2017-09-26, 22:27
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TajtKnullaren
Det är inte hörsägen det är bara en annan metod för att sätta dit en brottsling

Som när polisen försöker lösa brott genom att förhöra bruchorna i "utsatta områden" då ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Precis. Definiera samtycke. Och avgör sedan om det rådde samtycke i den rådande situationen.

Samtycke är ingenting du eller jag definierar. Det finns gott om praxis vad samtycke innebär.

Visst är det svårt att fastställa huruvida samtycke förelåg eller ej, det är ingenting vi kan yttra oss om då vi saknar precis alla fakta. Det du däremot gör är att uttrycka att det skulle vara OK att köra upp fingrarna för att man har haft en sexuell relation. Märk väl att LB uttrycker att de haft en sexuell relation av och till sedan 2012, det kan mycket väl vara så att de inte hade den relationen då händelsen skedde.
Citera
Medlem
Sunt-fornufts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Vad ville du säga om HW? Är det mig du vill diskutera eftersom jag inte har samma åsikt som dig eller vill du presentera dig som en mindre vetande med att gå off topic med mig som diskussion? Återkom då du diskuterar händelsen som är topic.

Återigen, ingen vet vad som egentligen har hänt. Låt polisen utreda och invänta svar. Att rakt av köpa HW's version enbart för att det är hon som anklagar är fel. Dessutom att komma efter flera år är för mig synnerligen märkligt. Oavsett så är du uppenbart en SD hatare och således inte vidare objektiv i dina slutsatser.
Citera
2017-09-26, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mycatisonfire
Hela hannas berättelse låter konstigt. Bra att det polisanmäls så de får gås till botten med.
Låter dock som en kk relation / hannas karriär misslyckas / hämnd.
Varför fixar hon inte tänderna, tjänar riksdagskvinnor/män så dåligt?
Varför skulle hon fixa sina tänder om hon inte har några problem med dem? Om du menar att hon borde fixa dem för bli snyggare i dina ögon så är det mest synd om dig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Du har ju helt missat vad det här handlar om.
Wigh's kritik är mot partiet då dessa genom Jomshof aktivt mörkat denna händelse, (enligt henne) avrått henne från att polisanmäla och sen inte gjort ett skit åt saken.
Såvitt jag förstår ville hon inte anmäla (kan bero på flera saker) utan sköta ärendet internt. Sedan valde partiet att helt ignorera henne varpå hon hoppade av partiet och yttrade sig i media om att SD sköter sånt här dåligt.

Man ser det man vill se. Alltså ser man inte sina egna våldtäktsmän precis som sekter som jehovas Vittnen inte ser sina egna pedofiler.
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
En kille som skickat filmer med snusk till SD-kvinnor, en full, promiskuös kvinna vars anklagelse om våldtäkt inte lett till åtal, en snubbe som gått omkring med bar överkropp och nämnt något om könssjukdomar, är väl allt som kommit fram. Wow...

Sannolikt beroende på "brottsoffrets" bakgrund med konflikter av alla de slag. Hon är inte vem som helst.

Skulle det vara ett slags försvar att drägg beter sig genom att mobba ett brottsoffer? Då tror jag inte vi har samma syn på hur man beter sig faktiskt. Deras uppvisning i dag både från SD och deras följare är vidrigt. Det är ungefär som man släppt en stor skit som breder ur sig. Dom har inget i en riksdag att göra. Pinsamt och dom borde skämmas.
Citera
2017-09-26, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lattebarnet
Det är Linus Bylund. Finns ingen tvekan längre efter exet Karins långa "rant" på twitter.

Denna tweet är riktigt intressant. Väger tungt! Tack för att du delar. Nu har hon dock raderat sin rant. Det bekräftar hon själv här: https://twitter.com/Flickalillas/status/912773552788647936

Citat:
Rant raderad. Ni som hann se, hann se. Ni som fattade, grattis. Ni som ev skärmdumpat, bra så. Glöm aldrig. Det gör inte jag. Fan ta dig.

Denna tweet är inte heller irrelevant. Från i söndags, alltså precis när Kalla Fakta-reportaget började diskuteras. https://twitter.com/Flickalillas/status/912010063019171841 :

Citat:
Det var värst så tyst det har varit från @LinusBylund på twitter sistone, undrar varför?
Senast redigerad av Alala 2017-09-26 kl. 22:30. Anledning: Fixade länk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Segergudinnan
Jag blir lite kåt av tanken på att se Lin*s lägga Hanna över riksdagskontorets skrivbord och dra på henne hårt och obarmhärtigt. Också att han straffar henne för olika saker är ju väldigt upphetsande. Jag gillar själv att vara så där lite dominant sexuellt så jag tror jag förstår precis vad de sysslat med där sena nätter i riksdagens korridorer....:-)

Så tänker många. Media och "visselblåsare" vill gärna tro att sexskandaler skulle vara skadliga för partier men väljarna blir oftast bara kåta.
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunt-fornuft
Återigen, ingen vet vad som egentligen har hänt. Låt polisen utreda och invänta svar. Att rakt av köpa HW's version enbart för att det är hon som anklagar är fel. Dessutom att komma efter flera år är för mig synnerligen märkligt. Oavsett så är du uppenbart en SD hatare och således inte vidare objektiv i dina slutsatser.

Dina slutsatser om vad jag tycker om SD är lika intressant som en koskit.Men visst ska man avvakta vad åklagaren kommer fram till. Däremot så stinker det dynga sedan många år. Och jag gillar inte typer som beter sig som avskum med att begå övergrepp och att dom sedan ska hotas och tystas. Busted!
Citera
2017-09-26, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BnH
Detta fick mig att fundera. Det är ju möjligt att det är en faktisk händelse och att HW ej uttryckligen sagt nej och kanske var med på noterna.
Då kan det väl i efterhand klassas som våldtäkt?

(Har för mig att jag läst någonstans om något fall där man kom fram till att man faktiskt inte måste säga nej utan att man egentligen uttryckligen måste säga ja. Har dock ingen källa utan bara vagt minne, någon kan säkert tillrättavisa mig)

Är du knäpp? Då skulle alla normala män i Sverige vara våldtäktsmän.

Frågar du din partner varje gång ni ska ha sex: "är det ok om jag för min min penis i din vagina?" alt. "Är det ok för dig att ha samlag med mig nu?"

Citera
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lattebarnet
Det är Linus Bylund. Finns ingen tvekan längre efter exet Karins långa "rant" på twitter.
hehe nu har hon raderat... Men är hon LB före detta? vad heter hon mer än Karin
Citera
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Skulle det vara ett slags försvar att drägg beter sig genom att mobba ett brottsoffer? Då tror jag inte vi har samma syn på hur man beter sig faktiskt. Deras uppvisning i dag både från SD och deras följare är vidrigt. Det är ungefär som man släppt en stor skit som breder ur sig. Dom har inget i en riksdag att göra. Pinsamt och dom borde skämmas.
1. Vi vet inte om hon är brottsoffer.
2. Hon säger sig inte ha blivit mobbad av partiledningen och riksdagsgruppen angående händelsen.
3. Visst finns det plumpa kommentarer om Hanna på nätet, men de som skriver dessa är bara en liten, liten del av SD:s väljare, om de nu ens är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in