2017-09-26, 20:22
Medlem
Samizdats avatar
Elm har ju för övrigt fel. Ekberg har dömt 4 straffar till MFF, inte 3.
Citera
2017-09-26, 21:34
Medlem
Samizdats avatar
Hej då, Haglund!

Vem ersätter?
Citera
2017-09-26, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Hej då, Haglund!

Vem ersätter?
Någon interimlösning säsongen ut innan Thelin tar över i vinter sätter jag mina slantar på.
Linderoth finns redan i u-organisationen va? Tippar att han får uppdraget att se arg ut under hösten, kanske med understöd av Taco.
Citera
2017-09-26, 22:19
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Hej då, Haglund!

Vem ersätter?
Klart eller rykte? Jo jag vet att Fotbollskanalen ofta har rätt i sånt, har bara svårt att vem som ska göra ett ganska medelmåttigt lag i en medelmåttig klubb bättre. Hoppas de på Jesus från Jönköping?
Citera
2017-09-26, 22:27
Medlem
Citat:
Hej då, Haglund!

Vem ersätter?
Gissar på Nemanja Miljanovic åtminstone året ut. Lyfter fram Linderoth som ass?

....eller Alm?
Citera
2017-09-26, 22:33
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Gissar på Nemanja Miljanovic åtminstone året ut. Lyfter fram Linderoth som ass?

....eller Alm?
Mellberg?
Citera
2017-09-26, 22:42
Medlem
om inte Andreasson får sparken också blir det väl Lennartsson som får chansen igen...
Citera
2017-09-26, 23:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Fanns det felaktiga domslut i den matchen, typ en straff?

IFK fick en felaktig straff emot sig mot MFF, väldigt fel t.o.m, skit i det men lite "lustigt" är det som Elm
påpekar.

Straffen där Søren Rieks trycker Tinnerholm i ryggen? felaktig? Jo tjenar!

Är Tinnerholm uppe i luften? Ja
Är Rieks uppe i lufte i duell? Nej
Syns det sen tydligt att Rieks trycker armen i Tinneholms rygg? Ja
Var det inne eller utanför straffområdet? Väldigt solklart inne.

Solklar straff för att Rieks är helt fel i markeringen av Tinnerholm och missar att gå upp i luften, väljer istället att tjuva genom att trycka till Tinnerholm och domaren ser det.

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/tv-vansinnig-match-mellan-mff-och-blavitt--2-2-efter-tva-sena-mal/

Vad gäller Andreas Ekberg så har han dömt mixed bag genom åren, sen är det såklart lustig att alla 3 matcher i år gett rött kort Samtidigt, inte direkt några kort man kan direkt rasa över.

I bästa fall en kompensation för att han dömde bort MFF från Cup Guldet 2016 och därmed Europaspel.

Johannesson har dömt straff till aik både mot dif och sirius, konspiration!
Senast redigerad av PalmiNio 2017-09-26 kl. 23:22.
Citera
2017-09-27, 07:51
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
hehe, allt är relativt, är sen 80-talist.

1998 hade jag glömt bort, fast jag var inte så gammal då heller.

Ja det var fan ingen rolig dag, de flesta var ju betydligt äldre än mig, men jag var bekant med en av de avlidna då våra familjer brukade umgås en del, Moa Papini, dom har även sommarhus ungefär i samma område som mina föräldrar(och övriga släkt). Hennes farsa Leo är pensionerad arkitekt, och det är lite av en hobby för mig så alltid kul att tjöta med gubben.

Kom en bra dokumentär för ett par år sedan, Hat & Försoning.

Det blir svårt att få det så dåligt som 98 iår, det är ju alltid nåt.

Nu ska vi inte gå off-topic än mer men det var en bra dokumentär (även om jag blir förbannad på idioterna som tände på än idag).
Förövrigt känns det konstigt att vi spelat match bara dagen efter såväl Estonia som Branden... Samtidigt var det båda gångerna skönt att få samlas på läktarna. Det är i sådana lägen hemmet på läktaren blir än viktigare.
Citera
2017-09-27, 10:53
Medlem
Äntligen! Fan att det skulle till en insats som senast för att ledningen skulle agera. Nu blir det Miljanovic och Mian som får ratta laget resten av hösten.
Citera
2017-09-27, 10:59
Medlem
civilians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Äntligen! Fan att det skulle till en insats som senast för att ledningen skulle agera. Nu blir det Miljanovic och Mian som får ratta laget resten av hösten.

Det var sannerligen på tiden. Hoppas spelarna får en rejäl nytändning nu, vi har ett rätt så tufft spelschema kvar.
Citera
2017-09-27, 13:05
Medlem
Jaxxxs avatar
Hela återrekryteringen av Haglund tycker jag varit mycket märklig. Kändes som man var väldigt färdiga med varandra efter första sejouren i Elfsborg. Visst hände tragiska Klas-gate men ändå.

För min del känns som det bedrivits svågerpolitik i Borås lite för länge. Och som Östersupporter vet jag tyvärr alldeles för väl vad det leder till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in