Citat:
Ursprungligen postat av
SockAccount
Jag tror inte det handlar om sex.
Män vill ha närheten av en partner.
Sedan är sex med någon man inte har känslor för i långt ifrån lika bra som någon man kärat ner sig i.
Men oavsätt motivationen så finns ett svårlösligt problem.
Speciellt när statistiken och de "moderna" samhällskulturen pushar ONS och lösaktighet.
Jag kan inte förstå hur människor kan vara lyckliga och må bra med sig själva i den livsstilen.
Män är oftare är ute efter att ha en partner och trygghet.
Det kanske stämmer för en man men själv tycker jag sex blir tråkigt om man varit ihop länge. Och man känner sig lite uttråkad eller äcklad på den personen, för det blir bara samma sak upprepat.
Det kan jag förstå, om man mår bra själv, så behöver man egentligen inte en partner för att må bättre. Men det är deras desperata behov att få någon, som beror på en stor förändring mot förr när det var mer naturligt att gifta sig, eller åtminstone tror många det. Att folk var otrogna och skiljde sig var nog även vanligt förr, särskilt otrohet. Så går kanske inte skylla på att det är något nytt.
Det är även inte svårt att ha känslor för någon som man inte känner så bra, och är mer spännande och laddat.
Det finaste man kan tänka sig är väl 2 som är ihop och älskar varandra, men det är svårt att få sina känslor att passa ihop till det. Då vill män gärna tvinga på äktenskap men det blir inget lyckligt direkt, det skulle bara bli en trygghet för män. Och män kanske inte är de viktigaste som finns som de själva vill tro.
Men män bestämmer mycket fortfarande och går nog ändra på samhället för att få kvinnor till att göra mer som män vill, om man vill det. Själv tror jag inte det blir bra, för min del iaf.