2017-09-25, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Blåvitt !
Vad ska vi skylla på idag ?

Noll motivation kanske?
Citera
2017-09-25, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Noll motivation kanske?

Då blir ju frågan var motivationen tagit vägen ? Den tycks ju varit en bristvara i stort sätt hela säsongen. Här finns nog källan till motivationsbristen att finna i ledningen.
Dvs högre upp än bland tränarna.

Blåvitt bör nog söka hjälp av Svennis i någon form, visst han har kanske inte visat några större framgångar på senare tid. Men han har kunskaper och erfarenheter som ingen annan i landet besitter. Till skillnad mot tex Herr Gren.

Torbjörn Nilsson och Svennis borde i någon form finnas i blåvitt under i stort sätt hela deras livstid.
Få har betytt så mkt för blåvitt som dessa två.
Mentor Svennis vill åtminstone jag se, trots eller tack vare hans ålder. Välj själva.
För nu är det fanimej kris och det ordentligt !

Torbjörn & Svennis det är dax nu ,dax att återförenas.
Till glädje för oss alla ⚽️👍🏼
Senast redigerad av zebop 2017-09-25 kl. 22:17.
Citera
2017-09-25, 21:48
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Fan hoppas AFC klarar sig. Större underdog och ha "alla" emot sig har vi väl inte skådat? Har något annat lag ens varit nära i den genren? Jag brukat hävda att Gnaget är det lag som flest önskar motgång, men AFC är nog där och nafsar. AFC mot resten.
Vinst mot Jönköping i nästa match och det skiljer bara 3 poäng! Halmstad har ju också börjat röra på sig. Kan bli spännande bottenstrid till slut.
Citera
2017-09-25, 22:49
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrorbit
Kan vi enas med att denna säsong sög?
Den sög till dess att vi fixade arenan och Nanne tog över. Sedan dess ör det den bästa säsongen sedan 2013, om inte 2011!
Citera
2017-09-25, 23:56
Medlem
Gallachers avatar
Undrar när en högerback låg bakom 5 mål i en enda match senast..
Citera
2017-09-26, 00:11
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Jag är född 1974 och jag kan inte säga att ens kvalet 2002 var sämst under min livstid för 1974 kom IFK femma i näst högsta divisionen efter IFK Malmö som kom fyra. Alltså kan jag inte säga att IFK är historiskt usla för min del förrän de hamnar i Superettan

Göteborg vann allsvenskan 1969 och åkte ur 1970.
Citera
2017-09-26, 01:15
Medlem
Gallachers avatar
Det är så j-ä-v-l-a skönt att vara MFFare ska ni veta förresten.
Citera
2017-09-26, 06:36
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Näst sämsta säsongen under min livstid? 2002 var ju sämre, men sedan tror jag inte det finns någon mer säsong.

Då är du inte så gammal...

Säsongen 1970 var ett betydligt värre trauma, faktiskt rena skräcken. SM-guld 1969, degraderade 1970 sedan 5 år med ren och skör kräftgång...

F.ö. anser jag att man resten av säsongen kan bänka alla med utgående kontrakt och fylla ut med spelare från U19/21-laget. Det kan i vart fall inte bli sämre än vad det var i går...
Citera
2017-09-26, 07:57
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney

Säsongen 1970 var ett betydligt värre trauma, faktiskt rena skräcken. SM-guld 1969, degraderade 1970 sedan 5 år med ren och skör kräftgång...
Man kan ju vara 46 år utan att ha året (och säsongen) 1970 i sin livstid så det är snarare så att 1970 var ett bra tag sedan nu.
Citera
2017-09-26, 09:17
Medlem
mishimas avatar
Man var ju lite oroligt där när tuggummi-Jögge försvann, men nu ser det bra ut igen.

Skönt att se att vi kunde lägga in en växel till när de andra lagen närmade sig lite och började prata om "jakten". Vi insåg faran och skärpte till oss.

Jag tror det räcker med att slå Halmstad så är det i praktiken klart. Jag tror inte att Djurgården tar tolv poäng på sista fem.
Senast redigerad av mishima 2017-09-26 kl. 09:20.
Citera
2017-09-26, 09:19
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Tycker att känns helt ok med MSD, om han nu får spela, Emil har varit under isen i år, mot Bajen hade vi dock framförallt problem med vänsterkanten, Svendsen gjorde livet rätt surt för Billy i den matchen, det var som jag kommer ihåg det i princip där dom anföll gång på gång och lyckades ta sig runt. Sedan var ju frisparken inte otagbar heller, hade det inte varit för alla individuella misstag denna säsongen hade poängskörden varit mycket bättre, finns knappt någon som inte slängt in en boll i eget mål i år, inklusive vår golden boy, Dahlberg, det är iaf 3-4 baljor där han typ orsakat målen genom dassiga ingripanden(sedan är han fortfarande riktigt, riktigt bra).

Nu har som skrivet inte vänsterkanten varit speciellt bra heller, jag menade mest att det inte kändes stabilt med MSD heller, oavsett Emils nedåtgående trend.
Beträffande Dahlberg så har han å andra sidan räddat massa poäng åt oss också, med en Alvbåge i buren hade vi varit på kvalplats nu. Sedan har han gjort några missar med.

Citat:
Näst sämsta säsongen under min livstid? 2002 var ju sämre, men sedan tror jag inte det finns någon mer säsong.

1998 var sämre än 2017 är. Det var inte en trevlig kväll på Ruddalen där i omgång 25 (på den tiden näst sista omgången för er ungtuppar), vi var tvungna att vinna i praktiken för att undvika kval.
Brandkatastrofen på Backaplan hade precis skett dagarna innan och hela staden gick med ett tungt täcke av sorg över sig, alla kände någon som omkommit/skadats svårt på ett eller annat sätt.
Det var knäpptyst under den tysta minuten och det fälldes mer än en tår där då.

Rent sportsligt hade hela året varit värdelöst dessutom, vi sparkade Jingbladh och tog in Reine Almqvist som inledde helt okej men sedan rasade även det.
Citera
2017-09-26, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney

F.ö. anser jag att man resten av säsongen kan bänka alla med utgående kontrakt och fylla ut med spelare från U19/21-laget. Det kan i vart fall inte bli sämre än vad det var i går...

hehe, allt är relativt, är sen 80-talist.

Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Nu har som skrivet inte vänsterkanten varit speciellt bra heller, jag menade mest att det inte kändes stabilt med MSD heller, oavsett Emils nedåtgående trend.
Beträffande Dahlberg så har han å andra sidan räddat massa poäng åt oss också, med en Alvbåge i buren hade vi varit på kvalplats nu. Sedan har han gjort några missar med.

1998 var sämre än 2017 är. Det var inte en trevlig kväll på Ruddalen där i omgång 25 (på den tiden näst sista omgången för er ungtuppar), vi var tvungna att vinna i praktiken för att undvika kval.
Brandkatastrofen på Backaplan hade precis skett dagarna innan och hela staden gick med ett tungt täcke av sorg över sig, alla kände någon som omkommit/skadats svårt på ett eller annat sätt.
Det var knäpptyst under den tysta minuten och det fälldes mer än en tår där då.

Rent sportsligt hade hela året varit värdelöst dessutom, vi sparkade Jingbladh och tog in Reine Almqvist som inledde helt okej men sedan rasade även det.

1998 hade jag glömt bort, fast jag var inte så gammal då heller.

Ja det var fan ingen rolig dag, de flesta var ju betydligt äldre än mig, men jag var bekant med en av de avlidna då våra familjer brukade umgås en del, Moa Papini, dom har även sommarhus ungefär i samma område som mina föräldrar(och övriga släkt). Hennes farsa Leo är pensionerad arkitekt, och det är lite av en hobby för mig så alltid kul att tjöta med gubben.

Kom en bra dokumentär för ett par år sedan, Hat & Försoning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in