2017-09-27, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nu vet jag inte hur många liter som krävdes för den turen som M planerade med K (vi vet inte exakt hur långt de planerade att åka heller), men jag gissar på att det kostade några hundra kr i alla fall. Cellplast m.fl. vet mer exakt. Självklart inte en orsak för att mörda någon, men om vi lyssnar på GW så tror han att alltihopa började med ett bråk, och att det sedan eskalerade tills hon låg död vid hans fötter. Och bråket kan mycket väl ha handlat om just detta, att hon lurade till sig turen och flera timmar av hans tid när han redan var så pressad.
Fast hur tänker du att PM skulle komma på att han blev lurad isåfall? KW skulle knappast välja att erkänna det när de är ensamma och isolerade ute till sjöss.
Citera
2017-09-27, 00:14
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tasksaft
Fast hur tänker du att PM skulle komma på att han blev lurad isåfall? KW skulle knappast välja att erkänna det när de är ensamma och isolerade ute till sjöss.

Det kan ju ha sluppit ur henne efter att stämningen har blivit avslappnad, och de har kommit närmare varandra. Efter ett par glas vin, joint, sex, vad vet vi..?
Senast redigerad av Merwinna 2017-09-27 kl. 00:25.
Citera
2017-09-27, 00:19
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magro
'Ska inte jag få henne, så ska ingen.'

Peter Madsen har sänkt minst 2 fritidsubåtar och 1 kvinna.

Jag har varit inne på att Kim Wall kom mycket 'lägligt' för Raket-Madsen.
Om du menar att det var ett planerat mord så kan jag hålla med om att det går inte att utesluta helt klart. Kanske PM tom talar sanning när han ville ta livet av sig? Så han beslutade sig för att i verkligheten leva ut nån av sina sjuka bdsm fantasier innan han avslutar med självmord. Om han har torterat KW så borde ju torson visa spår efter detta och det kan vara därför som han nekar till styckning. Torson är i jäkligt dåligt skick helt enkelt.
Citera
2017-09-27, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Om du menar att det var ett planerat mord så kan jag hålla med om att det går inte att utesluta helt klart. Kanske PM tom talar sanning när han ville ta livet av sig? Så han beslutade sig för att i verkligheten leva ut nån av sina sjuka bdsm fantasier innan han avslutar med självmord. Om han har torterat KW så borde ju torson visa spår efter detta och det kan vara därför som han nekar till styckning. Torson är i jäkligt dåligt skick helt enkelt.

Etter hva jeg har lest så var den snittet opp og perforert
Citera
2017-09-27, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Etter hva jeg har lest så var den snittet opp og perforert
Undrar av vem ???😲
Citera
2017-09-27, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det kan ju ha sluppit ur henne efter att stämningen har blivit avslappnad, och de har kommit närmare varandra. Efter ett par glas vin, joint, sex, vad vet vi..?
Hon var där på ett jobb och det handlar om ett fåtal timmar. Om hon nu började med en fet lögn angående Wired (vilket i sig är helt sjukt om det är sant) så känns det ganska otroligt om hon skulle släppa garden så snabbt. Men allt är möjligt i det här fallet verkar det som.
Citera
2017-09-27, 00:51
Medlem
PM får sikkert beundrerbrev i fengselet nå, det finnes faktisk kvinner som tiltrekkes av styckmordere.
Diagnosen heter Hybristophilia og det handler om sexuell tiltrekning, fenomenet kalles også Bonnie and Clyde syndromet.
Citera
2017-09-27, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sarcasmium
Mmm, Rikke som tog den bilden överlevde också turen... what's your point?...
https://minfil.org/B7p571ceb9/uc3_rikke.jpg

Den bilden av PM, när togs den? Gissningsvis före 2014. Av frisyren att döma.

PMs förändring både fysiskt och psykiskt verkar skett när PM miste företag (sin del), ubåtar och lämnades åt sig själv att klara sig via att förlora en juridiskt tvist med v Bengtsson. De mest kunniga i teamet lämnade också PM.

PM byggde då upp en konkurrerande verksamhet på bara 100-tals meter från v Bengtsson. Gick si så där.
Citera
2017-09-27, 01:48
Medlem
Citat:
PM får sikkert beundrerbrev i fengselet nå, det finnes faktisk kvinner som tiltrekkes av styckmordere.
Diagnosen heter Hybristophilia og det handler om sexuell tiltrekning, fenomenet kalles også Bonnie and Clyde syndromet.

Bra. Då vet vi det. Stockholmssyndromet+Bonnie and Clyde syndromet.
Det här fallet börjar likna ett helt sinnessygs hospitale.
Citera
2017-09-27, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Den bilden av PM, när togs den? Gissningsvis före 2014. Av frisyren att döma.

PMs förändring både fysiskt och psykiskt verkar skett när PM miste företag (sin del), ubåtar och lämnades åt sig själv att klara sig via att förlora en juridiskt tvist med v Bengtsson. De mest kunniga i teamet lämnade också PM.

PM byggde då upp en konkurrerande verksamhet på bara 100-tals meter från v Bengtsson. Gick si så där.

Jo den togs lite tidigare, närmare bestämt 2008/08/13, 20:07:36...
Citera
2017-09-27, 02:33
Medlem
Merwinnas avatar
"Tysken" skriver klokt och bra inatt. Precis så här tror jag också.

Das Boot war weder für eine Nachtfahrt noch für eine Alleinfahrt ausgerüstet. Und schon gar nicht für eine Nacht- Alleinfahrt. Seine Crew hat recht klar gesagt das er der einzige war, der überhaupt das Boot im Alleingang beherrschte.
Ich wäre im Leben nicht auf die Idee gekommen mit diesen nicht automatisierten 40 Tonner Nachts alleine zu fahren.
Und ich mache das als Hobby schon 30 Jahre und auf sehr unterschiedlichen Ubooten.
Lass irgendwo ein einziges Problem auftauchen - dann hat er keine Zeit um sich um seinen Gast zu kümmern.
Egal was der /die gerade mit der Luke oder dem Hauptgetriebe anstellt. Oder auch umgekehrt..
Das war Fahrlässig und das wußte er höchstwahrscheinlich auch. Also eine Tote an Bord, Fahrlässigkeit auf alle Fälle auch gegeben. Und dann setzt ein halblogischen Denken ein - welch Optionen habe ich noch..
Wenn er sie dann nicht mehr als Mensch angesehen hat - sondern als schnell zu lösendes Problem..
Er war/ist Problemlöser.

Einige Leute kritisieren hier, das wir uns zu sehr auf die technischen Umstände und Umgebungsvariablen konzentrieren.
Aber das muss man nun mal tun, wenn man im Ausschlußverfahren arbeiten will. Und bei so wenig Fakten muss man nun mal im Ausschlußverfahren arbeiten.

Warum hat er keine 2te Crew mitgenommen?
Warum hat sie niemanden (Freund, Freundin, Kameramann) mitgenommen?
Warum fährt er in die Dämmerung ohne nautische Ausrüstung?
Warum ?
Usw."

Min översättning:

"Båten var inte utrustad för ensamfärd eller för nattfärd, och i synnerhet inte för natt-ensamfärd. Dess besättning har gjort helt klart, att han var den ende som överhuvudtaget klarade av att köra den ensam.
Jag skulle aldrig i livet komma på idén att åka ut ensam med denna 40-tonnare på natten. Och då har jag ändå framfört ubåtar av väldigt olika typer i 30 år, som en hobby.
Skulle det bara uppstå ett enda problem någonstans, så har han ingen tid att se efter sin gäst. Oavsett vad han eller hon tar sig för med luckan eller spakarna. Eller tvärtom...
Detta var oaktsamt, och det visste han också med största sannolikhet. Alltså, en död ombord - åtminstone oaktsamhet /vållande/ skulle han få för. Och då sätter en halvlogisk tanke in: "vilka valmöjligheter återstår mig?"
Om han då inte längre såg henne som en människa utan som ett problem som snabbt måste lösas...
Han var/är dock en problemlösare.

Vissa kritiserar här att vi koncentrerar oss för mycket på tekniska omständigheter och omgivningsvariabler, men det måste man ju om man ska kunna arbeta med uteslutningsmetoden. Och med så lite fakta måste man nu en gång arbeta med uteslutningsmetoden.

Varför tog han inte med en andre besättningsman?
Varför tog hon inte med någon (pojkvän, väninna, fotograf)?
Varför for han ut i skymningen utan nautisk utrustning?
Varför?
O.s.v.."
Senast redigerad av Merwinna 2017-09-27 kl. 02:36.
Citera
2017-09-27, 02:41
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Här tigger Rymdlaboratoriet pengar till diesel till Nautilus (på M:s blogg några dagar före Kims och Peters utfärd). Så nog sjutton måste det upplevas irriterat om någon ljuger till sig en tur som kostar mycket bränsle, med falska förespeglingar om att artikeln redan är såld...

At noen ikke har 25 kr til 3 liter diesel er vel en god grunn for å drepe?

Nåja, folk har slagit ihjäl varandra förr efter bråk om bensinpengar... i bilar, men annars är principen densamma!

Citat:
Ursprungligen postat av tasksaft
Hon var där på ett jobb och det handlar om ett fåtal timmar. Om hon nu började med en fet lögn angående Wired (vilket i sig är helt sjukt om det är sant) så känns det ganska otroligt om hon skulle släppa garden så snabbt. Men allt är möjligt i det här fallet verkar det som.

Ja eftersom utfallet var otroligt, så måste minst en faktor som ledde upp till det också vara otrolig. Tänker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in