2011-04-09, 14:55
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Fel. TA hade både alkoholproblem och hade behandlats för depression.

Depression må så vara men han hade testats för psykiska sjukdomar och andra mentala störningar och det hade han. Alla kan ha depressioner i perioder.
Citera
2011-04-10, 22:37
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigegrabben
Jag säger så här: Varför stannade de båda Carolin Stenvall och Toni Allden med båda bilarna när ingen av bilarna var skadade och varför började de gräla om de inte känner varanda. Toni säger att Stenvall skulle ha sagt hur kör du gubbe? Men det är ju bara en undanflykt. Skulle Toni bestämt sig för att mörda Stenvall eller våldta/mörda henne bara som en ideé när han såg henne vid rastplatsen? Ytterst otroligt då Allden var tidigare ostraffad och inte hade någon psykisk/sjukdom störning.

Läs den här artikeln först: http://www.aftonbladet.se/nyheter/carolin/article4498435.ab

Så här gick det till: Alldens son som var 22 år år 2008 Carolin Stenvall var 29 år. De hade haft ett förhållande och Caroline hade en pojkvän och ville avsluta förhållandet då det hade blivit komplicerat att fortsätta att dölja. Toni Alldens son vilket jag tyvärr ej vet namnet på dödade Carolin i vredesmod och sköt henne med sin pappas Ruger. Han ringde sedan Toni för att han ville forsla bort kroppen och där har vi samtalet. Toni Allden hjälpte till med att forsla och bränna kroppen men inte till mord.

Vet ej om länken fungerar men sök på Toni Alldens son på Google så får ni en artikel ifrån Aftonbladet där det bland annat står att sonen saknade alibi för mordet och att polisen uttnytjade detta.

MVH Sverigegrabben
Ang. mina två fetmarkeringar.
1. Har du läst förhöret med Toni som artikeln handlar om? Om du inte gjort det, så bör du göra det.

Hur tolkar du Tonis utbrott när han fick frågor om ett sexuellt motiv? Och Tonis insisterande på att få ta av sig byxorna inför förhörsledaren?

Ang. artikeln. Hur tolkar du advokatens tystnad?

2. Källa på att Carolin och Tonis son haft ett förhållande.
Citera
2011-04-10, 22:39
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Depression må så vara men han hade testats för psykiska sjukdomar och andra mentala störningar och det hade han. Alla kan ha depressioner i perioder.
Vilka hade Toni? Källa på det.
Citera
2011-04-10, 23:20
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Vilka hade Toni? Källa på det.

Hade han inte sorry hehe
Citera
2011-04-12, 22:09
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Hade han inte sorry hehe
Ok. Men jag vill även ha svar på en del andra frågor. Här kommer de i repris:

"1. Har du läst förhöret med Toni som artikeln handlar om? Om du inte gjort det, så bör du göra det.

Hur tolkar du Tonis utbrott när han fick frågor om ett sexuellt motiv? Och Tonis insisterande på att få ta av sig byxorna inför förhörsledaren?

2. Källa på att Carolin och Tonis son haft ett förhållande."
Citera
2011-04-15, 08:22
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Ok. Men jag vill även ha svar på en del andra frågor. Här kommer de i repris:

"1. Har du läst förhöret med Toni som artikeln handlar om? Om du inte gjort det, så bör du göra det.

2. Källa på att Carolin och Tonis son haft ett förhållande."

1. Jo jag har läst förhöret och när han tar av sig byxorna så tolkar jag det som att han vill försäkra polisen om att han inte har våldtagit Carolin. Saken är den att man kanske kan ta på sig ett mord men att ta på sig både en våldtäkt och ett mord är för mycket tom för sin egen son.

Advokatens tystnad tolkar jag som att han vill säga någonting men inte får för Toni.

2. Eftersom polisen intervjuade Tonis son. De både var unga nog. Båda befann sig i trakten. Sedan säger ju Jackie det här och det har antytts många ggr från flera än honom. Sonen hade ju dessutom tillgång till Tonis Ruger gevär.

Hon stannade dessutom utan någon skråma på bilen dessama gjorde Tonis bil så min teori är att Tonis son och Caroline hade bestämt mötesplats vid Stenbron och Caroline ville avsluta deras förhållande. Hon hade ju också en pojkvän. Det var då det slog slint för Tonis son och han dödade henne på det sättet man beskriver att Toni skule ha gjort. Sedan ringer han farsan alltså Toni och de hjälper till att forsla bort och bränna liket.
Citera
2011-04-15, 17:38
Medlem
Citat:
1. Jo jag har läst förhöret och när han tar av sig byxorna så tolkar jag det som att han vill försäkra polisen om att han inte har våldtagit Carolin. Saken är den att man kanske kan ta på sig ett mord men att ta på sig både en våldtäkt och ett mord är för mycket tom för sin egen son.

Advokatens tystnad tolkar jag som att han vill säga någonting men inte får för Toni.

2. Eftersom polisen intervjuade Tonis son. De både var unga nog. Båda befann sig i trakten. Sedan säger ju Jackie det här och det har antytts många ggr från flera än honom. Sonen hade ju dessutom tillgång till Tonis Ruger gevär.

Hon stannade dessutom utan någon skråma på bilen dessama gjorde Tonis bil så min teori är att Tonis son och Caroline hade bestämt mötesplats vid Stenbron och Caroline ville avsluta deras förhållande. Hon hade ju också en pojkvän. Det var då det slog slint för Tonis son och han dödade henne på det sättet man beskriver att Toni skule ha gjort. Sedan ringer han farsan alltså Toni och de hjälper till att forsla bort och bränna liket.

Tror du själv på det du skriver?
Vad skulle Carolin med en ca 14 år yngre kille till?
Tror du verkligen Toni skulle offra sig för sin äldste son
när han två yngre söner hemma.
Visst är det väl sex med i bilden. Vore det inte det skulle
Carolin varit fullt påklädd. Dessutom kan Toni mycket väl
ha våldtagit henne när hon låg i bilen bara fälla ner sätena.
Kanske därför golvet i bagaget gick sönder.
Citera
2011-04-15, 19:06
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolinda
Tror du själv på det du skriver?
Vad skulle Carolin med en ca 14 år yngre kille till?
Tror du verkligen Toni skulle offra sig för sin äldste son
när han två yngre söner hemma.
Visst är det väl sex med i bilden. Vore det inte det skulle
Carolin varit fullt påklädd. Dessutom kan Toni mycket väl
ha våldtagit henne när hon låg i bilen bara fälla ner sätena.
Kanske därför golvet i bagaget gick sönder.

Roligt inlägg! Nej asså han var 22 år lär dig räkna det är 7 år inte 14 och ja jag tror faktiskt att Caroline hade varit intresserad av en yngre kille. Sedan brände förövaren henne och då brinner väl kläderna upp Detta måste vara det mest korkade inlägg någon har presterat i den här tråden!
Citera
2011-04-15, 20:19
Medlem
Citat:
Roligt inlägg! Nej asså han var 22 år lär dig räkna det är 7 år inte 14 och ja jag tror faktiskt att Caroline hade varit intresserad av en yngre kille. Sedan brände förövaren henne och då brinner väl kläderna upp Detta måste vara det mest korkade inlägg någon har presterat i den här tråden!

Ursäkta det ska vara 4 år så inte kan du heller räkna
Sonen D är född 1983. Det borde väl du veta.
Du vet inte mycket hör jag ang kläderna.
Citera
2011-04-15, 23:16
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursäkta det ska vara 4 år så inte kan du heller räkna
Sonen D är född 1983. Det borde väl du veta.
Du vet inte mycket hör jag ang kläderna.

Ok då hade jag ännu mer rätt. 4 år är ju ingen stor ålderskillnad. Sedan brinner kläder oxå sörru!
Citera
2011-04-17, 15:54
Medlem
Citat:
Ok då hade jag ännu mer rätt. 4 år är ju ingen stor ålderskillnad. Sedan brinner kläder oxå sörru!

Det är verkligen synd att du inte vill läsa
Fupen. Du verkar rädd för att göra det. Är det för
att där står saker som du vet gör Toni skyldig.

Om Toni är en medbrottsling till sin son är han ju
i alla fall inte ett dugg bättre. Han har tillåtit sin son
att bränna en ung flickas kropp, och dessutom hjälpt
till med att göra det är ju perverst.

Hur vet du att sonen hade tillgång till Tonis vapen?

Nej du, Toni sitter där han ska och det kommer att dröja
mycket länge innan han kommer ut igen.
Citera
2011-04-25, 18:46
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Det är verkligen synd att du inte vill läsa
Fupen. Du verkar rädd för att göra det. Är det för
att där står saker som du vet gör Toni skyldig.

Om Toni är en medbrottsling till sin son är han ju
i alla fall inte ett dugg bättre. Han har tillåtit sin son
att bränna en ung flickas kropp, och dessutom hjälpt
till med att göra det är ju perverst.

Hur vet du att sonen hade tillgång till Tonis vapen?

Nej du, Toni sitter där han ska och det kommer att dröja
mycket länge innan han kommer ut igen.

Toni skall bli fri iallafall på något sätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in