2017-09-26, 21:47
Medlem
Efter att ha letat på diverse Facebooksidor från folk med kopplingar till Sd. Linus Bylund verkar vara mannen.
Citera
2017-09-26, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Vadå inte startar varken företag eller partier undersökningar utifrån en beskyllan så grov som denna om det inte är en polissak också. Det är inte direkt deras område att avgöra vad som är sant eller inte här. Det måste till proffs på detta då polisen. Sedan kan man då möjligt utifrån hennes påstådda anklagelser om detta vittnar om något större hur kvinnor behandlas i partiet starta en utredning om eventuella brister i kvinnosynen. Detta är då mer vad ett parti då inte börja dra igång förundersökningar själv om saker så grova som en våldtäkt.
Företag och statliga myndigheter gör egna utredningar i fall som detta. Inte brottsutredningar men sexuella trakasserier på arbetsplatsen utreds internt internt inom många myndigheter och företag. Hur kommer det sig att du inte vet det? Det finns många trådar på Flasback som handlar just om detta.
Citera
2017-09-26, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/sd-riksdagsman-utreds-f%C3%B6r-sexualbrott-3936351

00:33
Du menar att en misstänkt brottsling är en bra källa?
Citera
Medlem
Hellioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Men för helvete hon ljuger ju bara.
De har haft en sexuell relation.
Har man en sexuell relation så är ett finger i fittan inte ett opassande beteende.

Om ett finger i fittan är vidrigt beteende när man har en sexuell relation så är varenda jävel i Sverige skyldig.

Alltså tv4, feminismen, detta jävla daltande med allting.
Hur jävla fucked up är Sverige egentligen?
Landsförädaren ljuger bara för att få egen vinning och Aftonbladet jublar inför kommande val. SD för framtiden
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BnH
Fast det beror ju på.
Det finns ju våldtäkter i samborelationer också...

Så bara för att de haft en sexuell relation avskriver inte det en eventuell våldtäkt. Men det kan vara mysko att detta ej nämnts innan om det stämmer

Bara en liten kort rättelse. Den absoluta majoriteten av våldtäkter förekommer inom relationer.
Inte bara så att det förekommer utan de är i absolut majoritet.
Citera
Bannlyst
Jomshof är antingen privat skyldig för hemskheterna eller indirekt ansvarig, det är utom allt tvivel. Jag förutspår att Jomshof kommer ta en timeout eller något liknande.

Samtidigt kommer toppen mörka och skuldbelägga den unga kvinnan. Känns som om detta är föremål för en bra dokumentär om förtryckande strukturer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Då är ju frågan varför Jomshof inte gjorde exakt samma polisanmälan när han fick ta del av anklagelserna. Om han hade gjort det så hade Kalla Faktas program aldrig sänts.

HW var ju väldigt angelägen om att anmälan inte skulle göras. Om hon n berättade om händelsen till RJ så torde hon också meddelat att hon inte ville anmäla. Varför skulle han i s f göra en anmälan mot hennes vilja.
Citera
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
De har haft en sexuell relation i 5 år.. där fingerpulla troligtvis varit något som funnits med..
Detta kommer att slå mot Hanna och troligtvis förtal.

Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Källa på detta?

Citat:
Ursprungligen postat av okok1
http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/sd-riksdagsman-utreds-f%C3%B6r-sexualbrott-3936351

00:33
Tack!
Så då ljuger hon ju helt uppenbarligen. Om de nu haft en sexuell relation i 5 år och inte nämner detta saknar hennes version all trovärdighet. Speciellt vad hon med egna ord påstår han sade i samband med övergreppet - "att de borde träffas utanför riksdagen någon gång".
Citera
2017-09-26, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
När det gäller Bylunds "mystiska" frånvaro på nätet så kanske det här skulle kunna vara en förklaring:

https://www.facebook.com/linus.bylund.5/posts/10213170459843420

Bylund skriver alltså den 1/9 att han (i princip) ska se över sin närvaro på sociala medier. Självfallet kan det vara ett svepskäl eller helt orelaterat till hans nuvarande frånvaro, men det skulle även kunna vara en förklaring till att han är osynligare än vanligt.
Det är Linus Bylund. Finns ingen tvekan längre efter exet Karins långa "rant" på twitter.

Citat:
Ni vet den där, vad jag trodde, nära vännen och "välkända politikern" jag rantade om för en tid sedan? Vännen som visade sig inte existera?

Citat:
Där jag kort beskrev bakgrunden till min ilska och hur jag hade bevis för hur han varit ett stort kräk mot sin flickvän under senaste året.

Citat:
Och ja, faktiskt mot alla kvinnor han har varit i relation med sedan vi lärde känna varandra 2013 och fram tills för nån månad sedan.

Citat:
Ranten där jag (i affekt) efter ett stort personligt svek ställde frågan öppet om jag borde hänga ut han här eller skicka bevis till FV?

Citat:
Jag var chockad, sårad och arg den gången och jag ångrade mig stort efteråt hur jag snarare gjorde mig själv till åtlöje genom att agera så.

Citat:
Jag har fått kämpa hårt med att försöka släppa besvikelse, sorg och ilska efter allt det som hände, försökt glömma, lägga det bakom, vidare.

Citat:
Accepterat att jag aldrig kommer att få mina frågetecken uträtade av den vän jag var säker på att jag hade. Han grundlurade mig verkligen.

Citat:
Men med allt detta sagt, och relaterat till vad som stormar på twitter och övriga sociala medier sedan igår kväll:

Citat:
Ni anar inte hur innerligt starkt jag önskar att denna man åker dit nu, en gång för alla, för hur vidrigt han beter sig mot kvinnor.

Citat:
Vi är så många som efter erfarenhet vet exakt vad han är, bakom sin så sanslöst skickligt manipulativa och putsade fasad.

Citat:
Snälla, låt honom bli karmas bitch denna gång och låt henne ta honom så hårt att han aldrig nånsin glömmer.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Det är som redan konstaterats, dessutom helt omöjligt att det skulle ha gått till som Wigh säger.

Hon är i princip alltid klädd i tighta byxor med hårt åtdraget spänne. Och hon är lång och relativt muskulös. Definitivt inte rädd av sig.

Att någon tanig riksdagsman skulle hålla fast henne stående och lyckas fingerpulla henne med andra handen faller på sin egen orimlighet. Och att hon sen skulle anmäla det hela 2 eller 5 år senare (oklar när det skedde, och av vem).

Och denne någon ska dessutom ha varit hennes älskare sedan 5 år. Nej, trams är var det är. Rent och skärt trams.
Citera
Medlem
Försvarar absolut inte grottmänniskorbeteende men när man känner till henne här hemma. Ja, då har jag svårt att tro på hennes historia.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Konstigt eftersom det här är en kultur som finns i partiet och andra avskum har fått lämna pga av sexuella trakasserier. Finns ju trådar på forumet med underlag vilken slags kultur som råder inom partiet. Sluta och skriv att hon ljuger eftersom du inte kan veta det. Och fingrar i fittan är våldtäkt om man greppar om halsen och uttrycker att vi kan väl ses utanför riksdagen någon dag. Det är fan inget förhållande.
Hon ljuger.
De hade ett förhållande. Båda har erkänt det.
Spring vidare till nästa klickbaitnyhet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in