2017-09-25, 17:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Hon säger själv att hon något stuckit ner fingrarna under brallan.. det är sexuellt ofredande...Hanna Wigh är väl ytterst glad över att detta nu utreds.. eller så sitter hon nu och vändas över ad hon ställt till med..
Om han stuckit upp ett finger i henne, vilket jag fattar det som, så kan det vara jämställt med våldtäkt eftersom han penetrerat henne med fingret.
Citera
2017-09-25, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BugsyFloyd
Undviker hon så läggs fallet ner, och hon står med byxorna nere för att ha ljugit då det inte finns en GM.

Ett fall som läggs ner är knappast ett bevis för något. Det måste du ju förstå?

Att hon, om detta är sant, vill berätta sanningen för att påverka fler att berätta så att alla vet att gör jag något så kan det tänkas att hon berättar och män låter bli att trakassera kvinnor sexuellt och så vidare.

Att det då alltid kommer de som skriker lögn om det en kvinna sagt är ofrånkomligt. Det finns alltid småknasiga och helpantade som är lite naiva i sitt tankesätt.
Citera
2017-09-25, 17:31
Avstängd
konstapels avatar
Men vad är det här för trams? Det handlar alltså om något som skulle ha inträffat för fem år sedan och som lades ner av polisen då i brist på spaningsuppslag.
Har Hanna Wigh någon bokstavsdiagnos eller vad är det frågan om?
Citera
2017-09-25, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast det är väl inte hon som gjort anmälan nu heller - utan partiet?
Det är ju det jag säger. Varför har inte hon själv gjort polisanmälan nu när hon gått ut offentligt? Vill hon straffa en icke namngiven gärningsman eller vill hon straffa SD?
Citera
2017-09-25, 17:33
Medlem
BugsyFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Att hon, om detta är sant, vill berätta sanningen för att påverka fler att berätta så att alla vet att gör jag något så kan det tänkas att hon berättar och män låter bli att trakassera kvinnor sexuellt och så vidare.

Då borde hon polisanmält det. Case closed.
Citera
2017-09-25, 17:33
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Det är ju det jag säger. Varför har inte hon själv gjort polisanmälan nu när hon gått ut offentligt? Vill hon straffa en icke namngiven gärningsman eller vill hon straffa SD?
Hennes kritik riktas mot SD och den oförmåga de uppvisat (alternativt att de skiter i) när det gäller att åtgärda dessa problem inom partiet.
Citera
2017-09-25, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen

Kan ju också vara så att hon vill sätta ljuset på något som är problem för kvinnor? Eller blir det för dumt?

Att prata om att folk oönskat stoppar fingrar i kvinnor kan ju vara ett sätt att få kvinnor att inte bli så överraskade när det händer. Eller ja överraskade blir de ju, men inte så pass att de inte berättar något för att de tror att de är fel på dem.

Nog för att många menar att det är fel på kvinnor när det händer, eller så ljuger dem. Det kan ju vara det en kvinna, en Hannah vill ta upp.
Citera
2017-09-25, 17:35
Medlem
BugsyFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Men vad är det här för trams? Det handlar alltså om något som skulle ha inträffat för fem år sedan och som lades ner av polisen då i brist på spaningsuppslag.
Har Hanna Wigh någon bokstavsdiagnos eller vad är det frågan om?

Att dömma av folk som mött henne och kännt henne sedans barnsben samt alla incidenter hon varit inblandad i samt brottsligheter så definitivt sociopat/borderline varning. Finns länkar och andra trådar med mer info om diagnosen.
Citera
2017-09-25, 17:37
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Det verkar lite oklart. Skedde övergreppet, d.v.s strupgreppet och fingrar innanför, av en Riksdagsledamot 2012? Då finns det rimligen bara, som jag ser det, fyra namn att välja mellan. Om det hela nu är sant.

Det här har jag funderat lite på.... Hur gör man, dvs hur står man och hur gör man med armarna. Om inte jag har otur när jag tänker så måste det vara väldigt bökigt/avigt att ta strypgrepp med ena handen och sedan rota ner en hand i brallorna och pilla in ett finger som det stod i en artikel. Samtidigt detta samtidigt som man får förmoda ett visst motstånd sker...

Sen är ett sånt här övergrepp så allvarligt så att det borde finnas en polisanmälan, vad skulle anledningen till att inte anmäla vara?

Nja jag är skeptisk till detta, hon har säkert råkat ut för ett övergrepp, men med tanke på hennes arkiv på att dra till sig problem så undrar jag om det inte skarvats lite nu.....
Citera
2017-09-25, 17:37
Medlem
Han kanske var naiv?
Citera
2017-09-25, 17:39
Medlem
ThuleSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BugsyFloyd
Att dömma av folk som mött henne och kännt henne sedans barnsben samt alla incidenter hon varit inblandad i samt brottsligheter så definitivt sociopat/borderline varning. Finns länkar och andra trådar med mer info om diagnosen.

Hanna Wigh har utan tvekan fler diagnoser än fingrar.

Man kan inte vara så stabil i skallen om man går till fysiskt angrepp på en partikamrat.
Citera
2017-09-25, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Kan ju också vara så att hon vill sätta ljuset på något som är problem för kvinnor? Eller blir det för dumt?

Att prata om att folk oönskat stoppar fingrar i kvinnor kan ju vara ett sätt att få kvinnor att inte bli så överraskade när det händer. Eller ja överraskade blir de ju, men inte så pass att de inte berättar något för att de tror att de är fel på dem.

Nog för att många menar att det är fel på kvinnor när det händer, eller så ljuger dem. Det kan ju vara det en kvinna, en Hannah vill ta upp.
i en rättsstat så bör man ta det hela till polisen, det är där det hör hemma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in