det rekordet står väl sig fortfarande?
Citera
2017-09-27, 21:10
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Man lyckades också åka på tidernas utskåpning mot desamma i Manchester. Det rekordet står väl sig fortfarande?
Jo, därav min "". Vilket rekord?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in