2017-09-26, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linkebodabo
"Henne" och "m*ssth*m" är samma person.
Efter studerat bilderna sätter iallafall jag min peng på att det är hon på stallbilden.

Jag får känslan av att polisen vet ganska väl nu vilka fler som är inblandade......
Senast redigerad av Stockholmskisen 2017-09-27 kl. 00:18. Anledning: Ändring
Citera
2017-09-26, 23:45
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Personen på bilden ser ut att vara mycket kortare än Svanen. 1.65 med korta tjocka ben. Ser ut som en mörkhårig kvinna med pony-tail.. Hm hon har inga byxor på sig och delar av rumpan syns under den tunna sjukhus-dräkten. kan vara en mansskjorta av typen tattarskjorta som är rutmönstrad men ser onekligen mer sjukhusvit ut.
Ansiktet är mjukare och rundare än en man.

Helt klart en kvinna. Sådär går inte en hästtjej till stallet- är gift med en.

Ser ut som en vit herrskjorta. Tycker också det ser ut som kvinnan är
barbent, väldigt barbent.

Jag kan även tänka mig att man efter något sådant här vill manipulera sin
fysiska exteriör - klippa sig, färga håret.
Citera
2017-09-26, 23:51
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expoace
03:45 in passerar man ett stall. Men det är ytterst litet, dom har ett par tre hästar i hagen under sommarhalvåret.

I direkt anslutning till Lekanders trädgård finns en hage där det går hästar. Dessa hästar torde ha stall i direkt anslutning till hagen så några 400 meter ifrån brottsplatsen tror jag verkligen inte stallet ligger!
Snarare kanske MAX ett par hundra meter ifrån.
Det är således troligen på granngården som ligger nära men med egen infart til just den gården som fotot på "kvinnan"? fastnat på bild...
Citera
2017-09-26, 23:51
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
är det två olika-
Den mintgröna har H ?

Någon hade svårt att se första bokstaven och trodde det var H men det är en grå OPEL MERIVA ENJOY 2007.

Man borde gå igenom AMJ487 - ZMJ487 men så nyfiken är inte jag.
Citera
2017-09-26, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Någon hade svårt att se första bokstaven och trodde det var H men det är en grå OPEL MERIVA ENJOY 2007.

Man borde gå igenom AMJ487 - ZMJ487 men så nyfiken är inte jag.
tack.bra.
Citera
2017-09-27, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
I direkt anslutning till Lekanders trädgård finns en hage där det går hästar. Dessa hästar torde ha stall i direkt anslutning till hagen så några 400 meter ifrån brottsplatsen tror jag verkligen inte stallet ligger!
Snarare kanske MAX ett par hundra meter ifrån.
Det är således troligen på granngården som ligger nära men med egen infart til just den gården som fotot på "kvinnan"? fastnat på bild...
Tack för den informationen. Viktigaste pusselbiten.
Och stallägaren som precis denna tid satte igång kameran.
Citera
2017-09-27, 00:07
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gottemor
Räcker det med att dom som äger stallet inte känner igen kvinnan och hon borde inte vara i deras stall?

Okej. Vad säger polisen om detta då? Du som vet?

Sätter min pungkula på att hon inte har ett skit med detta att göra. Annars vore hon efterlyst fattar du väl? Dom efterlyser en bil för fan. Tror du inte dom skulle efterlysa en människa dom har bild på ifall detta vore intressant?
Citera
2017-09-27, 00:09
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Som jag sagt innan, då jag ännu inte sett brottsplasten eller brottsplatsundersökningen är allt
spekulationer. Men skulle jag se den skulle jag antagligen kunna göra en generell profilering. Redan 4 e aug var jag inne på man/kvinna dynamiken. Jag utesluter inte att det kan handla om ett manligt par.

Jag vet att det finns ett rånmotiv. Jag tror också att det finns sexualsadistiska motiv. Det finns en dynamik som talar för fler än en gärningsman.

Det är osannolikt att man lämnar offren själva under 1 timme kanske lite mer medans man tar ut pengar, någon är i huset och har koll på paret.

Ponera att personen i stallet inte är en kvinna, utan en kraftigt lagd man. En man utan byxor i ett stall där han tror det finns hästar.

Vill helst inte ens tänka tanken, men kan han rent av vara där av sexualsadistiska skäl (med hästar)? Och därför utan byxor

Förekommer ju tyvärr... Kan MGM tänkas ha sådana tendenser?
Citera
2017-09-27, 00:14
Medlem
Att notera utifrån den dåliga bilden.

En tygskjorta hänger väl inte ut baktill på det viset- om man inte springer förstås.
Jag tror det är någon typ av "styvare" material t ex en kort plast/regnjacka, den ser dessutom en aningen glansig ut. men det kan vara fotokvalitén.

Vid vänster vad och höger fot tycker jag det ser ut som ett mellanrum/luft mellan ben och ett lågt skaft, kanske ett par gummistövlar med låga skaft. Dessutom en logga på sidan samt en blomma (solros?) tydligt på främre tå-del.
Således inte sockor. möjligtvis träskor med mönster på.
Rätt övertygad om att personen inte har tofs/uppsatt hår men väl glasögon. Jag tror därtill att personen är minst 1,70 lång. Men detta är bara mina intryck. Något blod har jag inte upptäckt hur jag än letat, men skulle gärna höra vad det kommer ifrån.

Är det bara jag som tycker det är både lustigt och olustigt och framförallt väldigt märkligt att en privatperson lägger ut en bild här på FB från övervakningskameran ?
Har man möjlighet att få fram EN bild så bör man rimligtvis ha tillgång till hela filmen ?

Edit. Jag tror det kan vara Edvin som är stalldrängen..
Senast redigerad av Ferdinand666 2017-09-27 kl. 00:17. Anledning: Tillägg/edit.
Citera
2017-09-27, 00:15
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Ponera att personen i stallet inte är en kvinna, utan en kraftigt lagd man. En man utan byxor i ett stall där han tror det finns hästar.

Vill helst inte ens tänka tanken, men kan han rent av vara där av sexualsadistiska skäl (med hästar)? Och därför utan byxor

Förekommer ju tyvärr... Kan MGM tänkas ha sådana tendenser?

Jo. Kanske därför kameran var på också. Så man kunde filma en ny Mr.Hands.

Alltså eller Hur? Detta verkar troligt.

Sluta besudla denna tråd.
Citera
2017-09-27, 00:19
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdinand666
Att notera utifrån den dåliga bilden.

En tygskjorta hänger väl inte ut baktill på det viset- om man inte springer förstås.
Jag tror det är någon typ av "styvare" material t ex en kort plast/regnjacka, den ser dessutom en aningen glansig ut. men det kan vara fotokvalitén.

Vid vänster vad och höger fot tycker jag det ser ut som ett mellanrum/luft mellan ben och ett lågt skaft, kanske ett par gummistövlar med låga skaft. Dessutom en logga på sidan samt en blomma (solros?) tydligt på främre tå-del.
Således inte sockor. möjligtvis träskor med mönster på.
Rätt övertygad om att personen inte har tofs/uppsatt hår men väl glasögon. Jag tror därtill att personen är minst 1,70 lång. Men detta är bara mina intryck. Något blod har jag inte upptäckt hur jag än letat, men skulle gärna höra vad det kommer ifrån.

Är det bara jag som tycker det är både lustigt och olustigt och framförallt väldigt märkligt att en privatperson lägger ut en bild här på FB från övervakningskameran ?
Har man möjlighet att få fram EN bild så bör man rimligtvis ha tillgång till hela filmen ?

Edit. Jag tror det kan vara Edvin som är stalldrängen..

Åtel-kameror tar stillbilder, så någon film finns nog inte att tillgå.....
Citera
2017-09-27, 00:30
Medlem
Hmm. Ruggigt men tänk tanken.

Lekanders och grannarna med hästar har kanske misstänkt eller sett att "något" hänt i stallet.
Vittnen alltså. Sen maskeras allt som ett bestialiskt rånmord.
Inte så lite märkligt att kameran togs i bruk och fångade någon filur. samma dag som morden i grannhuset. Grannarna är givetvis hörda.

"Mystiskt sa Bill- mystiskt sa Bull"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in