2017-09-25, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BugsyFloyd
Att dömma av folk som mött henne och kännt henne sedans barnsben samt alla incidenter hon varit inblandad i samt brottsligheter så definitivt sociopat/borderline varning. Finns länkar och andra trådar med mer info om diagnosen.
Konstigt att hon inte försvarade sig mot det påstådda övergreppet. Var inte längesen hon slog någon kollega på käften så försvarslös är hon helt klart inte!
Citera
2017-09-25, 17:41
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Någonting är konstigt med Hanna Wigh. Varför är hon ständigt i konflikt med hela partiet? Någon som vet?

Hon är snygg, ganska vältalig, blond tjej. Skulle utan tvekan kunna vara ett affischnamn för partiet, men något är skumt. Ständiga bråk och anklagelser. För bara några veckor sedan var hon inblandad i en misshandel i någon kommunfullmäktige i Västsverige.

Psykiskt instabil, diagnos?
Citera
2017-09-25, 17:43
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Det är ju det jag säger. Varför har inte hon själv gjort polisanmälan nu när hon gått ut offentligt? Vill hon straffa en icke namngiven gärningsman eller vill hon straffa SD?

Hanna Vigh har alldeles för länge varit alldeles för lojal mot partiet. Detta gav henne ingen
cred utan det har bara resulterat i trakasserier. Enda sedan hon satt fast de sverigedemokratiske förskingraren har hon farit illa. Det var tack vare henne han åkte fast. Detta angrepp blev
säkert kulmen för henne. Detta ska man inte behöva utsätta sig för stillatigande, oavsett
partitillhörighet.

Jag tycker hon gör rätt. Men man får ett underlig intryck av partikulturen.
Senast redigerad av Starback 2017-09-25 kl. 17:47.
Citera
2017-09-25, 17:46
Medlem
Superklantigt hanterat av partiet. Wigh verkar ha varit en tillgång förmpartiet men man har bara försökt bli av med henne. Det är just fler kvinnor de behöver.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Hur länge kan man vara politisk vilde?

Till nästa riksdagsval eller tills man ansluter sig till ett parti. Jag tror inte det är så vanligt att politiska vildar som ansluter sig till något parti blir omvalda, dock.
Citera
Avstängd
Begåvningsreserven med Henrik Arnstad i spetsen kan ta ett "chill pill".

Trump fångades på film när han sade "grab 'em by the pussy" och de evangeliska kristna i bibelbältet gick ändå man ur huse för att rösta fram honom till president.

Men i sekulära Sverige skulle en pillerknaprande, platinablonderad avhoppares overifierade utsagor göra att SD krymper.
Senast redigerad av borskungen 2017-09-25 kl. 17:50.
Citera
2017-09-25, 17:47
Medlem
Citat:
Resten av mandatperioden.
Citera
Medlem
Citat:
Till ens mandat går ut. För Hanna hösten 2018.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frdk

Tips till partistyrelsen: stäng av de som har hållhakar och försöker aktivt använda dessa, sätt upp en paragraf för det och börja sanera direkt. Finns inga ursäkter för att jaga nålar mot varandra.

Det ligger i sakens natur att en hållhake är och ska vara okänd ända tills den används. Det är ingen som ens vågar tänka tanken att en hållhake ska tas upp till diskussion under ett PS-möte. Då blir den givetvis allmänt känd och skadan är således redan skedd.

Vi minns alla President Lyndon B Johnsons försök att bli av med den evige FBI-chefen J. Edgar Hoover!
En timme efter det att Hoover hade blivit inkallad till Johnson kom Hoover ut med ett leende.

Presidentens ord efter det försöket blev bevingade:

- Bättre att han är inne i tältet och pinkar utåt än utanför tältet och pinkar inåt.

Ingen fick någonsin veta vad Hoover hade i sitt arkiv. Ingen ansvarig ville kanske heller veta.
Det är just det som är det fungerande konceptet i en hållhake.

Jag vet händelser som du borde känna till och förmodligen så också delvis gör, men du vet inte exakt vad jag vet och inte heller vilka fler som vet.
Citera
Medlem
Citat:

Till nästa val. Alltså ryker hon från riksdan nästa höst.
Citera
2017-09-25, 17:49
Medlem
lossnuss avatar
Såg intervjun med HW och fick en känsla av att det är något som inte riktigt stämmer med henne...
Läste div kommentarer här i tråden efter att jag sett intervjun och fick det då bekräftat.
Att plötsligt tvärvända så extremt i sina politiska åsikter är också det väldigt märkligt.
Varför ge hela skulden till ett politiskt parti för något som en enskild person har gjort ?
Troligen har ingen gjort något överhuvudtaget, för då skulle hon ha namngivit personen,
inte smutskasta hela partiet.
Förövrigt är jag helt emot sextrakasserier och skulle aldrig försvara sådana jävla svin,
trots att jag är en politisk inkorrekt antifeminist
Citera
2017-09-25, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snowsmile
Det här har jag funderat lite på.... Hur gör man, dvs hur står man och hur gör man med armarna. Om inte jag har otur när jag tänker så måste det vara väldigt bökigt/avigt att ta strypgrepp med ena handen och sedan rota ner en hand i brallorna och pilla in ett finger som det stod i en artikel. Samtidigt detta samtidigt som man får förmoda ett visst motstånd sker...

Sen är ett sånt här övergrepp så allvarligt så att det borde finnas en polisanmälan, vad skulle anledningen till att inte anmäla vara?

Nja jag är skeptisk till detta, hon har säkert råkat ut för ett övergrepp, men med tanke på hennes arkiv på att dra till sig problem så undrar jag om det inte skarvats lite nu.....

Jag är absolut ingen expert inom området men om det är ett ordentligt strypgrepp så är kanske den naturliga reaktionen att offret för upp båda sina händer mot förövarens hand som ligger kopplad runt strupen? Det aktionen är säkert prioriterat gentemot vad den andra handen gör kan jag tänka mig.
Det är väl kanske inte helt osannolikt att det har varit alkohol med i totalbilden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in