Citat:
Ursprungligen postat av
elsydeon
Vad fint den platta jorden har avrundats via förvrängning av kameran i den bilden
Menar du att de har en fisheyelins på DSCOVR? Då borde väl alla andra bilder som tagis med den kameran också förvrängas? Hu kommer det sig t.x. att stjärnbältet och vår måne inte är förvrängda av fisheyelinsen på bild 2 jag länkade?
Citat:
Varför inte? Om jorden är oändligt stor, vad skulle hindra dig från att se den, eller åtminstone en del av den?
Som jag skrev - om du är triljoner km bort så är du längre bort än vintergatans diameter och kommer inte se jorden alls..
Citat:
Först av allt, distanserna baseras på antagandet att heliocentrismen är sann. Ingen har varit där med 5 ljusår långt måttband och dragit den från en stjärna hit, utan distanserna baseras på vissa antaganden. Vetenskapsmän har inte heller mätt hur stora stjärnorna är, utan de har
gett dem en storlek så att de kan vara synliga för oss enligt den heliocentristiska teorin. Därför har vetenskapsmän tvingats göra vissa stjärnor helt "löjligt" stora, för att annars skulle de inte kunna vara synliga:
https://en.wikipedia.org/wiki/VY_Canis_Majoris#/media/File:Comparison_of_planets_and_stars_(sheet_by_she et)_(Apr_2015_update).png
Nu tänker du väl lite tokigt - du skrev ju att jorden upplevs rund eftersom vi inte kan se längre bort och det där bortom försvinner. Då borde vi väl rimligen inte kunna se månen och stjärnorna som är ännu längre bort??Oavsett HUR långt bort det är så är det ju bortom det du försöker hävda är bortom det vi kan se av jorden..
Citat:
Allt baseras på att den heliocentriska modellen (och alla antaganden där) är korrekt, och det är inte nödvändigtvis sant.
Enligt min "förvrängningsteori" så skulle månen troligtvis också vara platt, och månen ser ut som en cirkel på grund av förvrängningen/avrundningen som uppstår på "kanterna" när man ser ett så stort objekt på distans.
Och sist av allt, du inser väl att bilden du länkar till är fejk/manipulerad/komposit/photoshoppad? I "äkta" NASA bilder syns inte stjärnorna runt jorden.
Stjärnorna är mycket möjligt ett montage - månen är det inte (det är t.ex. månens baksida du ser - den ser man inte från jorden...). Är jorden inte i fokus och för upplyst och man inte heller tittar mot solen kan du visst se stjärnor i rymden - och de syns på fotografier.. Det finns mängder av NASA-fotografier där man ser stjärnor..