Citat:
Ursprungligen postat av
Disciplina
Jag tror det är en fördel med att faktiskt ha en öppen dialog om saken. När användarna faktiskt får se hur meningslöst det är att klaga så tappar de självklart lusten att starta nya klagotrådar.
Det är absolut inte meningslöst att "klaga, som du kallar det.
De gånger jag känt mig orättvist behandlad har jag tagit upp det med berörd moderator och antingen fått förklarat varför jag gjort fel, kunnat motargumentera och antingen fått varningen/tillsägelsen borttagen, accepterat den eller kallat moderatorn för en riktig rövhatt då jag ansett denne ha fel.
I de fall jag fått gå till en admin efter att ha kallat en moderator för rövhatt och fortsatt diskussionen där.
Det har antingen lett till att jag accepterat min varning eller lyckats få den borttagen då administratören hållit med mig i att det blivit fel nånstans.
Det kan ta lite tid för administratörerna att svara, av väldigt förklarliga själ, men svar får man alltid, om man lägger fram sitt ärende på ett vettigt sätt.
Detta gäller både för PM-kontakter och när man startar en tråd i forumet. Lägg fram bra argument till varför man anse sig blivit felbehandlad och så vidare så kommer man få bra svar mycket fortare.
Det beror mycket på hur man för sig vid kontakten, är man som du, en liten gnällspik som älskar att leka rättshaverist kan man inte förvänta sig att bli bemött på ett bra sätt om man själv inte kan acceptera vad som sägs.