Citat:
Ursprungligen postat av
A1HORNYLAD
Det behöver inte säga något om bevisningen, att polisen gjorde gripanden av flera åt gången i början. De famlade i blindo först. Troligare att själva brottet i sig indikerade flera GM. Samma som GW är inne på alltså.
Tortyren?
Ingenstans står det något om tortyr, utom möjligen i enstaka poster här i tråden. Jag själv antydde det, angående om pilbåge var mordvapnet. Men det var väldigt löst spekulerat.
Inte heller vet vi om det verkligen var ett rånmotiv i första hand. T.o.m. GW tvivlar på det.
Men visst är det "något mycket mörkare" som visat sig här. Det förefaller uppenbart.
Jag tror ännu på en ensam galning.
Som jag sagt innan, då jag ännu inte sett brottsplasten eller brottsplatsundersökningen är allt
spekulationer. Men skulle jag se den skulle jag antagligen kunna göra en generell profilering. Redan 4 e aug var jag inne på man/kvinna dynamiken. Jag utesluter inte att det kan handla om ett manligt par.
Jag vet att det finns ett rånmotiv. Jag tror också att det finns sexualsadistiska motiv. Det finns en dynamik som talar för fler än en gärningsman.
Det är osannolikt att man lämnar offren själva under 1 timme kanske lite mer medans man tar ut pengar, någon är i huset och har koll på paret.