2017-09-26, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Göteborg vann allsvenskan 1969 och åkte ur 1970.

Men IFK tog väl sig upp ganska snart igen ? Till skillnad från Helsingborg som tillbringade
väldigt många år i lägre serie ...
Citera
2017-09-26, 10:40
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie
Men IFK tog väl sig upp ganska snart igen ? Till skillnad från Helsingborg som tillbringade väldigt många år i lägre serie ...

HIF åkte ur 68 och kom tillbaka 89. IFK 70 åter 76. Skillnaden förutom längden på frånvaron från allsvenskan är att IFK var regerande mästare när de åkte ur vilket, tror jag, är mycket ovanligt.
Citera
2017-09-26, 11:43
Medlem
Keldons avatar
Citat:
HIF åkte ur 68 och kom tillbaka 89. IFK 70 åter 76. Skillnaden förutom längden på frånvaron från allsvenskan är att IFK var regerande mästare när de åkte ur vilket, tror jag, är mycket ovanligt.

Helsingborg gick upp i ettan 89. Gick tillbaka till allsvenskan först 1993 med masse och henke.
Citera
2017-09-26, 11:58
Medlem
Elfsborg måste vara det sämsta laget MFF mött på evigheter. Malmö var bra men Elfsborg var verkligen sensationellt usla, nästan provocerande att ett Allsvenskt lag av hyfsad klass kan uppträda så håglöst och förvirrat. Kalmar som åkte på däng med samma siffror såg åtminstone ut som ett fotbollslag fram till den otroligt korkade utvisningen då hela skiten rasade. En rakt igenom usel insats som nästan får mig att känna sympati för Haglund, inte lätt att chefa över en skock får som aningslöst går in i lejonkulan.

Har Elfsborg hittat rätt i någon av sina många mittbacksrekryteringar de senaste typ 10 åren? Otroligt många menlösa och skadedrabbade halvfigurer som kommit och gått genom åren är min känsla. Augustsson och Jönsson var ett mittbackspar man fruktade, Holmén och Taco var okej men inga rekryteringar utifrån.
Citera
2017-09-26, 12:40
Medlem
Citat:

Djurgården var regerande mästare när de åkte ur 1960. Ganska säker på att de och IFK är de enda som lyckats med detta.
Citera
2017-09-26, 14:04
Medlem
Cents4s avatar
Elm tycker att Malmö får fördelar. Vad säger Flashback om detta, har han en poäng i hans resonemang eller är han ute på hal is här?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/kl2G9/domarens-facit-som-far-elm-att-reagera
Citera
2017-09-26, 14:08
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Elm tycker att Malmö får fördelar.
Var utläser du det?
Citat:
Rasmus Elm klagar dock inte på något av domsluten i sig utan skriver mer om principen.
Citat:
[Rasmus Elm på Twitter]
För att förtydliga:
Menar inget ont mot varken MFF eller Andreas, utan bara att det inte borde dömas i området runt staden man kommer ifrån
Citera
2017-09-26, 14:10
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Var utläser du det?

Indirekt menar han att Malmö får fördelar, jag tolkar det inte på något annat sätt än så.
Citera
2017-09-26, 16:56
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Elm tycker att Malmö får fördelar. Vad säger Flashback om detta, har han en poäng i hans resonemang eller är han ute på hal is här?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/kl2G9/domarens-facit-som-far-elm-att-reagera

Johannesson från Täby dömde matchen Häcken - AIK den slutade 1-6. Nämner Elm något om det?
Citera
2017-09-26, 19:04
Moderator
vfs avatar
Citat:
Johannesson från Täby dömde matchen Häcken - AIK den slutade 1-6. Nämner Elm något om det?

Fanns det felaktiga domslut i den matchen, typ en straff?

IFK fick en felaktig straff emot sig mot MFF, väldigt fel t.o.m, skit i det men lite "lustigt" är det som Elm
påpekar.
Citera
2017-09-26, 20:13
Medlem
Aleopas avatar
Citat:

Väljer MFF vilka domare de vill ha till matcherna?
Citera
2017-09-26, 20:19
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Indirekt menar han att Malmö får fördelar, jag tolkar det inte på något annat sätt än så.
Inte så jag tycker han är en i grunden dålig domare, finns för många stolpskott för det. Lite anmärkningsvärt är att han av de senaste fyra matcherna fått döma MFF hemma tre gånger och i de fyra delat ut 3 röda och 20 varningar (snitt 5/match). Klart nån medialt måste få klaga på sånt, kul att det är Rasmus Elm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in