2017-09-25, 13:29
Bannlyst
Denna gigantiska bajsätartävling. Makt, maktkapital, maktanvändarpotential, tendens till makt, förmåga att förhandla, förmåga att avsluta sitt liv.

Om någon mot all förmodan fortfarande tror att tråden är seriös kan jag bara komma in som en frälsare och säga redan nu att ingen av parterna är seriösa, antingen är det egna bitterheter de talar utifrån
eller så bara generaliserar de hejvilt.

Nu hatar jag starkt snuskbögjuden Freud så vägrar ens använda ordet projektion men mycket sådant förekommer helt klart i tråden.
Citera
2017-09-25, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Men herregud - det finns faktiskt fler sätt att ha sex på än det CIS-patriatkala penis-i-vagina - det borde väl ändå du om någon veta om?!? Sluta förtrycka alla icke-normativa, för böfvelen!

Oavsett könsidentitet, vem eller vad man än är - kommer hon fram och pressar upp en mot väggen och ilsket vrålar "käka min mus nu - annars krossar jag varenda ben i kroppen på dig!" så kommer nog de flesta bli tvungna att spotta ut tuggumit och ta ett djupt andetag vare sig man vill eller inte.

Sluta göra som Buffy och övriga feminister och konstant vifta med offerflaggan så fort ni blir emotsagda - det är gravt oärlig argumentation.
För mig innefattar ett ligg mellan en man och en kvinna en hård kuk😎, så jag får skylla mitt ”förtryck” på total oerfarenhet av ligg med ovillig man med mjuk kuk.

Att ”vifta med offerflaggan” är inte min grej, det är helt ok att argumentera emot det jag säger. Det jag sagt här är att den som är fysiskt starkare är den som har möjlighet att TA makt, och i de allra flesta fall så är det mannen. Har du något argument emot det?
Citera
2017-09-25, 17:26
Medlem
Inte nog med att kvinnor har den sexuella makten (självklart) det finns andra aspekter utav det:

1. En man som är bra på att få sex brukar generellt sett få mängder av andra fördelar, andra män vill vara som honom (hur fan gör han egentligen?), andra kvinnor vill ha honom för att om många andra åtrår honom så måste han ju vara speciell, eller?

2. En normalsöt ung tjej behöver egentligen inte göra något alls förutom att ta hand om huden lite grann, sminka sig och klä sig normalt för att betraktas som attraktiv. Det innebär otroligt mycket tid och energi som kan användas åt andra saker. Män måste lägga ner extremt mycket tid och energi på att bli konkurrenskraftiga, vare sig det rör sig om att träna kroppen, att bli bättre verbalt på olika sätt, att fixa utbildning karriär, pengar, stilmedvetenhet you name it. En tjej behöver knappt göra ett endaste litet dugg och hon kommer ändå att få vuxna högutbildade karlar med modellutseende att kära ner sig i henne, om hon är lite söt.
Senast redigerad av KantarellHatt 2017-09-25 kl. 17:29.
Citera
2017-09-25, 17:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KantarellHatt
Inte nog med att kvinnor har den sexuella makten (självklart) det finns andra aspekter utav det:

1. En man som är bra på att få sex brukar generellt sett få mängder av andra fördelar, andra män vill vara som honom (hur fan gör han egentligen?), andra kvinnor vill ha honom för att om många andra åtrår honom så måste han ju vara speciell, eller?

2. En normalsöt ung tjej behöver egentligen inte göra något alls förutom att ta hand om huden lite grann, sminka sig och klä sig normalt för att betraktas som attraktiv. Det innebär otroligt mycket tid och energi som kan användas åt andra saker. Män måste lägga ner extremt mycket tid och energi på att bli konkurrenskraftiga, vare sig det rör sig om att träna kroppen, att bli bättre verbalt på olika sätt, att fixa utbildning karriär, pengar, stilmedvetenhet you name it. En tjej behöver knappt göra ett endaste litet dugg och hon kommer ändå att få vuxna högutbildade karlar med modellutseende att kära ner sig i henne, om hon är lite söt.

Ja, pressen på män i samhället är rätt enorm. Man ska vara social, lång, se bra ut, vältränad, ha karriär, ambitioner, många vänner etc etc.

En tjej? Var inte fet, var inte allt för superful, klart.

Det är därför jag finner det så jävla skrattretande när kvinnor gnäller om att de blir "objektifierade" eller har "såån press på sig från samhället!" .. haha tjena, vad fan har män då? .. Eller justja, som man får man inte gnälla!!

Citera
2017-09-25, 19:38
Medlem
jenny1990s avatar
Det är ju ett beteende som män har. Att de "måste" ha sex. En del tror att det är jämförbart med att få mat eller vatten, att de bara måste ha sex och då har kvinnor den makten att göra dem ledsna eller glada. De förväntar sig sex eller kräver sex från kvinnor, för annars mår de dåligt. Många vill att prostitution ska vara lagligt för män för att de ska kunna ha sex efter sina behov, men de behöver inte tänka på kvinnans behov. En kvinna skulle aldrig göra samma sak och komma fram och kräva att få sex av en man, för vi är mer uppfostrade att vara blyga och respektfulla. Men män tänker väl sex är som en rättighet som de måste ha. En del vill även ha så att alla män ska ha rättighet att få gifta sig och få barn oavsett vad kvinnan vill, då har kvinnan ingen sexuell makt, och ska även inte ha någon sexualitet. Det är då jobbigt att kvinnor väljer eller väljer bort vissa. Men män borde också kunna välja personer eller? Sex i historien har ofta varit något som kvinnan går med på för att vara snälla, för att mannen vill, inte något man njuter av. Och så tycker dessa män som pratar om sexuell makt att det ska vara. Det skulle kännas bra för dem. Att bara få en kvinna tilldelad.

Det är därför man ser så många män som våldtar för att de tycker att de inte kan leva utan sex. Då gäller det percifikt en sex som är tillfredsställande för män, men en kvinna skulle inte be om en sex som är tillfredsställande för kvinnor. Kvinnor vill väl egentligen ha sex men det är kvinnor som gör sig attraktiva istället för män, män jagar efter sex. Trots att de kanske skriver att de är snygga, utbildade, bla bla bla perfekta män, så är det något ändå som gör att kvinnan inte vill? De kanske är bara lite ruttna eller något annat oattraktivt.

En man kanske tänker, jag tar livet om mig om jag är ensam, att han måste ha en kvinna för att känna sig trygg eller känna sig omtyckt. Men en kvinna klara sig bättre utan en man, eftersom kvinnor är mer självständiga och kan ta hand om sig själva. Då behöver man inte gnälla på sexuell makt hos män eftersom man tänker inte utifrån att man har ett behov av sex, även om det är en oattraktiv kvinna.

Sån sexuell makt som kvinnor har att få välja är bra att det finns, men de gör många män olyckliga också som aldrig får någon. Själv skulle jag kunna leva utan något sex utan att vara olycklig för det, och blir även inte arg för att män väljer andra kvinnor än mig. Att tro att det bara är kvinnor som väljer något verkar fel.
Citera
2017-09-25, 20:04
Medlem
SockAccounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenny1990
Det är ju ett beteende som män har. Att de "måste" ha sex. En del tror att det är jämförbart med att få mat eller vatten, att de bara måste ha sex och då har kvinnor den makten att göra dem ledsna eller glada. De förväntar sig sex eller kräver sex från kvinnor, för annars mår de dåligt. Många vill att prostitution ska vara lagligt för män för att de ska kunna ha sex efter sina behov, men de behöver inte tänka på kvinnans behov. En kvinna skulle aldrig göra samma sak och komma fram och kräva att få sex av en man, för vi är mer uppfostrade att vara blyga och respektfulla. Men män tänker väl sex är som en rättighet som de måste ha. En del vill även ha så att alla män ska ha rättighet att få gifta sig och få barn oavsett vad kvinnan vill, då har kvinnan ingen sexuell makt, och ska även inte ha någon sexualitet. Det är då jobbigt att kvinnor väljer eller väljer bort vissa. Men män borde också kunna välja personer eller? Sex i historien har ofta varit något som kvinnan går med på för att vara snälla, för att mannen vill, inte något man njuter av. Och så tycker dessa män som pratar om sexuell makt att det ska vara. Det skulle kännas bra för dem. Att bara få en kvinna tilldelad.

Det är därför man ser så många män som våldtar för att de tycker att de inte kan leva utan sex. Då gäller det percifikt en sex som är tillfredsställande för män, men en kvinna skulle inte be om en sex som är tillfredsställande för kvinnor. Kvinnor vill väl egentligen ha sex men det är kvinnor som gör sig attraktiva istället för män, män jagar efter sex. Trots att de kanske skriver att de är snygga, utbildade, bla bla bla perfekta män, så är det något ändå som gör att kvinnan inte vill? De kanske är bara lite ruttna eller något annat oattraktivt.

En man kanske tänker, jag tar livet om mig om jag är ensam, att han måste ha en kvinna för att känna sig trygg eller känna sig omtyckt. Men en kvinna klara sig bättre utan en man, eftersom kvinnor är mer självständiga och kan ta hand om sig själva. Då behöver man inte gnälla på sexuell makt hos män eftersom man tänker inte utifrån att man har ett behov av sex, även om det är en oattraktiv kvinna.

Sån sexuell makt som kvinnor har att få välja är bra att det finns, men de gör många män olyckliga också som aldrig får någon. Själv skulle jag kunna leva utan något sex utan att vara olycklig för det, och blir även inte arg för att män väljer andra kvinnor än mig. Att tro att det bara är kvinnor som väljer något verkar fel.

Jag tror inte det handlar om sex.
Män vill ha närheten av en partner.

Sedan är sex med någon man inte har känslor för i långt ifrån lika bra som någon man kärat ner sig i.

Men oavsätt motivationen så finns ett svårlösligt problem.

Speciellt när statistiken och de "moderna" samhällskulturen pushar ONS och lösaktighet.
Jag kan inte förstå hur människor kan vara lyckliga och må bra med sig själva i den livsstilen.
Citera
2017-09-25, 20:17
Medlem
franges avatar
Citat:
Det är ju ett beteende som män har. Att de "måste" ha sex. En del tror att det är jämförbart med att få mat eller vatten, att de bara måste ha sex och då har kvinnor den makten att göra dem ledsna eller glada.

Lustigt bara att världsberömda psykologer som exempelvis Abraham Maslow inte bara ser sex som något man "måste" ha, utan kategoriserar det som ett av de absolut grundläggande behoven en person har för att överhuvudtaget fungera som människa.

Citat:
Det första behovet, fysiologiska behov, är den grundläggande gruppen och står för till exempel hunger, törst, sömn och sex.[1]Maslow menar dock att de första steget i trappan, det vill säga fysiologiska behov, är grunden för motivation hos människan. Vad individen väljer att prioritera är individuellt och styrs bland annat av medfödda, inlärda och situationsfaktorer. [3] Om inte de här behoven tillgodoses kan vi drabbas av sjukdomar, irritation, smärta, obehag, och därför strävar människan efter att så snabbt som möjligt tillfredsställa behoven och uppnå jämvikt.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Behovshierarki

Men det klart, du är förstås en sån där upplyst nittiotalist som minsann vet hur allt i hela världen fungerar - mycket bättre än vad vetenskapsmän och psykologer gör?
Senast redigerad av frange 2017-09-25 kl. 20:21.
Citera
2017-09-25, 20:21
Medlem
jenny1990s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SockAccount
Jag tror inte det handlar om sex.
Män vill ha närheten av en partner.

Sedan är sex med någon man inte har känslor för i långt ifrån lika bra som någon man kärat ner sig i.

Men oavsätt motivationen så finns ett svårlösligt problem.

Speciellt när statistiken och de "moderna" samhällskulturen pushar ONS och lösaktighet.
Jag kan inte förstå hur människor kan vara lyckliga och må bra med sig själva i den livsstilen.
Män är oftare är ute efter att ha en partner och trygghet.

Det kanske stämmer för en man men själv tycker jag sex blir tråkigt om man varit ihop länge. Och man känner sig lite uttråkad eller äcklad på den personen, för det blir bara samma sak upprepat.

Det kan jag förstå, om man mår bra själv, så behöver man egentligen inte en partner för att må bättre. Men det är deras desperata behov att få någon, som beror på en stor förändring mot förr när det var mer naturligt att gifta sig, eller åtminstone tror många det. Att folk var otrogna och skiljde sig var nog även vanligt förr, särskilt otrohet. Så går kanske inte skylla på att det är något nytt.
Det är även inte svårt att ha känslor för någon som man inte känner så bra, och är mer spännande och laddat.
Det finaste man kan tänka sig är väl 2 som är ihop och älskar varandra, men det är svårt att få sina känslor att passa ihop till det. Då vill män gärna tvinga på äktenskap men det blir inget lyckligt direkt, det skulle bara bli en trygghet för män. Och män kanske inte är de viktigaste som finns som de själva vill tro.
Men män bestämmer mycket fortfarande och går nog ändra på samhället för att få kvinnor till att göra mer som män vill, om man vill det. Själv tror jag inte det blir bra, för min del iaf.
Citera
2017-09-25, 20:25
Medlem
jenny1990s avatar
Citat:
Lustigt bara att världsberömda psykologer som exempelvis Abraham Maslow inte bara ser sex som något man "måste" ha, utan kategoriserar det som ett av de absolut grundläggande behoven en person har för att överhuvudtaget fungera som människa.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Behovshierarki

Men det klart, du är förstås en sån där upplyst nittiotalist som minsann vet hur allt i hela världen fungerar - mycket bättre än vad vetenskapsmän och psykologer gör?
Det är inget man dör utan. Men män tycker själva att de inte kan leva utan det. Tänk då hur många kvinnor som lever med "sex" som knappt kan räknas som sex för deras del för det är bara tillfredsställande för mannen, och kan till och med vara jobbigt för kvinnan. De dör inte för det. Men kan hålla med som det står att det kan vara som motivation. Att se sex som ett behov, om man skulle ändra på det skulle allt bli bättre. Men det är något som ligger i mäns tankar att det är normalt att ha sex som behov.
Nej det vet jag inte men jag skriver bara mina tankar om det. Sorry om det inte uppskattas men alla har rätt att tänka själva.
Och du skulle vara såndär MAN som har rätt till sex bara för du ser det som ett behov. Det skulle ställa till så mycket problem för kvinnor att ha sex som en rättighet. Det är bättre att man ser det som något roligt eller motiverande men inget man har rätt eller behov till.
Senast redigerad av jenny1990 2017-09-25 kl. 20:29.
Citera
2017-09-25, 20:28
Medlem
franges avatar
Citat:
Nej det vet jag inte men jag skriver bara mina tankar om det. Sorry om det inte uppskattas men alla har rätt att tänka själva.

Kanske dags för dig att titta ut lite ur bubblan, då. Du vet - alla människor (i synnerhet inte män) fungerar som du har fått för dig att du gör.
Citera
2017-09-25, 20:29
Medlem
jenny1990s avatar
Citat:
Kanske dags för dig att titta ut lite ur bubblan, då. Du vet - alla människor (i synnerhet inte män) fungerar som du har fått för dig att du gör.
Det var du själv som skrev att alla har behov av sex så svarade bara på det. Själv tycker jag inte det.
Vad menar du? Ska du svara på mitt inlägg eller bara "håna?"
Senast redigerad av jenny1990 2017-09-25 kl. 20:32.
Citera
2017-09-25, 20:33
Medlem
Citat:
Män är oftare är ute efter att ha en partner och trygghet.

Det kanske stämmer för en man men själv tycker jag sex blir tråkigt om man varit ihop länge. Och man känner sig lite uttråkad eller äcklad på den personen, för det blir bara samma sak upprepat.

Det kan jag förstå, om man mår bra själv, så behöver man egentligen inte en partner för att må bättre. Men det är deras desperata behov att få någon, som beror på en stor förändring mot förr när det var mer naturligt att gifta sig, eller åtminstone tror många det. Att folk var otrogna och skiljde sig var nog även vanligt förr, särskilt otrohet. Så går kanske inte skylla på att det är något nytt.
Det är även inte svårt att ha känslor för någon som man inte känner så bra, och är mer spännande och laddat.
Det finaste man kan tänka sig är väl 2 som är ihop och älskar varandra, men det är svårt att få sina känslor att passa ihop till det. Då vill män gärna tvinga på äktenskap men det blir inget lyckligt direkt, det skulle bara bli en trygghet för män. Och män kanske inte är de viktigaste som finns som de själva vill tro.
Men män bestämmer mycket fortfarande och går nog ändra på samhället för att få kvinnor till att göra mer som män vill, om man vill det. Själv tror jag inte det blir bra, för min del iaf.

Det är ett problem att kvinnor vill bara ha relationer när de tjänar på det medans män vill ha det i alla omständigheter.

Det borde det vara fler kvinnor än män i goda tider och jämn fördelning i sämre tider.

Fast det är tyvärr svårt att ordna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in