Citat:
Ursprungligen postat av
somaliskdelikatess
Bara för en vecka sedan när jag gick ut med en kille, så träffade vi hans tjejkompisar. Han introducerade mig och jag gick fram och hälsade på dem. Man märkte på en gång att de tittade med konstig min. Typ "Fan vad ful han är". "Jag kan inte ta honom seriöst".
Redan där är man körd. Det finns ingenting att förbättra. Allt handlar om utseende.
Nu har jag ingen aning om hur du ser ut men allt handlar verkligen inte om utseende. Bildning, hygien, energi, ambitioner väger oftast mer än utseende. Kolla bara på vad TS skrivit. Han påstår att allt handlar om pengar och makt, han lägger mycket mindre vikt vid utseendet.
Personligen tror jag det handlar om både och, om du tar väl hand om dig, har en vältränad kropp, hel och ren, och viktigast av allt har en bra personlighet så blir det ganska enkelt.
Vad som är en "bra" personlighet är väl helt och hållet individuellt, vissa tjejer föredrar intellektuella, andra humorister. Sedan finns det tjejer som vill ha "bad boys", finns inget universalrecept. Viktigast är att man kan anpassa sig efter person och situation.
Jag är ingen blatte utan är en 5:e generationens 08:a, en tvättäkta Stockholmsdjävel med andra ord, det kan många gånger vara en nackdel om man kommer till landsort, men det brukar inte ta lång tid att ändra på dom fördomarna om man har lite vett och etikett.
Om man tycker det är svårt att "ragga" i sverige så får ni flytta ned till södra frankrike. Jag bodde där i 8 år och fick lära mig den riktigt hårda vägen hur man verkligen uppvaktar en kvinna. Dom första 2-3 åren fnyste kvinnorna bara åt mig, dom tyckte jag var en riktig bonnlurk utan vare sig still och klass och då hade jag bra självförtroende efter år av lyckosamt dejtande i sverige.
Med andra ord, det är inte svårare eller värre i sverige, allt är relativt.