2017-09-26, 12:03
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Även om Hanna droppar ett namn så kommer det stå ord mot ord och ingen kommer kunna bevisa nånting, om inte den påstådda SD-förövaren har alibi för den kvällen.

Han kommer inte bli åtalad men han kommer förmodligen på sikt tvingas avgå. Oskyldig eller inte så kommer det vara en belastning för partiet att ha honom kvar.
Citera
2017-09-26, 12:05
Medlem
Newcastle76s avatar
Något är mycket skumt i denna historia.

https://nyheteridag.se/sd-i-totalattack-tv4-utnyttjar-brottsoffer-och-valjer-att-undanhalla-for-polisen-for-sensationsverka n/

Vad vinner man på att inte berätta när detta övergrepp skett? Eller har Hanna Wigh glömt det? En sån här traumatisk händelse måste ju etsa sig in i Hannas inre. Wigh har under en längre tid samarbetat med Kalla Fakta och samtidigt kört på i SD. Produktionen av själva TV-programmet måste ju ha tagit några månader att redigera. Mycket, mycket egendomligt.

Nu när Wigh outar händelsen, kommer hon att driva vidare ärendet rättsligt?

Sen kan man fråga sig om samma händelse med samma ytterst begränsade bevisning i exempelvis Vänsterpartiet skulle få samma uppmärksamhet i media. Det finns säkert män som vill ta Wigh på slidan, hon är ju verkligen inte ful, men omständigheterna här med att först gå till TV4 innan man kontaktar Polisen är mycket knepigt.
Senast redigerad av Newcastle76 2017-09-26 kl. 12:17.
Citera
2017-09-26, 12:07
Medlem
Skandalöst om inte SD utesluter honom och redan idag. Ett riktigt svin.
Citera
2017-09-26, 12:08
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillbersky
Jasså, gärningsmännen brukar vanligtvis vara okända enl media, ändå skriks det våldtäkt varje gång.
Media har i det här fallet bara kallat det sexuellt övergrepp och vart återhållsamma trots att det handlar om en våldtäkt.
Vad har hänt med media? Varför kalla det ett sexuellt övergrepp när de kan kalla det våldtäkt??
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag betvivlar inte att politiken kan vara jättejobbig för unga kvinnor, men har svårt att få ihop delar av hennes vittnesmål:

"Jag blev inkallad på hans kontor, fick sitta på en stol. Han tog av sig på överkroppen, pillade sig i naveln, kliade sig i skrevet och sa att han inte knullat på länge, han har herpes på kuken."

Vem ska han här vara? Våldtäktsmannen?

Citat:
Ursprungligen postat av Fatalis
Du kanske borde kolla upp andra partiers skandaler och lägga fram dem med? Häxjakt på SD är ju vad
dagens media består av idag. Så fort det är något om SD så är det som om jorden går under. Tror inte jag är ensam och trött på detta. Detta är trams..
Våldtäkt
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Ursäkta om jag inte läst allt.
Varför gick hon inte till polisen om hon utsatts för sexuella övergrepp?
Våldtäkt.
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Pressen blir så mycket värre på den som har gjort det hela så att den personen lär nog hoppa av innan han är helt inringad. Fallet blir så mycket ohyggligare om MGM i media påstod att det inte var jag och att hela sanningen sedan kommer fram. Du måste komma ihåg att nu vet t.o.m partiledaren namnet på den som tydligen ska ha fingrat. Vi talar inte precis om några helt okända husbyslödder, kanske inte ens folkbokförda i Sverige, i det här fallet.

Det må vara att HW är som hon är men jag börjar mer och mer köpa hennes version. Hon offrar alltför mycket för att det skulle kunna vara ljug. Dessutom förekom fd. polismannen Per Vegelow i Kalla Fakta och han mer eller mindre understödde henne. Varför skulle en, som det såg ut, pensionerad polisman ljuga? Vad skulle han vinna på en hopplös ljughistoria.
Våldtagit.

Vad sa Per Vegelow ? Att Hanna blev våldtagen?
Senast redigerad av flashforward 2017-09-26 kl. 12:10.
Citera
2017-09-26, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Varför gick hon inte till partiledaren eller polisen om hon utsatts för sexövergrepp?

Verkar vara en rätt stökig tjej ö.h.t, men det kan ju vara sant ändå. Men få väldigt kvinnor polisanmäler, så har jag fattat det ialf. Särskilt om kvinnan känner mannen så drar hon sig för att anmäla.
Det kommer kanske i fel tidpunkt för att man ska tro på det rakt av. Det mest intressanta hon säger är egentligen att Jimmie Åkesson är en maskot som inte får veta mycket av det som händer i partiet. Det kan jag lätt tänka mig, han är deras trevliga ansikte utåt..
Citera
2017-09-26, 12:09
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warulv
Absolut icke! Sven-Olof har inte varken fysik eller psyke för att kunna genomföra en sådan handling mot HW. Sven-Olof går med käpp pga smärtor i höft/knä och kan inte både ta stryptag och köra fingrar i fittan samtidigt på en minst lika stark Hanna Wigh.
Ok det var mer än jag visste, har trots allt inte sett honom på fem år.

Och Bylund är avskriven med.

Kan det vara lille Kosher-Kent?

Han var ju tidigare "untouchable"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Varför ens spekulera vem det kan vara? Hanna Wigh är så klart en mytoman. Bara titta på historien om blåmärket och sossen. Det är inte friskt beteende.

Så klart att jag som medlem i Hannas tidigare parti känt till hennes mytomani i åratal, jag ville bara visa för spekulanten att Sven-Olof inte är trolig gärningsman om man ändå dristar sig till att tro på Hanna.
Citera
Medlem
Mattias Karlsson super mycket och skrev underliga inlägg förr om Gustav Kasselstrand och William Hahne nattetid. Kan det vara M.K. som tappat omdömet på smygfyllan i riksdagen? Han var förlovad med en 15 år yngre kvinna förut vilket tyder på hög sexdrift.
Citera
2017-09-26, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Skandalöst om inte SD utesluter honom och redan idag. Ett riktigt svin.
Man kan inte driva uteslutningsärenden mot fantasifoster.
Citera
2017-09-26, 12:13
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Verkar vara en rätt stökig tjej ö.h.t, men det kan ju vara sant ändå. Men få väldigt kvinnor polisanmäler, så har jag fattat det ialf. Särskilt om kvinnan känner mannen så drar hon sig för att anmäla.
Det kommer kanske i fel tidpunkt för att man ska tro på det rakt av. Det mest intressanta hon säger är egentligen att Jimmie Åkesson är en maskot som inte får veta mycket av det som händer i partiet. Det kan jag lätt tänka mig, han är deras trevliga ansikte utåt..
Men hon går tydligen ut i media och hävdar sexövergrepp.
Det verkar väl snarare som om hon har en politisk agenda? (Precis som du säger så handlar det nog om att fokusera på partiet.)
Hade sexövergreppet varit det primära hade hon väl gått direkt till partiledaren, polisen etc
Citera
2017-09-26, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TobiasBeecher
Han var förlovad med en 15 år yngre kvinna förut vilket tyder på hög sexdrift.

Vilket otroligt trams. Det vet du ingenting om.

----

Det kommer att bli väldigt intressant att följa utvecklingen av den här historien och att se om SD tar sitt moraliska ansvar och går till botten med den här historien.
Citera
2017-09-26, 12:14
Medlem
kranendroppars avatar
Skumt att Bylund tog en paus strax innan detta rullade ut...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in