2017-09-26, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Men om personen vägrar polisanmäla så ska man inte göra något mer? Skärp dig.

Vad skulle det vara? Man erbjöd stöd som hon tackade nej till.
Citera
2017-09-26, 21:13
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TajtKnullaren
Ja du kära inavlade betacuck ser du inte problemet med detta är du sannerligen en hjärndöd betacuck som bara måste ha en idol, nu har du Åkesson som idol, förmodligen har du en affisch med honom ovanför sängen, så att du kan somna gott varje kväll.

Du är medveten om att det välja in sin släkt ligger närmare en bananrepublik än ett seriöst parti i Sverige?

Faktum kvarstår i den här härvan att snart har vi bekräftat att alla i absoluta toppen är instabila människor, Jimpan bröt ihop och fick arbetsträna, Jomshof klarade inte trycket och var tvungen att bli peppad för att klara av sina dagliga sysslor. Karlsson och Söder kvar. Och söder ville de andra inte ha att göra med.

Ja just det glömde Kentan Kent Ekeroth och Almqvist, men de är ju båda två ute så kanske inte ens lönt att jag tar upp dessa.

Eller sjukvårdsminister som bryter ihop och sjukskriver sig med jämna mellanrum och aldrig ens jobbat inom vården eller vet hur en vårdplan ska läggas.......Ansvarsfullt
Citera
2017-09-26, 21:14
Medlem
Citat:
Nej men han är partisekreterare och om en av hans riksdagsledamöter anklagar en annan av hans riksdagsledamöter för våldtäkt så borde han göra en polisanmälan, inte minst för att markera att SD tar sådant på allvar.
Jag anser inte att han borde ha gjort polisanmälan. Men han borde ändå ha startat någon typ av internutredning.
Citera
Medlem
Pansarveckets avatar
Igen? https://www.aftonbladet.se/nyheter/article17153361.ab
Citera
Medlem
Citat:
Du tycker alltså att det var fel av Vinge att anmäla?

Nu är det av taktiska skäl rätt att anmäla, oavsett om någon tror på historien inom partiledningen eller ej, katten är ur säcken så att säga.

Som jag skrev om de båda hade en relation och den som säger sig vara drabbad av övergrepp inte vill anmäla sin sängpartner. Då skall det mycket till för exempelvis Jomshof att stövla in. Inte bara av taktiska skäl (inte så etiskt motiverat motiv, men likväl att betänka) att det skulle skada partiet, utan mer för att han inte har mer att gå på än HWs utsaga som hon själv ej vill dra inför skranket. Hon vill inte agera juridiskt och heller inte lösa det med sin dåvarande "relation" annat än att ta det till partiet. Javisst kunde Jomshof anmält det, men hon ville ju inte. inte då och inte ens nu, ville hon att det skall dras inför rätta. Vad ville hon då när hon berättade det? Uppenbarligen inte en process annat än inom partiet, en petning kanske vad vet vi. Nu vet vi att hon själv petats inom partiet, då kommer detta ut men fortfarande vill hon inte att det skall dras inför rätten.

Men, visst, det kan vara precis som hon säger. Men det har då skötts illa från hennes sida. Motivet kan vara att det är skönt att berätta. Ja men det är allt som ligger i vägskålen på hennes sida. I vilket fall har jag svårt att se Jomshofs skuld i detta, baserat på ovanstående.
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
Vad skulle det vara?

Det har jag redan berättat.
Citera
2017-09-26, 21:15
Medlem
Vart kom efternamnet Mazeitaviciené ifrån ? Gifte hon sig med en med det efternamnet eller är det föräldrarna?
Citera
2017-09-26, 21:16
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av musttomte
Så det skyldige finns fortfarande inte ?

Jo, Hanna Wigh
Citera
2017-09-26, 21:17
Medlem
Citat:
Det har jag redan berättat.

Dock inget vettigt.
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Det är tydligen så att jag hade rätt från början. Det är alltså Jomshoff det handlar om.
Mattias Karlsson säger, intervjuvad i Aktuellt att han litar mer på Rickard Jomshoff än på Hanna.
Nu kan ni alltså sluta att spekulera.

Jimmy säger varje gång det kommer upp nåt nytt internt: "Jag vill inte höra". "Jag vill inte veta".
Att hålla tyst gentemot Åkesson om de snaskigaste sanningarna om hans eget parti har tydligen blivit kutym inom partiet. Partiet drunknar i kriminalitet och kvinnohat men Åkesson ska skonas.

Nu har du nog fått saker om bakfoten. Vad Karlsson antagligen syftar på är att Jomshofs och Wighs berättelser inte går ihop avseende vem som informerades om vad, vad som sades, osv.
Citera
Medlem
Nej det är inte Jomshof som är utpekad.

Det Mattias Karlsson beskrev i Aktuellt var mötet mellan Jomshof och Wigh, och vem han trodde mest på eftersom det framkommit två olika versioner av mötet i fråga.
Citera
2017-09-26, 21:18
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag anser inte att han borde ha gjort polisanmälan. Men han borde ändå ha startat någon typ av internutredning.

Vilket är omöjligt med tanke på att man som parti då för en rättspolitik där man vill att saker som då våldtäkter ska polisanmälas. Internutredning det är ju till för om det saknas en massa pennor på kanslikontoret inte om anklagelse om våldtäkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in