2017-09-26, 21:09
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Jomshof är väl varken polis eller Hannas överförmyndare.
SD ser i dina ögon ut som du vill att SD ska se ut. Oavsett vad.

Nej men han är partisekreterare och om en av hans riksdagsledamöter anklagar en annan av hans riksdagsledamöter för våldtäkt så borde han göra en polisanmälan, inte minst för att markera att SD tar sådant på allvar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det är utomordentligt anmärkningsvärt att ni sverigedemokrater tycker att potentiella våldtäktsmän ska få röra sig fritt inom ert parti utan att ledningen lyfter ett finger.

Det tycker jag inte. Att uppmana någon till att polisanmäla ett påstått brott är inte att inte lyfta ett finger.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Media är nog ganska försiktiga eftersom en uthängning av den utpekade skulle kunna slå tillbaka mot dem om det visade sig HW farit med osanning. Som det ser ut nu så står som sagt ord mot ord och en hel del känns minst sagt oklart.

Kanske lättar media på namnet när det klarnar vem i riksdagen som tagit en timeout, eftersom man då kan hänvisa till att det ändå var känt den vägen.

Media har väl ingen direkt anledning att släppa namnet heller. Det kommer då vara ett namn okänt för de flesta då det inte kommer vara några av de i toppen som alltid syns i media. Så utifrån Melins krönika är det väl bra då att det inte kommer ut så fort så det blir spekulation att det nog kan vara vem som helst SD-are. Därav tycker man personen själv eller partiet borde gå ut med namn.
Citera
2017-09-26, 21:10
Medlem
Starbacks avatar
Det är tydligen så att jag hade rätt från början. Det är alltså Jomshoff det handlar om.
Mattias Karlsson säger, intervjuvad i Aktuellt att han litar mer på Rickard Jomshoff än på Hanna.
Nu kan ni alltså sluta att spekulera.

Jimmy säger varje gång det kommer upp nåt nytt internt: "Jag vill inte höra". "Jag vill inte veta".
Att hålla tyst gentemot Åkesson om de snaskigaste sanningarna om hans eget parti har tydligen blivit kutym inom partiet. Partiet drunknar i kriminalitet och kvinnohat men Åkesson ska skonas.
Senast redigerad av Starback 2017-09-26 kl. 21:12.
Citera
2017-09-26, 21:11
Medlem
Citat:
Det är utomordentligt anmärkningsvärt att ni sverigedemokrater tycker att potentiella våldtäktsmän ska få röra sig fritt inom ert parti utan att ledningen lyfter ett finger.

Tror jag inte alla tycker men det är väl inte fastställt att personen ifråga är utpekad med namn för 1 år sedan och om så ej är fallet är det ju inte så konstigt.
Är personen däremot utpekad så bör denna diskuteras med/tas undan i väntan på utfall. Går ju dock ej utan bevisning och anmälan såklart så det måste ju också kommit vid samma tid.
(Annars kan man ju hänga ut vem som helst för att få bort folk man inte gillar)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koettbullen
Du har fel. Som Sverigedemokrat avvaktar jag ivrigt såväl polisanmälan, dess utredning samt ett eventuellt namn på den påstådda gärningsmannen.

Jag är sverigevän, jag vill också att han döms och hängs ut, om han är skyldig! Det tror jag dom flesta sverigevänner vill! I vilket fall tror jag inte det påverkar partiet, det är för starkt byggt. Inte som MP taliban partiet som rasar som ett korthus när det synas...
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
Det tycker jag inte. Att uppmana någon till att polisanmäla ett påstått brott är inte att inte lyfta ett finger.

Men om personen vägrar polisanmäla så ska man inte göra något mer? Skärp dig.
Citera
2017-09-26, 21:12
Medlem
musttomtes avatar
Richard Jomshof - där har vi han. Lycka till på Hall eller betala så det svider
Citera
Medlem
Sillberskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Konstigt att media inte släpper namnet. Tänk vad mycket klick de hade fått. Eller så kanske man vill mjölka lite till och sedan släppa?

Det är väl inte så konstigt, polis/åklagare har startat en utredning om fallet idag, sedan får fakta tala för sig själv isf en massa spekulationer som kan visa sig oriktiga.
Citera
Medlem
Såvitt jag förstår består Hannas kritik mot SD i hur de hanterat detta.
Jomshof som inte anmäler och försöker snacka bort det.
Åkesson som förnekar i TV att han vet vem det handlar om.
Osv..

Att Hanna inte vill anmäla har jag fullt förtroende för, speciellt om det handlar om en SD-topp (Läs LB). Sett till hur SD hanterar kritik mot ledningen krävs det inte många sekunders eftertanke innan man inser att hennes fortsatta bana i partiet hade vart körd. Hon väljer alltså att gå till Jomshof för att denne ska sköta problemet internt istället för att polisanmäla vilket skulle skada hennes anseende (då det saknas konkreta bevis) samt partiets anseende om detta kom ut. Jomshof borstar detta under mattan och gör absolut ingenting varpå hon blir förbannad.

Sen blev detta droppen som fick allt att rinna över varpå hon lämnar partiet.
Fokus hos henne har, såvitt jag uppfattat, inte legat på överfallet i sig utan snarare på hur partiet hanterat det.

Slutsatsen av allt blir att om det sker något mot en inom SD ska man gott hålla käft för annars får man nätpöbeln efter sig med ogrundade svartmålningar om att man är narkoman, sexgalen, karriärist som suger kuk för ett jobb osv osv.
Säger ganska mycket om partiets kvinnosyn...
Citera
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koettbullen
Du har fel. Som Sverigedemokrat avvaktar jag ivrigt såväl polisanmälan, dess utredning samt ett eventuellt namn på den påstådda gärningsmannen.

Då tillhör du inte SD-slöddret!

Märk väl, jag har inte påstått att alla inom SD är vare sig slödder eller troll! Men de är överrepresenterade i sådana här trådar...
Citera
2017-09-26, 21:13
Medlem
Citat:

Givetvis bör en partiledning agera och anmäla om någon framträdande inom partiet pekas ut som våldtäktsman och låta den utpekade ta en time-out under tiden saken utreds. SD har agerat nu, men borde som du påpekat i flera tidigare inlägg ha agerat långt tidigare.

Förstår inte varför det ska vara så svårt att förstå för vissa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in