2017-09-27, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdinand666
Att notera utifrån den dåliga bilden.

En tygskjorta hänger väl inte ut baktill på det viset- om man inte springer förstås.
Jag tror det är någon typ av "styvare" material t ex en kort plast/regnjacka, den ser dessutom en aningen glansig ut. men det kan vara fotokvalitén.

Vid vänster vad och höger fot tycker jag det ser ut som ett mellanrum/luft mellan ben och ett lågt skaft, kanske ett par gummistövlar med låga skaft. Dessutom en logga på sidan samt en blomma (solros?) tydligt på främre tå-del.
Således inte sockor. möjligtvis träskor med mönster på.
Rätt övertygad om att personen inte har tofs/uppsatt hår men väl glasögon. Jag tror därtill att personen är minst 1,70 lång. Men detta är bara mina intryck. Något blod har jag inte upptäckt hur jag än letat, men skulle gärna höra vad det kommer ifrån.

Är det bara jag som tycker det är både lustigt och olustigt och framförallt väldigt märkligt att en privatperson lägger ut en bild här på FB från övervakningskameran ?
Har man möjlighet att få fram EN bild så bör man rimligtvis ha tillgång till hela filmen ?

Edit. Jag tror det kan vara Edvin som är stalldrängen..
Lustigt jag fick också för mig att det är ett blom-märke på skon närmast -trodde jag stirrat för länge på bilden så det uppstått nån typ synvilla. Litade inte på vad jag tyckte mig se.
Att skjortan står ut bakpå -kan bero på att man har en stor utskjutande gump, eller att vind drar in i stallet-
fallet i skjortan kan också bero på att det är en styvare jacka-den står ut från kroppen, en galonjacka därför den ser blank ut. Du har helt rätt.
Flera personer har hintat om den där blodiga "stallflickan" men det verkade inte ha något med brottet att göra och blev därför avfärdat.
Antar att en av dessa som ville uppmärksamma oss på incidenten om stallflickan, till sist kände sig manad att lägga fram beviset i form av fotot. Och ja -ser man fotot och förstår att det togs den dagen den tiden -då blev stallflickan trovärdigt och inte bara konstigt rykte. Och så märkligt- sammanträffande -den dag mordet skedde.
Senast redigerad av moshes 2017-09-27 kl. 00:51.
Citera
2017-09-27, 00:56
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Lustigt jag fick också för mig att det är ett blom-märke på skon närmast -trodde jag stirrat för länge på bilden så det uppstått nån typ synvilla. Litade inte på vad jag tyckte mig se.
Att skjortan står ut bakpå -kan beroväl på att man har en stor utskjutande gump, eller att vind drar in i stallet-
fallet i skjortan kan bero på att det är en styvare jacka-den står ut från kroppen, en galonjacka därför den ser blank ut. Du har helt rätt.
Flera personer har hintat om den där blodiga "stallflickan" men det verkade inte ha något med brottet att göra och blev därför avfärdat.
Antar att en av dessa som ville uppmärksamma oss på incidenten om stallflickan, till sist kände sig manad att lägga fram beviset i form av fotot. Och ja -ser man fotot och förstår att det togs den dagen den tiden -då blev stallflickan trovärdigt och inte bara konstigt rykte. Och så märkligt- sammanträffande -den dag mordet skedde.

Jag har också funderat på det, men skjortan står nog inte riktigt så långt ut som man tror vid första anblicken.

Den yttersta, ljusa, suddiga delen tillhör nog egentligen bakgrunden (dvs en bit av stallgolvet fram till nedre kanten på hästspiltan) som är en aning ljusare.

Dessutom rör sig personen framåt, att skjortan då sveper utåt en bit baktill kan bli ganska naturligt i rörelsen.
Citera
2017-09-27, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Ponera att personen i stallet inte är en kvinna, utan en kraftigt lagd man. En man utan byxor i ett stall där han tror det finns hästar.

Vill helst inte ens tänka tanken, men kan han rent av vara där av sexualsadistiska skäl (med hästar)? Och därför utan byxor

Förekommer ju tyvärr... Kan MGM tänkas ha sådana tendenser?

Bootsen är kanske lånade av stallägaren eller någon som pysslar med hästar. Dom ser ut att vara för stora liksom skjortan eller vad det nu är för något. Men håret är inte en mans. Inte heller brösten.
Men på en punkt är vi överens; någon form av sexuell aktivitet kan ha ägt rum eller ska påbörjas då bilden tas.
Citera
2017-09-27, 01:12
Medlem
Vissa män t ex Edvin kan nog ha en smula "man-boobs".

OM bilden är äkta vara så är det ju synnerligen märkligt att samma dag som morden och dessutom lagom tidpunkt (ca17.00 i stallet- första uttag kl 16.09 i Borensberg)

Så fångas "någon" på bild av en nyinstallerad kamera i stallet.
Vad är oddsen för att det skulle vara dubbel-rånmord i ett hus och ca 200meter bort märkligheter i ett stall i en metropol som Mantorp ? Någon kan ju räkna på det.
Citera
2017-09-27, 01:17
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Men jag tror inte kvinnan i stallet (om hon finns) har ett dugg med morden att göra. Låter som rena sagor med "blodig halvnaken" kvinna OCH att hon skulle ha med GM att göra. Hon körde säkert "raggarbil" också.....

Hur ska du ha det?

Citat:
OM bilden är äkta vara så är det ju synnerligen märkligt att samma dag som morden och dessutom lagom tidpunkt (ca17.00 i stallet- första uttag kl 16.09 i Borensberg)

Vad är oddsen för att det skulle vara dubbel-rånmord i ett hus och ca 200meter bort märkligheter i ett stall i en metropol som Mantorp ? Någon kan ju räkna på det.
Senast redigerad av gloriouslife 2017-09-27 kl. 01:24.
Citera
2017-09-27, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Hur ska du ha det?

Ja du, det vet jag inte riktigt. -Inget du har med att göra för övrigt.
Vad jag vet är du behöver öva rejält på din läsförståelse.

Jag skrev "OM kvinnan finns" -fortfarande kan bilden vara fake.
Var är allt blod "kvinnan" hade på sig t ex ? Dessutom tror jag nog det kan vara en man.

Dessutom skrev jag "OM bilden är äkta vara "

Ett tips. Ägna dig åt något vettigt.
Citera
2017-09-27, 01:59
Medlem
emileflournoys avatar
Citat:

Det är en rörelseaktiverad kamera
Citera
2017-09-27, 02:04
Medlem
Citat:

Det är märklig bild som tycks uppstått från ingenstans.
Är det någon som vet var detta stall ligger och vem är ägaren?
Citera
2017-09-27, 02:09
Medlem
Hej. Ni alla till 99,9% har inte en aning om vem den anhållne är. Jag har bott i Mullsjö i 22 år och vet mycket väl vem han än. Det är läskigt hur folk kan spekulera och komma på sådana saker dom inte har NÅGON aning om. Helt sjukt.
Tex "Gyllensvaans har mycket pengar pga att dom ägde möbelföretaget 'gyllensvaan'" HAHAH. Så jävla fel folk kan ha.
Citera
2017-09-27, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silencekiillz
Hej. Ni alla till 99,9% har inte en aning om vem den anhållne är. Jag har bott i Mullsjö i 22 år och vet mycket väl vem han än. Det är läskigt hur folk kan spekulera och komma på sådana saker dom inte har NÅGON aning om. Helt sjukt.
Tex "Gyllensvaans har mycket pengar pga att dom ägde möbelföretaget 'gyllensvaan'" HAHAH. Så jävla fel folk kan ha.

Vi kan väl inte alla bo i Mullsjö i 22 år? Så berätta mer du som vet!
Citera
2017-09-27, 02:14
Medlem
Citat:

Hur lyder den rätta versionen?
Citera
2017-09-27, 02:28
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Jag skiter i vem han är.
Det enda som är intressant är väl om han är skyldig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in