2017-09-26, 21:06
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdinand666
...
VAR ser någon blod ?

Med lite fantasi skulle det lätt kunna vara Edvin själv.
(...)
Det har du rätt i, det skulle kunna vara EG själv
Och inget blod i sikte, vad jag kan se.
Citera
2017-09-26, 21:12
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Bilden på ”kvinnan” kan vara bild på en man. Det som initialt ser ut som ett ganska långt mörkt hårsvall förefaller snarare vara en del av bakgrunden.

https://www.pixeltopic.com/files/2017/9/vjsksahaisrzp.jpg
På den här varianten av bilden ser det ännu mer ut som en karl. Klädd i karlskjorta, men har blivit av med byxorna på något vis. Skumt! Om nu bilden alls har med brottet att göra ...
Citera
2017-09-26, 21:26
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Bedömer att kvinnan ifråga inte är helt ung. Nånstans i 40-års åldern tycker jag det ser ut som.
Barbent ser hon faktiskt ut att vara.
Tror dock inte att människan är inblandad i den här rysliga mordhistorien även om det kan te
sig märkligt att kameran fångat henne just på söndagseftermiddagen då morden begicks
i närheten.
Om den här personen vore inblandad i det skedda och behöver tvätta av sig - blod som det
har påståtts fast jag upptäcker inget blod överhuvudtaget på vederbörande som behöver
avlägsnas - så kan man väl göra det där man befinner sig och inte ranta iväg mot nåt
stall i jakt på nån vattenkran och därmed riskera att bli uppmärksammad.
Bör man bestämt undvika som delaktig i ett grymt dubbelmord fast visst finns det dom
som klantar till det för sig på olika sätt och tar onödiga risker, så är det ju.

Ett svenskt Bonnie and Clyde-par igång här på landsbygden? https://sv.wikipedia.org/wiki/Bonnie_och_Clyde

Hur vanligt är det nu med att man och kvinna/kille och tjej begår grova brott som rånmord
ihop? Kan inte vara skriande många såna svenska eller utländska fall? Sker väl bara rent
undantagsvis föreställer jag mig.
När par mördar tillsammans så brukar det handla om sexualsadistiska lustmord - paret
Fred och Rose West i England är det mest kända exemplet - och det blir ofta inte bara
ett mord utan flera innan man åkt fast. Seriemördande par alltså.
Fictionvärlden kan bjuda på det här mordlystna paret: https://www.youtube.com/watch?v=XpLKNclOtLg

LGWP tror bestämt att MGM har haft en medhjälpare och att detta då mycket väl kan
röra sig om någon av kvinnligt kön. Jag vet inte riktigt vad han grundar denna uppfattning på.
Jag tror själv också på att någon ytterligare person deltagit i dessa hemskheter som
utspelade sig den 11 juni i år. Men däremot lutar jag mera åt att det då är en
mansperson till. Kanske rentav två.

Rätt vad det är så finner väl den här göken från Mullsjö för gott att sjunga ut ordentligt
och vips så är farbror blå iväg igen och plockar in nån till. Blir det då en kvinna så
åker nog ögonbrynen upp en smula på undertecknad.

Jag tror att GW för det första bygger sitt antagande på att polisen i det initiala skedet
gjorde gripande som involverar flertalet GM, vilket säger något om bevisningen?

Sedan lyfte han nog blicken nationellt/internationellt. Vilka fall har vi som liknar detta;
vi har rånmordet i Malmö 95 - man/kvinna, vi har en del internationella par däribland
Bonnie/Clyde, Brady/Hindley, paret West, Fernandez/Beck (the lonely hearts killers)
för att nämna några. Ovanligt men det händer.

Tortyren tillsammans med rånmotiv skulle kunna tala för en pardynamik - dels finns
det ett behov av pengar, men sedan också något mycket mörkare som visar sig
i behandlingen av offren.
Citera
2017-09-26, 21:28
Medlem
Aftonballes avatar
Var det på Mantorps gård 5 offren bodde på? Inte helt orimligt att det är MGM eller nån annan på bilden. Om det är nåt stall vet jag inte men kan vara där bilden är tagen. Det är ju på vägen tillbaka till stora vägen.

https://i.imgur.com/QnFtMWU.png
Citera
2017-09-26, 21:37
Medlem
[quote=Aftonballe|61896529]Var det på Mantorps gård 5 offren bodde på? Inte helt orimligt att det är MGM eller nån annan på bilden.

Att det är MGM eller någon annan kan jag garantera till 100% !
Citera
2017-09-26, 21:52
Medlem
Torneros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonballe
Var det på Mantorps gård 5 offren bodde på? Inte helt orimligt att det är MGM eller nån annan på bilden. Om det är nåt stall vet jag inte men kan vara där bilden är tagen. Det är ju på vägen tillbaka till stora vägen.

https://i.imgur.com/QnFtMWU.png

Svårt att se här om något stall passeras?
http://youtu.be/3dQVdrEFTdk
Citera
2017-09-26, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tornero

03:45 in passerar man ett stall. Men det är ytterst litet, dom har ett par tre hästar i hagen under sommarhalvåret.
Citera
2017-09-26, 22:20
Medlem
Aftonballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tornero

Men om man svänger vänster efter undergången så kommer man till det jag ringat in! Vad det är vet jag inte!
Citera
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Jag tror att GW för det första bygger sitt antagande på att polisen i det initiala skedet gjorde gripande som involverar flertalet GM, vilket säger något om bevisningen?
(...)
Tortyren tillsammans med rånmotiv skulle kunna tala för en pardynamik - dels finns
det ett behov av pengar, men sedan också något mycket mörkare som visar sig
i behandlingen av offren.
Det behöver inte säga något om bevisningen, att polisen gjorde gripanden av flera åt gången i början. De famlade i blindo först. Troligare att själva brottet i sig indikerade flera GM. Samma som GW är inne på alltså.

Tortyren?
Ingenstans står det något om tortyr, utom möjligen i enstaka poster här i tråden. Jag själv antydde det, angående om pilbåge var mordvapnet. Men det var väldigt löst spekulerat.
Inte heller vet vi om det verkligen var ett rånmotiv i första hand. T.o.m. GW tvivlar på det.
Men visst är det "något mycket mörkare" som visat sig här. Det förefaller uppenbart.
Jag tror ännu på en ensam galning.
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2017-09-26 kl. 22:25.
Citera
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
På den här varianten av bilden ser det ännu mer ut som en karl. Klädd i karlskjorta, men har blivit av med byxorna på något vis. Skumt! Om nu bilden alls har med brottet att göra ...

Karl med karlskjorta ? Vad gör han i stallet på natten tro ? Letar efter byxorna kanske ?
Det är visst inte alla åtelkameror tar kort i 720-upplösning eftersom
man inte ser om det är en man eller kvinna eller vad säger PN ?
Citera
2017-09-26, 22:28
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Det behöver inte säga något om bevisningen, att polisen gjorde gripanden av flera åt gången i början. De famlade i blindo först. Troligare att själva brottet i sig indikerade flera GM. Samma som GW är inne på alltså.

Tortyren?
Ingenstans står det något om tortyr, utom möjligen i enstaka poster här i tråden. Jag själv antydde det angående om pilbåge var mordvapnet. Men det var väldigt löst spekulerat.
Inte heller vet vi om det verkligen var ett rånmotiv i första hand. T.o.m. GW tvivlar på det.
Men visst är det "något mycket mörkare" som visat sig här. Det förefaller uppenbart.
Jag tror ännu på en ensam galning.

Pilbåge som var mordvapen ? Du spekulerar friskt som vanligt .
Vad menar du med "något mycket mörkare" ?
Den ensamme galningen , är det E**** då eller har du fler "misstänkta" ?
Citera
2017-09-26, 22:29
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Karl med karlskjorta ? Vad gör han i stallet på natten tro ? Letar efter byxorna kanske ?
Det är visst inte alla åtelkameror tar kort i 720-upplösning eftersom
man inte ser om det är en man eller kvinna eller vad säger PN ?
Vid 17-tiden en söndag mitt i juni, är det sällan natt ...
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Pilbåge som var mordvapen ? Du spekulerar friskt som vanligt .
Angående razzian mot en bågskytteförening som MGM kan ha kopplingar till. Visst spekulerade jag friskt då jag postade om detta. Men det är väl inte förbjudet?
Citat:
Den ensamme galningen , är det E**** då eller har du fler "misstänkta" ?
Gissa själv. Det kan väl inte vara alltför svårt
Lustigt att du envetet maskerar MGM:s riktiga namn med E****.
Dock ett fall framåt, från att tidigare endast skrivit *****, i inlägg där det ibland även varit oklart om du menat MGM eller gärningen i sig.
Nånting säger mig att du vill skydda MGM av personliga skäl.
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2017-09-26 kl. 22:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in