2017-09-26, 22:34
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Vid 17-tiden en söndag mitt i juni, är det sällan natt ...

Det blir knappast en sån dålig och suddig bild kl 17 .
Jag har då aldrig sett en sån dålig bild tagen på dagen från en åtelkamera .
Citera
2017-09-26, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linkebodabo
Tänk på att det vi ser här är en snap med mobilkamera av en bildskärm som reflekterar en del..
hårfästet kan man se- det är snibbar upp på sidorna -som karlar brukar ha- visst kvinnor kan också ha ojämnt hår-fäste, så klart.
Tjocka ben -ingen kvinnlig form på benen, tycker jag- men det blir också tolkning-så klart olika.
Håret behöver inte vara så mörkt i verkligheten, personen han ha varit väldigt svettig-
hur varmt var det den dagen?
Citera
2017-09-26, 22:42
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Det behöver inte säga något om bevisningen, att polisen gjorde gripanden av flera åt gången i början. De famlade i blindo först. Troligare att själva brottet i sig indikerade flera GM. Samma som GW är inne på alltså.

Tortyren?
Ingenstans står det något om tortyr, utom möjligen i enstaka poster här i tråden. Jag själv antydde det, angående om pilbåge var mordvapnet. Men det var väldigt löst spekulerat.
Inte heller vet vi om det verkligen var ett rånmotiv i första hand. T.o.m. GW tvivlar på det.
Men visst är det "något mycket mörkare" som visat sig här. Det förefaller uppenbart.
Jag tror ännu på en ensam galning.

Som jag sagt innan, då jag ännu inte sett brottsplasten eller brottsplatsundersökningen är allt
spekulationer. Men skulle jag se den skulle jag antagligen kunna göra en generell profilering. Redan 4 e aug var jag inne på man/kvinna dynamiken. Jag utesluter inte att det kan handla om ett manligt par.

Jag vet att det finns ett rånmotiv. Jag tror också att det finns sexualsadistiska motiv. Det finns en dynamik som talar för fler än en gärningsman.

Det är osannolikt att man lämnar offren själva under 1 timme kanske lite mer medans man tar ut pengar, någon är i huset och har koll på paret.
Citera
2017-09-26, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Hon ser ut att vara korthårig när den yngsta föddes, så det är nog inte hon på bilden.

Är det inte rätt likt C*rolina L*kander? Om man jämför med bilden tagen i profil (uppe till höger) på henne facebook? Tycker mig se samma spetsiga näsa.

Det är absolut inte C*rolina L*kander!
Citera
2017-09-26, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linkebodabo
Vill man kolla bilar så har vi ju fortfarande inte kollat följande spår ordentligt..

(FB) Ann-Christine och Tor Lekander hittade döda på gård i Mjölby 2017-06-12

https://www.pixeltopic.com/image/hnhaztsxxixzsnw/
Turkos med vitt tak- den är fel-el hur?
Citera
2017-09-26, 23:04
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Som jag sagt innan, då jag ännu inte sett brottsplasten eller brottsplatsundersökningen är allt
spekulationer. Men skulle jag se den skulle jag antagligen kunna göra en generell profilering. Redan 4 e aug var jag inne på man/kvinna dynamiken. Jag utesluter inte att det kan handla om ett manligt par.

Jag vet att det finns ett rånmotiv. Jag tror också att det finns sexualsadistiska motiv. Det finns en dynamik som talar för fler än en gärningsman.

Det är osannolikt att man lämnar offren själva under 1 timme kanske lite mer medans man tar ut pengar, någon är i huset och har koll på paret.
Ja, visst är det osannolikt. Men det är heller inte alls bekräftat att så skulle ha skett.
Citera
2017-09-26, 23:11
Medlem
Citat:
På den här varianten av bilden ser det ännu mer ut som en karl. Klädd i karlskjorta, men har blivit av med byxorna på något vis. Skumt! Om nu bilden alls har med brottet att göra ...

Jag är nästan 100 på att det är en kvinna (stallbilden). Sen jämför jag kroppshållning, hårfäste, öron, näsa med med tidigare nämnda instagrambild och det finns obehagligt stora likheter enligt min subjektiva bedömning. Hoppas verkligen att jag har fel.
Citera
2017-09-26, 23:11
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ja, visst är det osannolikt. Men det är heller inte alls bekräftat att så skulle ha skett.

Inget är bekräftat. Mina antaganden bygger på hypoteser - det finns inget absolut i en sådan, utan bygger på empiri. Jag tror det gäller alla som skriver här just nu. Även den goda GW.

Att tro är inte detsamma som att veta.
Citera
2017-09-26, 23:17
Medlem
Personen på bilden ser ut att vara mycket kortare än Svanen. 1.65 med korta tjocka ben. Ser ut som en mörkhårig kvinna med pony-tail.. Hm hon har inga byxor på sig och delar av rumpan syns under den tunna sjukhus-dräkten. kan vara en mansskjorta av typen tattarskjorta som är rutmönstrad men ser onekligen mer sjukhusvit ut.
Ansiktet är mjukare och rundare än en man.
Citera
2017-09-26, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Vattnet kanske var slut hos BO
Och enligt uppgift så var vattnet i stallet avstängt- det kunde ha varit avstängt hos brottsoffren också-
den eftermiddagen-
men när brottet upptäcktes dagen efter då rann det vatten hos Lekanders.
Citera
2017-09-26, 23:26
Medlem
Dr.Jan.Itors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Vattnet kanske var slut hos BO
Slut? De hade väl kommunalt vatten? Annars hade ju aldrig den svårförklarliga vattenförbrukningen uppkommit...
Citera
2017-09-26, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Personen på bilden ser ut att vara mycket kortare än Svanen. 1.65 med korta tjocka ben. Ser ut som en mörkhårig kvinna med pony-tail.. Hm hon har inga byxor på sig och delar av rumpan syns under den tunna sjukhus-dräkten. kan vara en mansskjorta av typen tattarskjorta som är rutmönstrad men ser onekligen mer sjukhusvit ut.
Ansiktet är mjukare och rundare än en man.
Vad är tattarskjorta- aldrig hört uttrycket-Är det en rutig murarskjorta ?
- det kan vara en fet kvinna -men frisyren hamnar i skugga-men det kan vara pony-tail -en tydligare bild måste bara finnas, det är för svårt att få uppfattning om HEN mer än att hen är byxlös o tjock och med en stor näsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in