Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
Nej,vittnet som hörde av sig till polisen var hårfrisörska som hade haft en kund som hade blåmärken om halsen efter att ha haft strypsex med PM. Det är polisen som berättat lite om vittnesuppgifter de fått och det är deras sak att värdera det. Självklart vill de komma i kontakt med kunden själv och förhöra henne.
För det motsäger ju PM:s uppgift om "hålla andan".
I förra veckan efterlyste polisen fd sexualpartners till både PM och KW. För att utreda vad de kan ha haft för sexuell läggning. Det vet du kanske eftersom det stod i både dansk och svensk press.
Ja, du har rätt - jag mindes fel.
Det var faktiskt inte den officiella danska polisen som efterlyste upplysningar om K:s och M:s sexliv (även om jag tycker att de borde ha gjort det). Det var en av de där före detta poliserna som danska tidningar alltid anlitar för att kommentera kriminalfall. Precis som de gör med GW här.
Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
Men han kände inget ansvar för KW:s pojkvän,mamma,pappa,bror?
Du tänker fel. En psykopat måste göra vad en psykopat måste göra. Utan hänsyn till någon annans behov än sina egna behov. En psykopat är väldigt pragmatisk. Men det är visst du också?
Jag menade inte att du var psykopat.
Men har du funderat på vad stackars KW pojkvän gick igenom den kvällen och natten?
Och sedan tog det 4 dygn innan polisen sa att de letade efter en död KW.
Fattar du inte vad de gått igenom i lidande och psykisk tortyr pg av PM:s själviskhet? Och sedan flyter pojkvännens älskade flickväns sargade torso i land 10 dagar senare. Kan du inte tänka dig in i om det var du som skulle gått igenom det där som KW:s pojkvän gått igenom. Om det var din älskade PM:s sargade torso som flöt i land där du bor. Och du vet inte hur din älskade dog. Var han rädd? Var det tortyr? Var det en utdragen död osv. Har du ingen medkänsla med dem?
Ja, pragmatisk är jag.
Fast det var ju personer han inte kände. Klart man kan sätta sig in i vad de går igenom, men man kan
ändå välja att skydda sig själv och sina närstående. Det skulle de flesta människor göra.
Jag vet inte om du har barn, men om du skulle vara en ensamstående mamma t.ex., och du vet att dina barn måste i fosterhem om du kommer i fängelse. Där de kanske kommer att bli misshandlade och/eller sexuellt utntyttjade, för det händer mycket sådant i fosterhem, och du kommer att sitta i fängelset och inte kunna göra ett skit. Skulle du inte välja att skydda dig själv och dina barn då, ÄVEN om du fattar att den där cyklisten som du råkade köra på har anhöriga som också kommer att lida på sitt sätt, om du gräver ner liket och städar undan spåren?