Citat:
Ursprungligen postat av
Moosky
Ingen gör ett förbannat dugg själv i det partiet utan att gå till högsta ort. Dom toppstyr meningar, åsikter och begär tystnad. Påpekande kan inledningsvis verka som att dom tar till sig, men sen visar det sig att det är en kultur dom har helt enkelt och inte tänkt förändra ett förbannat dugg.
Nu behöver vi inte älta allt om förskingringen utan hon tog ansvar, och fick betala ett jävla högt pris.
Dessutom tror jag på vartenda ord hon säger eftersom jag på nära håll stilstuderat SD interna skräpkultur.
Det stämmer inte alls, problemet som SD har är snarare att allt för många gör som dom vill utan att fråga uppåt... Självklart vill SD t.ex., liksom alla andra partier, att folk följer partiprogrammet-inte minst av hänsyn till väljarna, att man vet att man får en politik som stämmer med partiprogrammet om man röstar SD och inte nån annan individuellt hopsnickrad politik som är olika i olika delar av landet. Många av de som detroniserats av partiet har just använt SD i egna syften och inte brytt sig om partiprogrammet. Likaledes har man haft dålig koll på pengar, som i det nämnda fallet i det det distrikt H.W. var ordförande. I de föreningar jag känner till har man en kort kassaredogörelse c:a en gång i månaden, medan H.W. ju själv i TV4 själv sa att hon inte ägnade så mycket tid åt sitt ordförandeskap i distriktsföreningen (som ett märkligt försvar för att hon själv inte tidigare gjort nåt åt att det försvunnit pengar). Min undran är: varför sitter man då kvar som ordförande? Vill man samla på sig titlar? Många av de problem som SD har beror just på att partiet är nytt. Dock har man lyckats väldigt mycket bättre än Ny Demokrati, som var ett lätt byte för mediadrevet med sina många dömda brottslingar och andra opportunister med egna agendor. Även MP har fortfarande problem som delvis beror på att partiet är förhållandevis nytt, men de har ju media med sig och inte mot sig...Finns en hel del som tyder på att H.W. kan ha gått till TV4 med sin story som hämnd för förlorade prestigeposter som att få vara med i partistyrelsen. Om storyn är sann eller falsk när det gäller sexuellt ofredande har jag ingen aning om, men mycket av det andra som pratades om i programmet tror jag inte alls på, förutom att H.W. genom att ha noll koll själv bidrog till att det försvann pengar, så har jag svårt med att nån SD:are skulle ha klottrat på hennes husvägg (fatta i de ord som bl.a. skrivits på väggen är mera AFA-språk, kanske hade TV4 genom kontakter i den världen fixat dit nåt). Och ingen av de jag känner inom SD skulle ha ställt sig på en stege och sprejat på väggen, några skulle tom riskerat att ha ramlat ner och brutit lårbenshalsen...Och hundskiten på den intervjuade stockholmarens bil känns ju
inte heller som en SD-grej...Snarare som nån privat grannfejd...Sen lär Stockholmsföreningen ha gjort stora framsteg den sista tiden, kanske pga ett visst utbyte av folk...