2017-09-25, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillbersky
Och du "WordWarrior"
Ta reda på fakta för en gångs skull, SD har polisanmält händelsen.
Intressant. De innebär ju att det ev. kan vara H.W. som återanvänder en gammal incident i eget intresse (hämd eller dyl.) snarare än nåt nytt och allvarligt, om det polisanmäls måste hon väl berätta vem osv...Annars tappar hon ju i trovärdighet ....Och, sett från partiets synvinkel, nog det bästa sättet att få slut på snacket...
Citera
2017-09-25, 15:16
Medlem
svenabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
SD har nu polisanmält sig själva för den påstådda våldtäkten/sexuellaövergreppet, då får man väl ändå anse att de tagit någon form av ansvar i frågan?

Edit: tvåa på en pucken.

Med tanke på att det tog sex månader innan polisen drog igång utredningen på en grym gruppvåldtäkt som pågick i timmar där folk kom och gick under skeendet så skulle jag gissa att denna utredning drar i gång i Augusti 2018.
Citera
2017-09-25, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
Så låter det inte ifrån henne själv.

Först är det bra att länka källa när man citerar. Men jag har för mig att det kommer från när det begav sig?

Sen är väl keyword i det citatet "partiet". Hon säger ingenting om vad hon utsatts för av den berömda svansen.
Citera
2017-09-25, 15:20
Bannlyst
Btw vem är riksdagsledamoten som gjorde övergrepp, har ju som sagt mina aningar men är det inte rätt kan det ju vara bra och veta vem som ska väck och inte ska få min röst nästa val och får ett med rätta dåligt rykte då jag ser Wigh som trovärdig.
Citera
2017-09-25, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baradino
Först är det bra att länka källa när man citerar. Men jag har för mig att det kommer från när det begav sig?

Sen är väl keyword i det citatet "partiet". Hon säger ingenting om vad hon utsatts för av den berömda svansen.

Och det hade hon rimligen gjort om så var fallet. Men du tycker att vi ska utgå ifrån vad hon inte säger? Låter aningen rättshaveristiskt.
Citera
2017-09-25, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenab
Med tanke på att det tog sex månader innan polisen drog igång utredningen på en grym gruppvåldtäkt som pågick i timmar där folk kom och gick under skeendet så skulle jag gissa att denna utredning drar i gång i Augusti 2018.

Den här skandalen kommer följa SD lång tid, blir svårt att prata om något annat än Wigh och kulturen i partiet. Därtill bör dom inte prata om våldtäkter och straff för förövare när det handlar om nya svenskar. SD är rejält vingklippt nu och kommer vara det tills valet. Talkshows, Skavlan osv.

#vistårinteut

Rymdkram.
Citera
2017-09-25, 15:26
Medlem
BugsyFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baradino
En hypotes är väl att hon fick det "lite" jobbigt med diverse trakasserier efter att hon gjorde anmälan. Lägg på att det nu tydligen handlar om en profil inom partiet och att det aldrig kommer finnas hårda bevis.

Alla sverigedemokrater är inte Guds bästa barn
.

Nej precis och det inkluderar sverigedemokraten Hanna Wigh.
Citera
2017-09-25, 15:26
Medlem
JaneMarples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag tror hon är rädd för nu städar SD upp bland kriminella och nazister, och idioter som henne. Vad ska hon försörja sig på, när hon gör sig osams med de som gett henne försörjning?
Precis så! Jag har bara väntat på ett utspel från henne av den här sorten. Jag tror att det stod klart för henne för ett tag sen att hon inte kommer i fråga för en riksdagsplats nästa mandatperiod och därför "hoppar av" hellre än blir avpolletterad. Någon nämnde borderline och visst är beteendet väldigt likt det. Herre Jesus vad otrevlig hon kan vara på twitter mot både kolleger och andra, typ "har jag pratat med dig va? Nä så håll käft."

Om - jag säger om - hon var utsatt för att någon satte handen under kjolen på henne och andra trakasserier, så ger inte det henne rätt till karriär i partiet som plåster på såren, och det ger inte carte blanche för henne att skitstövla sig själv fem år senare.
Tvärtom ser jag det som ytterst märkligt att hon som kvinnlig politiker som säger sig värna kvinnors rättigheter inte gör ett dugg åt saken utan bara tjafsar i media. Hon säger att hon inte ville skada partiet, fast hon måste veta att det är just det hon gör, samtidigt som hon utan att blinka låter andra kvinnor hamna i farozonen. Om det hon säger är sant alltså. Hur kan det vara solidariskt på någon enda fläck?
Nix, i min bok får hon noll trovärdighetspoäng.
Citera
2017-09-25, 15:28
Medlem
MaarekSteles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
För att jag belyser tänkbara omständigheter i ett sådant fall?

Från mig tidigare i tråden:

"Jag är Sverigedemokrat men det betyder inte att man inte ska ta saker som detta åtminstone på allvar. Det behöver inte betyda att man ger Hanna rätt i sak och köper allt hon säger - men man kan åtminstone avstå från att avfärda sådana här saker utan kött på benen."

Ja, jag kommer lämna partiet. Partiet besitter för många idioter som du. Och då kan du läsa min historik här på FB hur jag försvarat partiet sedan jag blev medlem.

Hej, tråkigt om du lämnar partet för enstaka som inte sköter sig, de finns garanterat fler som är snälla.

Jag har en fråga till dig, vad tycker du om att Hanna ett år efter det skulle ha hänt sa:
"Hur har du behandlats efter det som hänt?
– Partiet har varit förvånansvärt bra att ha att göra med. De berättade att de skulle stötta mig om jag ville gå ut och prata om det här. Linus Bylund och Björn Söder har varit väldigt stöttande."
Citera
2017-09-25, 15:29
Medlem
Tamborinos avatar
Intressant att HW går ut med det här nu, precis när valrörelsen börjar dra igång.
Vad är hennes syfte med dra igång just nu?
Är det pengar inblandade?
Nä, tror att några andra än HW valt tidpunkten.
Det finns nervösa politiker i ett flertal partier nu, och det blev nog inte mindre nervositet efter Tyska valet.
Det kommer nog fram vilka som ligger bakom det här drevet.
Citera
2017-09-25, 15:29
Medlem
Eldebrinks avatar
Kan det ha något med Bylund att göra? En long shot men den här statusen väcker lite funderingar: https://twitter.com/Flickalillas/status/912010063019171841

Hon har även vid tidigare tillfällen hotat att outa någon SD-politiker som betett sig illa i PM.
Citera
2017-09-25, 15:30
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Sverigedemokraterna anmäler nu händelsen med riksdagsledamoten Hanna Wigh som uppger att hon utsatts för sexuella övergrepp av en högt uppsatt riksdagsledamot inom SD.

– Jag gjorde en polisanmälan i morse. Vi vill verkligen att den här frågan reds ut, säger SD:s presschef Henrik Vinge till Aftonbladet.
Citat:
– Han tog en hand runt min hals och körde upp ett finger i mitt underliv, säger hon i programmet och anklagar honom också för att ha ringt henne efter övergreppen och skällt ut henne.
Citat:
– Jag vågar inte namnge personen, jag är rädd för vad som kan hända, säger Wigh till TV4.
https://www.svt.se/nyheter/sd-polisanmaler-handelsen-med-wigh

Varför försvarar vissa detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in