2017-09-26, 22:34
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Varför skulle hon fixa sina tänder om hon inte har några problem med dem? Om du menar att hon borde fixa dem för bli snyggare i dina ögon så är det mest synd om dig.

Näsan borde hon fixa före tänderna . Går in en skördetröska i hennes näsborrar så stora de är...
Citera
2017-09-26, 22:34
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
1. Vi vet inte om hon är brottsoffer.
2. Hon säger sig inte ha blivit mobbad av partiledningen och riksdagsgruppen angående händelsen.
3. Visst finns det plumpa kommentarer om Hanna på nätet, men de som skriver dessa är bara en liten, liten del av SD:s väljare, om de nu ens är det.

Jag vet att hon är ett brottsoffer och att det finns en brottsmisstänkt och därför utreds också detta av åklagare. Jag tänker inte diskutera i andra termer eftersom det inte är skillnad på detta brottet eller andra brottsmisstänkta.
Nej, hon mobbas med alla tänkbara haranger som finns. Jag vet dessutom att hon och andra hotats av avskummet. Det är från partiet och inte bara väljare man mobbar och hånar. Äckligt är det.
Citera
2017-09-26, 22:35
Medlem
Pungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det tror jag nog du missuppfattat som allt annat kring den här händelsen. Återkom med källa annars blir det bara att konstatera att du ljuger. Källa och inte påstående där vi ska leta själva. Kom igen nu innan du börjar bli pinsam med IQ fiskmås.

Han skrev källa. Intervju med Hanna Wigh i TV4. Det är ett påstående som kan verifieras. Ett svårt ord kanske, men jag ska förklara. Det betyder att du själv kan kontrollera. Du kan själv undersöka om sådan intervju finns.

Just nu läser du på komvux och har läst tillvalskursen "Källkritik". Den är väldigt förenklat, just eftersom personer som du inte förstår så bra. Du kanske har fått lära dig att "källkritik" betyder att du ska läsa en text och sen resonera lite om författaren, om han är trovärdig eller inte.

Men kanske har du en granne eller liknande som läst högre utbildning? Då kan han berätta att källkritik inte handlar om att ha åsikter om författarens status, utan att KONTROLLERA verifierbara påståenden.

Kanske har du till exempel sett de små siffrorna på nedre delen av en bok någon gång? De kallas fotnoter.

Det är för att människor inte ska behöva sitta och ha åsikter om författaren till boken verkar trovärdig, utan istället själv kunna kontrollera författarens påståenden. Det kallas att verifiera.

Och så går det till i den akademiska världen, förstår du.

Den som gör ett påstående måste kunna hänvisa till källor som kan "verifieras". Till exempel berätta vart han fått en uppgift från med fotnoter.

Den som granskar författarens påståenden kan då läsa fotnoterna och välja att kontrollera.

Vad man inte kan göra är att säga "fram med källan" ty då kommer den andra bara att svara "den är angiven".

"Fram med den", kanske du då upprepar och gör din till "åtlöje" (dum, fånig).

I ditt senaste inlägg gjorde du dig till "åtlöje" (dum, fånig) eftersom du försökte göra dig akademisk och kräva att din motståndare skulle "fram med källan". Han hade redan gett dig den, nämligen intervju med Hanna Wigh i TV4. Det är "fram med källan".

Tillbaka i säng med dig nu. Komvux imorgon.
Citera
2017-09-26, 22:36
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Hon känns inte direkt som den personen som är pryd, särskilt inte av det här att döma:

https://nyheteridag.se/se-nya-sd-hanet-mot-feministerna/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
Är du knäpp? Då skulle alla normala män i Sverige vara våldtäktsmän.

Frågar du din partner varje gång ni ska ha sex: "är det ok om jag för min min penis i din vagina?" alt. "Är det ok för dig att ha samlag med mig nu?"

Haha klart inte

Har för mig att det dök upp i samband med någon våldtäkt av medvetslös, men det kanske var att hon inte hade möjligheten att säga nej
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
Är du knäpp? Då skulle alla normala män i Sverige vara våldtäktsmän.

Frågar du din partner varje gång ni ska ha sex: "är det ok om jag för min min penis i din vagina?" alt. "Är det ok för dig att ha samlag med mig nu?"

Nja, inte så men "vill du?" eller "är du sugen?" och under tiden: "är det här okej?"/"känns det bra?"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Det har inte slagit dig att media gärna rapporetrar och uppförstorar allt som kan vinklas negativt för SD?
Att om det händer något i övriga partier så blir det ibland inte ens en liten notis.
Ingen ide att prata eller debatera med pk greta.
greta75 skulle även hata sd om till och med skulle byta ut hela partiledningen, ändra namn och kopiera hela S eller MPs politik.
Citera
2017-09-26, 22:37
Medlem
https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fwww.aftonbladet.se%2Fnyhe ter%2Fa%2F6xn1o%2Fwigh-ytterligare-ett-satt-for-pa rtiet-att-smutskasta-mig

Från och till så har alltså Hanna och tafsaren knullat runt i tre fyra år.
Är inte det här vad man kan kalla för att överreagera och verkar näst intill löjligt.
Citera
2017-09-26, 22:37
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nej, hon mobbas med alla tänkbara haranger som finns. Jag vet dessutom att hon och andra hotats av avskummet. Det är från partiet och inte bara väljare man mobbar och hånar. Äckligt är det.
Sorry, jag tror de flesta här betvivlar att du har insyn i vad som händer internt inom SD.
Citera
2017-09-26, 22:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av olan88
Det är helt uppenbart att hon inte fått som hon vill, inte fått den position hon vill eller dylikt. Hon har blivit arg och kryddat ett bråk hon haft med sitt ex. För ja, dessa 2 har haft ett förhållande. Jag har suttit och kollat genom i princip alla Youtube klipp jag hittar med henne och en sak e helt klar, hon hade aldrig låtit någon ofreda henne utan ge tillbaka ett eller annat brottar grepp, detta min damer och herrar är en dam med skinn på näsan. Alla ni som tror fullt ut på denna historien kommer en dag att bli väldigt besvikna när ni förstår att allt var lögn.

https://www.youtube.com/watch?v=U6-fVKdhQBM

Kolla detta klippet, gå fram till 13:16, det är totalt uppenbart att hon hittar på historien i ögonblicket.

Jag har i alla fall sett mer övertygande personer. Nästan parodiskt. Men om hon talar sanning eller inte är vanskligt att bedöma, det får polisen utreda.
Citera
2017-09-26, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Hon ljuger.
De hade ett förhållande. Båda har erkänt det.
Spring vidare till nästa klickbaitnyhet

Hahahahaha! Nu när det är en partikollega är det inte våldtäkt längre men när en neger är anklagad då djävlar
Citera
2017-09-26, 22:39
Medlem
Sånt som bara händer i riksdagens sd-täta områden. De verkar ha en annorlunda kvinnosyn.

De behöver integreras genom att lära sig språket och svenska värderingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in