2017-09-26, 07:42
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Det här är ju helt uppenbart fejk och alla argumenten finns ju i tråden.

Knappast någon slump att det är just tv4 som gjort gjort programmet. Svt fick nog också en invit från HW men tv4 som bolag har säkert betydligt bättre möjligheter att betala HW x miljoner till en hittepå historia av en uppmärksamhetssökande drama queen. Tv4 har väl en programbudget på närmare 4 miljarder och behöver inte stå till svars på samma sätt som public service när det blir klarlagt att allt är fejk.

Märkligt också att HW lyckas filma ett intetsägande samtal med Jomshof men inte ens en ljudinspelning på samtal med den s.k. GM. Har det f.ö. någonsin hänt att en politiker gått ut i ett helt TV-program och anklagat en annan kollega för ett brott utan att polisanmäla och vägra namnge namnge kollegan.

HW verkar f.ö. vara WT, röker inomhus och det skulle förvåna mig om inte märket är LM.
Askkopp i köket på bild.
https://nyheteridag.se/se-nya-sd-hanet-mot-feministerna/

Hur kan alla SD-hatande vänstertomtar här på FB helt plötsligt blivit så förtjust I HW?
Citera
2017-09-26, 07:43
Medlem
Gärningsmannen borde kastreras, hårdare straff måste till för sexuellt ofredande och särskilt i situationer som denna. Det ska inte krävas så mycke bevisning, vi vet ju hur dom är. Kasta ut gubbslemmet från alla uppdrag å låt dem bo i en fängelsehåla utan värme el vatten, inget jävla normalt lyxfängelse! Äckliga jävla gubbar ! Vart är älskade Sverige på väg när arbetsplatser befolkas av dessa slem helt utan att polisen rensar upp!!??!! Vi vet ju vilka det är!! Det är gubbar för i helvete, vakna!
Citera
2017-09-26, 07:48
Medlem
veritatems avatar
Tror inte detta drabbar SD negativt alls, många som skriver att medel svensson tycker synd om henne och inte vet hennes bakgrund osv, men tror att många underskattar normal väljar svensson, många blir nyfikna på vem hon egentligen är och letar info på nätet, tex en kund till mig (dam i 55-60 års åldern) utbrast i morse att den där tösen är inte trovärdig, hon har ju ljugit om saker förut och dessutom har hon en historik med problem med psyket, dessutom polisanmälde hon inte händelsen och det skulle vilken normal kvinna som helst göra, det läste jag på nätet, blev häpen, och förvånad över att en normal tant går in på nätet och letar info. Tror snarare att detta kommer att ge SD ännu fler sympatisörer, många ser det som smutskastning och vuxen mobbning, men det får valet 2018 visa
Citera
2017-09-26, 07:49
Medlem
Jeremiahs avatar
Då och då möter man människor som Hanna Wigh, de kallas rättshaverister.
Uppenbarligen har hon av någon anledning inte fått vad hon velat ha, hon tycker sig säkerligen vara så mycket bättre och mer lämplig för en uppsatt position än någon annan.
Nu har hon blivit sidsteppad och det tål inte narcissistiska människor som Hanna Wigh.

End of story.
Citera
2017-09-26, 07:50
Medlem
Gayloard_Fokkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Så då är kontentan, om någon politiker oavsett parti missköter sig då kan man hela tiden hänvisa till andra politikers partier som missköter sig.
Då blir det i varje fall svårt att driva några misstroende förklaringar mot någon minister.
Om en tjuv stjäl något då kan tjuven isåfall hänvisa till andra tjuvar som tagit minst lika mycket pengar.

Eeeh nej, men proportioner. Som Harry Bosch brukar säga; "antingen räknas alla eller så räknas ingen". Jag menar bara att än så länge så har vi en kvinna med en något tvivelaktig historik som inte namnger något (än så länge specifik) person. Anklagelsen får enormt utrymme, den länken som jag angav innehåller så vitt jag kan veta bekräftade händelser. Kan inte påminna mig om att någon sosse ledare suttit i TV på bästa sändningstid och bemött dessa fall. Kan ha fel, men tror inte det.
Citera
2017-09-26, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ingen gör ett förbannat dugg själv i det partiet utan att gå till högsta ort. Dom toppstyr meningar, åsikter och begär tystnad. Påpekande kan inledningsvis verka som att dom tar till sig, men sen visar det sig att det är en kultur dom har helt enkelt och inte tänkt förändra ett förbannat dugg.

Nu behöver vi inte älta allt om förskingringen utan hon tog ansvar, och fick betala ett jävla högt pris.
Dessutom tror jag på vartenda ord hon säger eftersom jag på nära håll stilstuderat SD interna skräpkultur.
Det stämmer inte alls, problemet som SD har är snarare att allt för många gör som dom vill utan att fråga uppåt... Självklart vill SD t.ex., liksom alla andra partier, att folk följer partiprogrammet-inte minst av hänsyn till väljarna, att man vet att man får en politik som stämmer med partiprogrammet om man röstar SD och inte nån annan individuellt hopsnickrad politik som är olika i olika delar av landet. Många av de som detroniserats av partiet har just använt SD i egna syften och inte brytt sig om partiprogrammet. Likaledes har man haft dålig koll på pengar, som i det nämnda fallet i det det distrikt H.W. var ordförande. I de föreningar jag känner till har man en kort kassaredogörelse c:a en gång i månaden, medan H.W. ju själv i TV4 själv sa att hon inte ägnade så mycket tid åt sitt ordförandeskap i distriktsföreningen (som ett märkligt försvar för att hon själv inte tidigare gjort nåt åt att det försvunnit pengar). Min undran är: varför sitter man då kvar som ordförande? Vill man samla på sig titlar? Många av de problem som SD har beror just på att partiet är nytt. Dock har man lyckats väldigt mycket bättre än Ny Demokrati, som var ett lätt byte för mediadrevet med sina många dömda brottslingar och andra opportunister med egna agendor. Även MP har fortfarande problem som delvis beror på att partiet är förhållandevis nytt, men de har ju media med sig och inte mot sig...Finns en hel del som tyder på att H.W. kan ha gått till TV4 med sin story som hämnd för förlorade prestigeposter som att få vara med i partistyrelsen. Om storyn är sann eller falsk när det gäller sexuellt ofredande har jag ingen aning om, men mycket av det andra som pratades om i programmet tror jag inte alls på, förutom att H.W. genom att ha noll koll själv bidrog till att det försvann pengar, så har jag svårt med att nån SD:are skulle ha klottrat på hennes husvägg (fatta i de ord som bl.a. skrivits på väggen är mera AFA-språk, kanske hade TV4 genom kontakter i den världen fixat dit nåt). Och ingen av de jag känner inom SD skulle ha ställt sig på en stege och sprejat på väggen, några skulle tom riskerat att ha ramlat ner och brutit lårbenshalsen...Och hundskiten på den intervjuade stockholmarens bil känns ju
inte heller som en SD-grej...Snarare som nån privat grannfejd...Sen lär Stockholmsföreningen ha gjort stora framsteg den sista tiden, kanske pga ett visst utbyte av folk...
Senast redigerad av Realist50tal 2017-09-26 kl. 07:55.
Citera
2017-09-26, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av veritatem
Tror inte detta drabbar SD negativt alls, många som skriver att medel svensson tycker synd om henne och inte vet hennes bakgrund osv, men tror att många underskattar normal väljar svensson, många blir nyfikna på vem hon egentligen är och letar info på nätet, tex en kund till mig (dam i 55-60 års åldern) utbrast i morse att den där tösen är inte trovärdig, hon har ju ljugit om saker förut och dessutom har hon en historik med problem med psyket, dessutom polisanmälde hon inte händelsen och det skulle vilken normal kvinna som helst göra, det läste jag på nätet, blev häpen, och förvånad över att en normal tant går in på nätet och letar info. Tror snarare att detta kommer att ge SD ännu fler sympatisörer, många ser det som smutskastning och vuxen mobbning, men det får valet 2018 visa

Intressant, det trodde jag inte faktiskt! Kul att damer också hänger på nätet

Har hon kommit med argument till varför hon inte polisanmält? (Förutom att hon säger att hon är rädd för MGM?)
Citera
2017-09-26, 07:59
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Detta är väl ett typexempel på att det alltid går att hitta missnöjda individer i en stor organisation om man vill. Oavsett om det gäller att smutskasta ett parti, ett företag, en stad, eller vad man vill, så går det att gräva fram individer som är missnöjda med sin egen karriärutveckling inom organisationen, och därmed för en "summa" pengar är beredda att tala skit om densamma.

Det är vad vi ser nu. Hanna Wigh borde inte ha någon trovärdighet alls om man tittar på hennes historik med slagsmål, lögner och intriger, och jag tror det skadar TV4 mer att lyfta fram en sådan person faktiskt.
Precis min tanke. Ett sätt att göra en slags hämnd mot partiet mot en antagligen fet summa pengar. Inte många tycker hon är trovärdig utan mer ett hånskratt åt hennes försök att bli trodd. Hanna lilla , jag vet att du läser detta, du har mest gjort bort dig själv genom att gå ut på det här sättet istf att som de flesta skulle gjort. Polisanmält på en gång. Där försvann din trovärdighet och TV4:s.Nice try baby.
Citera
2017-09-26, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Åkesson var mycket bra i TV4 nyheterna för en stund sen, han försökte få till ett möte med Hanna som gästade tidigare.
Snart medverkar Åkesson i TV3 och Hanna kommer i SVT 7.52.

Klippet med Hanna från i morse finns här.

https://www.youtube.com/watch?v=LZbx0IisVyE

Varför har Jomshof avböjt att medverka i SVT? Det framgår av reportrarna i studion.
Nu gäller det att vara så öppen som möjligt med vad som har hänt. Oavsett om han har eller inte har något att tillföra så är det taktiskt oerhört viktigt att medverka och inte avböja medverkan i SVT. Det avvikande beteendet stärker bara misstankarna.
Citera
2017-09-26, 08:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Varför har Jomshof avböjt att medverka i SVT? Det framgår av reportrarna i studion.
Nu gäller det att vara så öppen som möjligt med vad som har hänt. Oavsett om han har eller inte har något att tillföra så är det taktiskt oerhört viktigt att medverka och inte avböja medverkan i SVT. Det avvikande beteendet stärker bara misstankarna.

Tror SD valt att endast Åkesson uttalar sig i dag, eftersom han gästar både TV4 och snart TV3.
Tror inte SVT bjudit in honom då han är för skicklig på att svara på deras frågor!

Här är Åkesson från TV4 i morse.

https://www.youtube.com/watch?v=uPjvhogbW1Q
Citera
2017-09-26, 08:03
Medlem
Men vilka fler skulle kunna veta vem denne riksdagsperson är? TV4-journalisten fick väl namnet? TV4 missade verkligen sin chans. Hade de sett till att Hanna W hade dold kamera och gått in till den utpekade och sagt något i stil med "Kommer du ihåg den gången du fingrade mig i krutmynningen, då blev jag skitskraj", då hade TV4 verkligen haft något att visa, och om de maskat personens ansikte och röst hade det blivit effektiv TV. Men som sagt, det ska ju finnas andra SD-tanter som har råkat ut för personen, så flera måste ju veta namnet. Personer i Hannas närhet måste ju också veta.
Citera
2017-09-26, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad

Hasr han avböjt?
Såg honom på kalla fakta i går och deras reprter sa samma jädra frågo om o om igen som någon slags zombie.
Jomshof svarade lugnt ocg fint samma svar om o o m igen i nästan en timme.

Reportern måste ju ha något fel i huvudet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in