2017-09-05, 14:40
Medlem
xitunos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
vad innebär referatförbud?

Att media förbjuds rapportera om vissa saker.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
https://www.sydsvenskan.se/2017-09-03/vi-var-idioter-som-inte-forstod-oss-pa-hans-universum

Här tar en gammal kollega och vän chansen att få sina fem minuters berömmelse. Jag kan inte läsa artikeln, men jag antar att det inte är något snällt han säger, utan att han "nu efteråt" har förstått en massa negativt om M som han inte haft en tanke på tidigare... Brukar vara så.
Citera
Avstängd
konstapels avatar
Som jag skrev för länge sedan i tråden så är det uppenbart att Madsens strategi är att erkänna brott mot griftefriden men inget annat.
Kan åklagaren inte bevis mord eller dråp så blir straffet förhållandevis milt.
Citera
2017-09-05, 14:41
Bannlyst
Vad förväntar dom sig att hitta i datorn egentligen?
Citera
2017-09-05, 14:44
Bannlyst
Dörrarna blir öppna, nu kanske vi kan få lite mer kött på benen!
Citera
2017-09-05, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Det vet man ju aldrig förrän efteråt ju. Allt måste ju in i förundersökningen. Allt som har bäring i ett sånt här fall måste ju fram i ljuset.
Citera
2017-09-05, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Som jag skrev för länge sedan i tråden så är det uppenbart att Madsens strategi är att erkänna brott mot griftefriden men inget annat.
Kan åklagaren inte bevis mord eller dråp så blir straffet förhållandevis milt.

Hans strategi är att hela tiden anpassa sin historia efter vilka bevis som kommer fram.
Citera
2017-09-05, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
https://www.sydsvenskan.se/2017-09-03/vi-var-idioter-som-inte-forstod-oss-pa-hans-universum

Här tar en gammal kollega och vän chansen att få sina fem minuters berömmelse. Jag kan inte läsa artikeln, men jag antar att det inte är något snällt han säger, utan att han "nu efteråt" har förstått en massa negativt om M som han inte haft en tanke på tidigare... Brukar vara så.

Har läst. En mycket stark berättelse som gjorde att jag fick ståpäls. Sen är det alltid polletter som trillar ner - aha-upplevelser - när man får lite facit på hand.
Citera
2017-09-05, 14:47
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Hans strategi är att hela tiden anpassa sin historia efter vilka bevis som kommer fram.

Och vatten rinner nedåt. Så länge som polisen inte kan hitta resten av Kim Walls kropp så är det såklart brott mot griftefriden som gäller, ett förhållandevis (jämfört med mord eller dråp) milt brott.
Citera
2017-09-05, 14:47
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart

Tja, kanske bevis på att han kände Kim sedan tidigare. Eller om han har tittat på porrfilmer med inslag av våldtäkt eller styckning, eller googlat på styckmord.
Citera
2017-09-05, 14:48
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Har läst. En mycket stark berättelse som gjorde att jag fick ståpäls. Sen är det alltid polletter som trillar ner - aha-upplevelser - när man får lite facit på hand.

Eller så tycker man sig se saker som aldrig har funnits där, när man har fått veta vad det är man "bör" ha insett.
Citera
2017-09-05, 14:49
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Jag också. Helt otroligt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in