Citat:
Ursprungligen postat av
Sverigegrabben
Inte nödvändigtvis. Väldigt lite krut las på möjligheten att någon annan skulle bragt henne om livet i och med Tonis nästan omedelbara erkännande. Sonen förhördes inte ens. Utredningen var väldigt tunn och dålig. Lite som med Kaj Linna med undantaget att Toni har sig själv att skylla då han täcker för någon(enligt mig sin egen son).
Återigen med risk för att vara tjatig. Ingen buckla fanns på Tonis eller Carolines bil. Inga bromsmärken på vägen som tyder på att de höll på att råka ut för en kollision. Historien alltså om att dessa råkade ut för en olycka eller höll på att göra det finns det således 0 belägg för. Detta är ju viktigt eftersom den officiella historien är att Caroline skulle ha kallat Toni för en "gubbjävel" på grund av denna "olycka" och därmed satt igång händelseförloppet.
Det finns inga bevis för den delen av Tonis förklaring. Jag tror alltså personen som dödade Caroline kände henne sedan tidigare.
Sonen hade tillgång till Tonis bil och med största sannolikhet hans vapen.
Sonen förhördes visst. Sen kan man tycka att han kunde ha pressats hårdare, men varför det när all teknisk bevisning pekar på Toni? Som dessutom erkänt?
Har läst ett otal av dina inlägg i tråden, och du tjatar om vissa märkliga detaljer. Såsom avsaknaden av buckla på bilarna. Toni säger ju själv att han inte körde på henne. Möjligen att hon snuddades med släpet när han svängde runt. Hans version - som inte stämmer, där håller jag med om än av andra orsaker än du - är ju att hon blev 'onödigt arg' och påträngande trots att inget hänt. Vem påstår att det skulle ha krockats så att bucklor kan ha uppstått?
Sen tar du ofta upp ett samtal som Toni skulle ha fått morddagen, vilket föranledde dennes avbrytande av älgjakten. Vad har du för belägg för ett sådant samtal? Och hur förklarar du att Toni avbröt älgjakten 10.43, långt innan Carolin ens lämnade hemmet?
Slutligen: om Toni ville skydda någon (sonen enligt dig, helt obevisat) betedde han sig hyfsat konstigt. Varför inte ändra sin historia så att den stämmer in med fakta polisen ger honom? Varför neka och slingra sig som han gör i förhören?