2017-09-26, 08:04
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Varför har Jomshof avböjt att medverka i SVT? Det framgår av reportrarna i studion.
Nu gäller det att vara så öppen som möjligt med vad som har hänt. Oavsett om han har eller inte har något att tillföra så är det taktiskt oerhört viktigt att medverka och inte avböja medverkan i SVT. Det avvikande beteendet stärker bara misstankarna.
Han kanske hade annat inbokat men det låter ju mera negativt för SD om man använder ordet avböjt.
Citera
2017-09-26, 08:09
Medlem
Citat:
Varför har Jomshof avböjt att medverka i SVT? Det framgår av reportrarna i studion.
Nu gäller det att vara så öppen som möjligt med vad som har hänt. Oavsett om han har eller inte har något att tillföra så är det taktiskt oerhört viktigt att medverka och inte avböja medverkan i SVT. Det avvikande beteendet stärker bara misstankarna.

Du tror inte det är bättre att samla på sig fakta om vad som hänt eller inte hänt,nej samla på sig fakta och sen polisanmäla Hanna är rätt väg att gå.
Citera
2017-09-26, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av veritatem
Tror inte detta drabbar SD negativt alls, många som skriver att medel svensson tycker synd om henne och inte vet hennes bakgrund osv, men tror att många underskattar normal väljar svensson, många blir nyfikna på vem hon egentligen är och letar info på nätet, tex en kund till mig (dam i 55-60 års åldern) utbrast i morse att den där tösen är inte trovärdig, hon har ju ljugit om saker förut och dessutom har hon en historik med problem med psyket, dessutom polisanmälde hon inte händelsen och det skulle vilken normal kvinna som helst göra, det läste jag på nätet, blev häpen, och förvånad över att en normal tant går in på nätet och letar info. Tror snarare att detta kommer att ge SD ännu fler sympatisörer, många ser det som smutskastning och vuxen mobbning, men det får valet 2018 visa

Jag är en normal svennetant i den åldern och jag letar alltid info och med källkritik.
Har alltid gjort det både i mitt yrke och privat.
Varför förvånas över det? Internet har funnits i våra liv sen mitten på 90 talet så varför skulle vi inte snoka runt där?..även fast man är en tant i den åldern och svenne?
Har sökt på HW tidigare och slagits av at det är något fel på henne och media förvärrar det hela och fattar dom inte at det är fel på henne i deras jakt på at fälla SD.
Citera
2017-09-26, 08:10
Medlem
BillyTheBritts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrAsparagus
SD-sekten representeras bra här på Flashback.
Ni menar alltså på allvar att både Hanna Wigh och Maddelen Larsson ljuger? Det kanske är extra troligt att de ljuger eftersom de är kvinnor?

Tills motsatsen är bevisat har ingen gjort ett brott.

Frågan är vem inom SD som sysslar med sexuella trakasserier? Med alla SD-are som finns här inne så lär det finnas någon som vet.

Fram med beviset bara, då är saken klar.
Citera
2017-09-26, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BnH
Intressant, det trodde jag inte faktiskt! Kul att damer också hänger på nätet

Har hon kommit med argument till varför hon inte polisanmält? (Förutom att hon säger att hon är rädd för MGM?)

Nu får ni ge er!
De som uppfann internet är i dag döda eller medelålders gubbar o kärringar
Jag är tant i snart pension och letar allt på nätet med kraftig källkritik
Citera
2017-09-26, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Men vilka fler skulle kunna veta vem denne riksdagsperson är? TV4-journalisten fick väl namnet? TV4 missade verkligen sin chans. Hade de sett till att Hanna W hade dold kamera och gått in till den utpekade och sagt något i stil med "Kommer du ihåg den gången du fingrade mig i krutmynningen, då blev jag skitskraj", då hade TV4 verkligen haft något att visa, och om de maskat personens ansikte och röst hade det blivit effektiv TV. Men som sagt, det ska ju finnas andra SD-tanter som har råkat ut för personen, så flera måste ju veta namnet. Personer i Hannas närhet måste ju också veta.

Givetvis vet journalisterna på TV4, säkert på andra håll också, vem Riksdagsledamoten är. Det gäller bara att hålla mediagrytan kokande så länge det bara någonsin går men förr eller senare kommer locket att flyga upp. Kanske det scenariot som du bygger upp med dold kamera och ledamoten redan finns men än inte har publicerats?

Vi vet men du vet inte vad vi vet och hur mycket vi vet.

En sådan outtalad mening kan skapa oreda, kanske t.o.m panik, i vilken organisation som helst.
Citera
2017-09-26, 08:16
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Det hände alltså 2012 och hon satt kvar 5 år till? Var det inte Hanna Wigh som rätt nyligen hade något bråk med någon annan SD-dam där dom anmälde varandra för misshandel? Känns som hon lämnade pga det.

Fattar inte varför hon inte vill outa personen som begått sextrakasserierna om hon inte hittat på allt.
Det har hon förklarat själv. Hon är rädd för repressalier, vilket är fullt logiskt då myndigheterna har tappat kontrollen.
Citat:
Ursprungligen postat av Browngreeneyes
Den enskilda individen får stå för sina handlingar och jag tycker inte Jimmy Åkesson som partiledare bär ansvar för hur någon annan beter sig. Kom i håg också att det är mindre än ett år till val och pajkastningen redan är i full gång!!!!!!!!!!!
Självklart kan inte Åkesson bära ansvaret för själva handlingen i sig, däremot har han det yttersta ansvaret för hanteringen av det efteråt. Om Wigh har blivit uppmanad att vara tyst för partiets skull så är det allvarligt.
Citera
2017-09-26, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a11byndy
Du tror inte det är bättre att samla på sig fakta om vad som hänt eller inte hänt,nej samla på sig fakta och sen polisanmäla Hanna är rätt väg att gå.

Samla på sig fakta är givetvis viktigt men det kan också finnas skäl till att framträda för att lugna ner situationen. Det duger inte alltid med fakta. Det blir bara mer misstänksamt om folk håller sig undan. Politik bygger i hög grad också på känslor och förtroende.

P.A. Hansson:

-Sveriges beredskap är god.

Vilket den givetvis inte var men det beskedet lugnade massan.
Citera
2017-09-26, 08:19
Medlem
BillyTheBritts avatar
[quote=Ghana|61888086]Uppmanar alla att titta på hela intervjun med Jomshof. Reportern är totalt efterbliven, hur fan kan människan jobba på TV4?

Därför att man är efterbliven.
Citera
2017-09-26, 08:20
Bannlyst
Åkesson var suverän i TV3, t.o.m aftonbladets Lena Melin höll med Åkesson.
Citera
2017-09-26, 08:20
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Det har hon förklarat själv. Hon är rädd för repressalier, vilket är fullt logiskt då myndigheterna har tappat kontrollen.
Självklart kan inte Åkesson bära ansvaret för själva handlingen i sig, däremot har han det yttersta ansvaret för hanteringen av det efteråt. Om Wigh har blivit uppmanad att vara tyst för partiets skull så är det allvarligt.
Svårt att agera när man inte får veta. SD polisanmälde ju direkt när de fick informationen.
Citera
2017-09-26, 08:22
Medlem
crawlys avatar
Citat:

Helt rätt att avböja, och det hade jag tyckt oavsett vilket parti det gällt. Media är inte intresserade av riktigheten i anklagelserna, utan vill göra partipolitik av detta.

Det Jomshof gjorde var att han konstaterade att det hela var polisanmält för att utreda eventuell skuld. Vad är tanken att han ska kommentera iför journalister som ändå bara kommer att bombadera honom med anklagelser som han kommer förneka?

Det kommer vara så här:
Media: Ni är dåliga människor
Jomshof: Det stämmer inte

Osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här