2017-09-26, 10:31
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cybermorph
Det här kommer definitivt att skada SD. Det var klart tidigt att Wigh berättat vem det var. Att då få Åkesson att säga ”att ingen vet vem det” är, är ett scoop. Givet att det skulle bli liknande rubriker: Åkesson ljuger.
Knappast. Till och med journalisten som gjort reportaget satt i direktsänd TV och menade att personen sorteras under källskydd och att hon av den anledningen inte kan avslöja vilken person det handlar om.

Sorry. Du har fel.
Citera
2017-09-26, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald99
Det här stinker beställningsjobb! Alternativt att HW är en så pass sjuk människa som många gör gällande.
Men att samtliga stora MSM blaskor (SvD, DN, GP, Exp, AB) blåser upp det här som huvudnyhet säger det mest. Det händer faktiskt sällan annars.
Rent juridiskt så håller ju inte det här ens fram till Tingsrättens dörrar, men skräpmedia frossar naturligtvis i detta.
Hoppas innerligt att sanningen kommer fram, och är den som jag tror så lär det knappt bli en notis i MSM.

Håller med dig helt! Så uppenbart att nu när valet är så nära vill "de" smutskasta SD mer än vad de gjort tidigare. Alla med något innanför pannbenet vet att SD kommer bli stora kommande val. Då passar detta trams perfekt för att förstöra...
Citera
2017-09-26, 10:35
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Jag betvivlar inte att politiken kan vara jättejobbig för unga kvinnor, men har svårt att få ihop delar av hennes vittnesmål:

"Jag blev inkallad på hans kontor, fick sitta på en stol. Han tog av sig på överkroppen, pillade sig i naveln, kliade sig i skrevet och sa att han inte knullat på länge, han har herpes på kuken."

Citera
2017-09-26, 10:35
Medlem
Kritiken mot SD börjar bli alltmer infam och försåtlig men desto mer mindre trovärdig. Varför kan inte HW bara hosta upp namnet och göra en polisanmälan? Eller finns det andra ingredienser som inte skulle passa in i tv4:s reportage ?!
Citera
2017-09-26, 10:38
Medlem
Racquel.Darrians avatar
Nog för att jag inte är något fan av SD men detta uttalande är bra konstigt:

Citat:
I Nyhetsmorgon berättade hon även om oron över opinionssiffrorna
– Partiet är inte regeringsdugligt, långt ifrån. Partiet har så pass mycket som behöver hanteras och tas itu med. Det är inte bara kvinnosynen även om den är en katastrofalt stor och viktig fråga.

Framställer hon det inte som att hon gör detta nu för att åsamka partiet så mycket skada som möjligt för att hon anser "att partiet inte är regeringsdugligt"?
Citera
2017-09-26, 10:38
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cocinar
Kritiken mot SD börjar bli alltmer infam och försåtlig men desto mer mindre trovärdig. Varför kan inte HW bara hosta upp namnet och göra en polisanmälan? Eller finns det andra ingredienser som inte skulle passa in i tv4:s reportage ?!
Håller med. Hon skulle anmält och namngivit personen.
I synnerhet som hon råkat ut för sexuella trakasserier tidigare och enligt egen utsaga då fått massivt stöd av partiet.
Senast redigerad av Takadongtakadang 2017-09-26 kl. 10:40.
Citera
2017-09-26, 10:42
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Håller med. Hon skulle anmält och namngivit personen.
I synnerhet som hon råkat ut för sexuella trakasserier tidigare och enligt egen utsaga då fått massivt stöd av partiet.

Enkel anledning, för att det är en Bluff och det kommer sannolikt komma fram. Hon figurerar i media med andra saker att en Sosse skulle ha nypt henne i armen etc. Hon är sjuk och kör all in på att skada partiet, skulle nästa tro att hon från början varit ute efter JÅ's stol.

https://nyheter24.se/nyheter/politik/755331-utredningen-om-s-politikerns-nyp-mot-sd-toppen-laggs-ned

http://www.expressen.se/gt/riksdagsledamot-i-slagsmal-pa-sd-mote/
Citera
2017-09-26, 10:43
Medlem
frdks avatar
Säger man A men inte B så vänds självklart ögonen mot BO själv.
Normalt brukar jag ogilla kritik mot BO, men här vet hon uppenbart vem det är och skyddar den personen i sån grad att det är viktigare att ge partiet skit än att låta han få betala priset för vad han gjort.

Om det hänt eller inte vet bara Hanna, men hennes intresse att skada partiet istället för att få GM avsatt och brännmärkt får mig att starkt ifrågasätta om inte mycket är tillkryddat eller framlagt ur ett annat sammanhang.

Faktakoll: Har hanna anmält ärende på det internt? Har partistyrelsen agerat mot perosnen som blev utpekad? Har hanna eller partiet gjort en polisanmälan för ofredande när hon berättade vem det var för partiet? Har man som parti rätt att stänga av medarbetare som aktivt söker efter interna felaktigheter?

Att informera om oegentligheter tror jag inget partiet tycker är fel.. partiet behöver lösa bråkigheter när de uppstår utan saker blåser upp och skapar fraktioner och blir större bråk. Anmälningar är upp till partiet att följa upp och ta återgärder om.. det väljer man på högre instans om man ska göra eller hur saker bäst hanteras, men ansvaret ligger där att göra åtgärder så de inte upprepas, de vill ha lugn och ro och städa upp bråk snyggt så det inte syns utåt. Börjar man gå till media eller fortsätter en egen interngranskning så måste partiet få utesluta personer då de jobbar mot partiet mer än med, vilket de själv medgav de gjorde de som var med i dokumentären. Har svårt se något konstigt i att de fick lämna, de var enklast plocka.
Varje parti måste ha ett sätt att få information om besvär och oegentligenheter utan att konstant skjuta budbäraren, där har SD att jobba på. Men så ser det ut i alla partier och företag för den delen... knappast nått SD är unika på.
Citera
2017-09-26, 10:45
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Det var ju för fyra år sen. Hon blev väl sur för att hon blev nobbad och tar till klassiskt bitter kvinna metoden.
Tror du det? Hanna Wigh är en ganska vacker kvinna så jag tror hon kan få en man utan problem.
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Fast det där verkar oerhört konstigt. Detta i ett parti där uppgifter läcker som en såll.
Varför skulle sen ingen våga anmäla, risk att få lämna partiet? Vem skulle vilja fortsätta vara kvar?
Nä, ja vet att det blir victim blaming men jag tycker inte ett plus ett blir två här. Det är alldeles för svagt.
Partiets läckor kommer främst från den egna ledningen som samarbetar med Expo. Men den här förövaren ska ju stå nära ledningen, så därför skyddas han. De som blir uthängda av Expo är oftast gräsrötter som Patrik Ehn.
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Den utpekade personen finns således bland något av dess namn.

Jimmie Åkesson • Björn Söder • David Lång •Johnny Skalin • Jonas Åkerlund • Josef Fransson • Kent Ekeroth • Lars Isovaara • Mattias Karlsson • Mikael Jansson • Per Ramhorn • Richard Jomshof • Sven-Olof Sällström • Tony Wiklander • Markus Wiechel

Någon som vill gissa?
Jag vill gissa. På en skala 0-5 där 0 är helt osannolikt och 5 mycket sannolikt bedömer jag dem här. Eftersom Wigh säger att det är en person som blivit fråntagen sin ansvarspost och sen smugits tillbaka spelar det stor roll i min bedömning.

Jimmie Åkesson är en timid mes som sjukskrev sig för att han hade press på sig. Knappast en sexualpredator som trycker upp fingrar i fittan. Har inte förlorat någon post som Hanna Wigh nämnde att GM har gjort. 0/5

Björn Söder är inte lika timid som Åkesson men ändå en känslig person, han grät ju på Malmöfestivalen för att det var mycket invandrare där. Han känns inte som en kandidat till detta heller. Dock har han ju förlorat en tung intern post som partisekreterare, vilket Wigh kan ha syftat på. Han har av andra beskrivits som en person som stöttade Wigh när det hände. 1/5

David Lång är utesluten enligt mig. De inom Sd som jag känner privat har beskrivit honom som en snustorr streber, artig men blodfattig. Han har fått avgå från en lokal post i Södertälje, men det verkar som detta var en fallskärmskandidatur för att fylla en stol. Han satt ju även i riksdagen i fjol, så det var knappast ett tapp för Lång. 1/5
http://www.lt.se/stockholm/sodertalje/ordforande-i-sd-avgar-lamnar-maktstriden-olost

Johnny Skalin är väl bög? Han fick ett nervsammanbrott av att jobba i en korvkiosk en halv dag (om jag minns rätt). Inte heller han har den mentala råhet som krävs för att trycka upp fingrar i fittan på en kollega. Dock har han förlorat en post som talesman i ekonomiska frågor (efter att ha haft den i en vecka) för ett par år sen. Men en så kort period kan knappast ha slagit hårt mot Skalin och det är inte troligt att det är detta Wigh syftar på. 1/5

Jonas Åkerlund verkar lite skum. Han fick avgå som vice ordförande för ganska exakt två år sedan. Han skulle egentligen ha varit partiledare under Åkessons sjukskrivning, men blev sidsteppad av Mattias Karlsson. Valde officiellt att inte kandidera om, men det kan ju ha haft med att han blev pressad till det av andra. Vad som talar emot Åkerlund är dock att han tog strid om detta, hade han pressats till avgång pga. sexövergrepp så hade han nog bara sjunkit undan i skuggorna. Dock ska man aldrig säga aldrig när det gäller Sd, det finns en kultur av att man skyddar varandra och att alla som ifrågasätter ledningen är "nazister". Partiet vet dessutom att dess väljare skiter i vilket eftersom de ser Åkesson som en liten gud som är ofelbar. 4/5
(FB) Jonas Åkerlund(SD) hoppar av som vice ordförande
https://unv.is/expressen.se/nyheter/sd-toppens-attacker-mot-mattias-karlsson

Josef Fransson, spontant så tror jag inte det men jag vet för lite om honom. En ganska ung man som troligen kan skaffa sig kvinnlig närhet utan att trycka upp fingrar i fittor. Verkar psykiskt stabil. Har inte lämnat några poster vad jag kan hitta. 0/5

Kent Ekeroth har blivit skyddad gång på gång och är känd för att hamna i klavertramp emellanåt. Vissa judiska mäns hatkärlek till blonda shiksor är också väl dokumenterad. Skulle Kosher Kent ha gjort en sån här grej? Nej jag tror inte det, främst av det skälet att han är rätt så liten och klen, och inte har fysisk kapacitet att lamslå en kvinna genom sin blotta närvaro. Bilden av att Lill-Erik skulle stått och tryckt upp sina fingrar på en vettskrämd kvinna känns helt enkelt utesluten. Även en normalstark kvinna hade bara gett dvärgen en lavett och stuckit. Till Ekeroths nackdel hör dock att han fått ta en timeout och Wigh hävdar ju att GM är någon som fått lämna en post och komma tillbaka. Å andra sidan så har Ekeroth kommit tillbaka till samma tjänst som han hade innan och det var inte det Wigh nämnde att GM hade gjort. 0/5

Lars Isovaara är ett rullstolsoffer, och då blir det rent fysiskt svårt att från sittande läge trycka ner fingrar innanför en byxlinning och sen upp i fittan. Han kan skrivas av helt. 0/5

Mattias Karlsson tillhör definitivt ledningen. Han har fru och en hel del kvinnor som fjäskar för honom. Det känns väl som han inte riktigt har behov av att göra en sån här grej för att få komma nära en fitta. Känd expokollaboratör som väl vet hur lätt det är att misskreditera någon. Det är inte troligt att han skulle få ett sånt här infall annat än under inverkan av rusdrycker. Detta ska väl ha skett på arbetstid. Dock kan man ju inte utesluta att det sups en del även på arbetstid inom Sd. Har Karlsson fått lämna poster? Ja, han var tillförordnad partiledare ett tag. Det är svårt att säga vad han har smugits tillbaka till dock. Hans återgång från partiledarposten föranleddes av att Jimmie Åkesson blev bättre enligt den officiella versionen. Dock vet vi ju inte om det var den verkliga orsaken, eftersom Jimmie Åkesson även efteråt har verkat lite utbränd. Helhetsbedömningen blir dock ändå att Karlsson i det här sammanhanget inte har några starka indicier emot sig. 1/5

Mikael Jansson är väl lite av en mystomte, han tillhör ju dock den hårda falangen som Hanna Wigh talar illa om. Det sägs ju att den här gärningsmannen har fått lämna en post och sen få en annan post i smyg. Jansson har inte lämnat någon post alls vad jag vet, bortsett från när han fick lämna ledarposten på stenåldern (långt innan 2012). Kan troligen skrivas av helt också i sammanhanget av detta. 0/5

Per Ramhorn känns lite för stabil och har inte heller blivit borttvingad från någon post vad vi vet. 0/5

Richard Jomshof är ju en kastratsångare till sin uppsyn, och har inte förlorat poster utan snarare vunnit nya. Kan avskrivas. 0/5

Sven-Olof Sällström har inte fått avgå. 0/5

Tony Wiklander är en ganska anonym person. Har inte fått avgå från någonting vad känt är. 0/5

Markus Wiechel är en ung kille som inte fått avgå utan bara stigit i grader. 0/5

Sammanfattning:

Jonas Åkerlund är den mest troliga kandidaten. Han fick avgå som vice partiledare för två år sedan.

Övriga kandidater som är möjliga men inte troliga är Björn Söder, David Lång, Johnny Skalin, och Mattias Karlsson.

Samtliga övriga kan avskrivas.
Senast redigerad av HugoStieglitz 2017-09-26 kl. 10:48.
Citera
2017-09-26, 10:49
Medlem
pakkaks avatar
Klart Åkesson ljuger, han är ju politiker. Det är det som de gör.
Citera
2017-09-26, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Racquel.Darrian
Nog för att jag inte är något fan av SD men detta uttalande är bra konstigt:

Framställer hon det inte som att hon gör detta nu för att åsamka partiet så mycket skada som möjligt för att hon anser "att partiet inte är regeringsdugligt"?

Kappvändning om sitt parti på det här sättet, använda feministisk retorik i media (media lever på det), speciellt när hon hånat feminister innan, rimmar väldigt illa.

Här ligger nog både en och två hundar begravna. Om inte ännu fler.
Citera
2017-09-26, 10:52
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Har hon mist någon ersättning nyligen, kan det vara det som spökar? Måste varit ganska najs att gå hemma på gårn och skräpa samtidigt som friska politikerpengar trillar in - vanebildande...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in