Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Jag tror hon är rädd för nu städar SD upp bland kriminella och nazister, och idioter som henne. Vad ska hon försörja sig på, när hon gör sig osams med de som gett henne försörjning?
Precis så! Jag har bara väntat på ett utspel från henne av den här sorten. Jag tror att det stod klart för henne för ett tag sen att hon inte kommer i fråga för en riksdagsplats nästa mandatperiod och därför "hoppar av" hellre än blir avpolletterad. Någon nämnde borderline och visst är beteendet väldigt likt det. Herre Jesus vad otrevlig hon kan vara på twitter mot både kolleger och andra, typ "har jag pratat med dig va? Nä så håll käft."
Om - jag säger om - hon var utsatt för att någon satte handen under kjolen på henne och andra trakasserier, så ger inte det henne rätt till karriär i partiet som plåster på såren, och det ger inte carte blanche för henne att skitstövla sig själv fem år senare.
Tvärtom ser jag det som ytterst märkligt att hon som kvinnlig politiker som säger sig värna kvinnors rättigheter inte gör ett dugg åt saken utan bara tjafsar i media. Hon säger att hon inte ville skada partiet, fast hon måste veta att det är just det hon gör, samtidigt som hon utan att blinka låter andra kvinnor hamna i farozonen. Om det hon säger är sant alltså. Hur kan det vara solidariskt på någon enda fläck?
Nix, i min bok får hon noll trovärdighetspoäng.