2017-09-25, 17:32
Medlem
Skit nå i den luke-teorien da.

KW alarmerte sin samboer så polisen arresterte Madsen umiddelbart ved i landstigning.
Alle må jo fatte at Madsen har drept henne.
Citera
2017-09-25, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Börjar bli glest med telefoner med batteri som går att ta loss - tillverkaren premierar vattentålighet.

Men brukar inte alla telefoner gå att stänga av utan att man behöver kod? Jag har för med att t ex flygindustrin krävt att personalen alltid skall kunna stänga av en telefon.

Hur som helst - vi vet inte om det finns något SMS som "smitit ut" när PM tagit upp telefonen för att dumpa. Allt vi kan göra är att sitta och koka soppa på en spik och se om det finns ytterligare något sätt vi kan vrida och vända på den lilla mängd information vi har tillgänglig tills vi får lite nya köttbitar vid nästa häktningsförhandling.

Japp,så är det! Vi går igenom gammal skåpmat i brist på nya fakta.
Jag tror iallafall att PM med sitt tekniska kunnande borde ha försökt"döda"hennes mobil
innan han bar upp den på däck. Han verkar ha handlat väldigt rationellt från början iallafall.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-09-25 kl. 17:59.
Citera
2017-09-25, 18:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
För att det skulle vara du som inte förstår finns ju inte på kartan, eller hur...

Säg mig. Vad är, enligt dig som förstår detta så mycket bättre än alla oss andra, höjden på den våg, eller lutningen på ubåten, som krävs för att luckan ska smälla igen av sig själv?

För att jag varit mekaniker, bland mycket annat, sedan barnsben. Jag ser hur luckan är konstruerad, var vikterna sitter, vilken lutning den har, hur den är tänkt att fungera, och var tyngdpunkten ligger. Ni har helt enkelt uppåt väggarna fel i era beräkningar. T.o.m Madsen och andra som varit med och byggt båten vittnar om att den där luckan är farlig, att den står och väger. Det kan man ju även se klart och tydligt om man har öga för det. Så för att svara på din fråga, feltrimmet som Madsen hävdar, räcker för att luckan, tillsammans med lite lättare sjögång, ska slå igen.

Garbage in, garbage out kallas era "beräkningar" på fackspråk.
Senast redigerad av Grumpyoldfart 2017-09-25 kl. 18:10.
Citera
2017-09-25, 18:08
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Om motvikten skulle väga 30 ton, vad skulle hända med luckans vinkel då, om den står upp i 85 graders vinkel? (Förutsatt att gångjärnen håller)

Hahaha, du visar bara gång på gång att du inte förstår någonting.
Till att börja med skulle ubåten hamna upp och ner, på botten. Men att det är för mycket begärt att tro att du skulle förstå det, har vi insett för länge sedan.
Om vi dock bortser från det lilla faktum, så förändrar inte vikten i sig luckans vinkel, men det är väl precis som ovan, för mycket begärt att tro att du ska förstå det.

Och det enda du kan prestera som grund för dina påståenden, är ett dåligt ihopslängt fotomontage. Ett rent falsarium från början till slut. Håhåjaja
Citera
2017-09-25, 18:13
Medlem
Citat:
Till att börja med skulle ubåten hamna upp och ner, på botten. Men att det är för mycket begärt att tro att du skulle förstå det, har vi insett för länge sedan.
Om vi dock bortser från det lilla faktum, så förändrar inte vikten i sig luckans vinkel, men det är väl precis som ovan, för mycket begärt att tro att du ska förstå det.

Och det enda du kan prestera som grund för dina påståenden, är ett dåligt ihopslängt fotomontage. Ett rent falsarium från början till slut. Håhåjaja

Du har jo ikke fattet noe, selvsagt endrer lukens tyngdepunkt seg vid lutning.

Men uansett så er Luke-teorien OT.
Citera
2017-09-25, 18:16
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:

Edit: Inlägget är inte riktat till mig, men jag svarar här:

Man skulle kunna anta att även PM tvivlar på att luckan kan falla ner av sig själv, eftersom hans senaste version är att han inte såg något, och att KW måste ha dragit luckan i huvudet på sig själv.
Citera
2017-09-25, 18:18
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Du gör nog klokt i att vara lite mer kritisk till uppgifter du läser på flashback och fråga dig först och främst när du läser något påstående, är detta sant? Den användare som postade det du hänvisar till ignorerade begäran om att presentera sina ekvationer i tråden, istället försvann denne några dagar, dök sen upp igen och låtsades som det regnade. Samma postare gjorde även en egenhändig beräkning på luckans vikt, där denne helt från det blå antog att luckan var gjord i 3 mm ståplåt. Detta på en ubåt som teoretiskt ska klara trycket på 470 meters djup, skrattretande. Frågade vilket tryck denne tror att luckan utsätts för på det djupet, fick inget svar på det heller, då försvann trollet, och dök återigen upp nån dag senare och låtsades som det regnade. Den där postarens trovärdighet står på lägre nivå än madsens.

ROTFLMAO. NU får du sluta, jag skrattar snart ihjäl mig.
Hur stort tryck tror du det är på 470 meters djup? För vet, det gör du ju uppenbarligen inte.
Hur mycket plåt tror du behövs för att motstå det trycket? För vet, det gör du ju bevisligen inte.

Du har, bevisligen, inga som helst kunskaper i ämnet, du gör ju bara dig själv till åtlöje för varje inlägg du skriver.

Presentera svaren på frågorna ovan, om du kan! Om inte, så är det du som är trollet. (Fast det vet vi ju redan att det är
Citera
2017-09-25, 18:20
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Edit: Inlägget är inte riktat till mig, men jag svarar här:

Man skulle kunna anta att även PM tvivlar på att luckan kan falla ner av sig själv, eftersom hans senaste version är att han inte såg något, och att KW måste ha dragit luckan i huvudet på sig själv.

Ja visst, självklart har du helt rätt. Han har haft ubåten i 8 år i nuvarande skick, om jag förstått rätt. Under den tiden har luckan aldrig fallit och skadat något, så det är klart att han vet att den står där den står när den är uppställd. Det var en dålig, och antagligen hastigt på kommen, nödlögn.
Citera
2017-09-25, 18:21
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Du har jo ikke fattet noe, selvsagt endrer lukens tyngdepunkt seg vid lutning.

Men uansett så er Luke-teorien OT.

Nu var det ju inte det jag svarade på, men huruvida tyngdpunkten flyttar på sig beror på vad du räknar in i "luckan" och inte. För du är väl bekant med konstruktionen på ubåten, vad gäller lucka, motvikter osv?
Citera
2017-09-25, 18:23
Medlem
Citat:
Nu var det ju inte det jag svarade på, men huruvida tyngdpunkten flyttar på sig beror på vad du räknar in i "luckan" och inte. För du är väl bekant med konstruktionen på ubåten, vad gäller lucka, motvikter osv?

Ja jeg vet hvordan motvikten er konstruert og fungerer. Og tyngdepunktet endrer seg vid lutning.
Citera
2017-09-25, 18:29
Medlem
trngws avatar
Citat:
Skit nå i den luke-teorien da.

KW alarmerte sin samboer så polisen arresterte Madsen umiddelbart ved i landstigning.
Alle må jo fatte at Madsen har drept henne.

Du har jo ikke fattet noe, polisen arresterade inte Madsen direkt vid landstigning. Polisen var inte ens i närheten av bryggan när han klev iland på den. Du kanske skulle ta och läsa på lite om både det ena och det andra innan du börjar sprida en massa felaktigheter omkring dig.
Citera
2017-09-25, 18:30
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ja jeg vet hvordan motvikten er konstruert og fungerer. Og tyngdepunktet endrer seg vid lutning.

Kan du ge en beskrivning då av hur den är konstruerad och hur tyngdpunkten ändrar sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in