Citat:
Lustigt jag fick också för mig att det är ett blom-märke på skon närmast -trodde jag stirrat för länge på bilden så det uppstått nån typ synvilla. Litade inte på vad jag tyckte mig se.Att notera utifrån den dåliga bilden.
En tygskjorta hänger väl inte ut baktill på det viset- om man inte springer förstås.
Jag tror det är någon typ av "styvare" material t ex en kort plast/regnjacka, den ser dessutom en aningen glansig ut. men det kan vara fotokvalitén.
Vid vänster vad och höger fot tycker jag det ser ut som ett mellanrum/luft mellan ben och ett lågt skaft, kanske ett par gummistövlar med låga skaft. Dessutom en logga på sidan samt en blomma (solros?) tydligt på främre tå-del.
Således inte sockor. möjligtvis träskor med mönster på.
Rätt övertygad om att personen inte har tofs/uppsatt hår men väl glasögon. Jag tror därtill att personen är minst 1,70 lång. Men detta är bara mina intryck. Något blod har jag inte upptäckt hur jag än letat, men skulle gärna höra vad det kommer ifrån.
Är det bara jag som tycker det är både lustigt och olustigt och framförallt väldigt märkligt att en privatperson lägger ut en bild här på FB från övervakningskameran ?
Har man möjlighet att få fram EN bild så bör man rimligtvis ha tillgång till hela filmen ?
Edit. Jag tror det kan vara Edvin som är stalldrängen..
En tygskjorta hänger väl inte ut baktill på det viset- om man inte springer förstås.
Jag tror det är någon typ av "styvare" material t ex en kort plast/regnjacka, den ser dessutom en aningen glansig ut. men det kan vara fotokvalitén.
Vid vänster vad och höger fot tycker jag det ser ut som ett mellanrum/luft mellan ben och ett lågt skaft, kanske ett par gummistövlar med låga skaft. Dessutom en logga på sidan samt en blomma (solros?) tydligt på främre tå-del.
Således inte sockor. möjligtvis träskor med mönster på.
Rätt övertygad om att personen inte har tofs/uppsatt hår men väl glasögon. Jag tror därtill att personen är minst 1,70 lång. Men detta är bara mina intryck. Något blod har jag inte upptäckt hur jag än letat, men skulle gärna höra vad det kommer ifrån.
Är det bara jag som tycker det är både lustigt och olustigt och framförallt väldigt märkligt att en privatperson lägger ut en bild här på FB från övervakningskameran ?
Har man möjlighet att få fram EN bild så bör man rimligtvis ha tillgång till hela filmen ?
Edit. Jag tror det kan vara Edvin som är stalldrängen..
Att skjortan står ut bakpå -kan bero på att man har en stor utskjutande gump, eller att vind drar in i stallet-
fallet i skjortan kan också bero på att det är en styvare jacka-den står ut från kroppen, en galonjacka därför den ser blank ut. Du har helt rätt.
Flera personer har hintat om den där blodiga "stallflickan" men det verkade inte ha något med brottet att göra och blev därför avfärdat.
Antar att en av dessa som ville uppmärksamma oss på incidenten om stallflickan, till sist kände sig manad att lägga fram beviset i form av fotot. Och ja -ser man fotot och förstår att det togs den dagen den tiden -då blev stallflickan trovärdigt och inte bara konstigt rykte. Och så märkligt- sammanträffande -den dag mordet skedde.
Senast redigerad av moshes 2017-09-27 kl. 00:51.
Senast redigerad av moshes 2017-09-27 kl. 00:51.