2017-09-24, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Det är att skarva för mycket åt fel håll. I ung ålder är vi nog 53-47% män eller något liknande nu efter de senaste årens invasion.
Det är möjligt.
edit: det är fortfarande 51/49 i åldrarna 25-44 år, 2016.
https://www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Temaomraden/Jamstalldhet/Indikatorer/Ekonomisk-jamstalldhet/Tillgang-till-arbete/Befolkningen-och-relativa-arbetskraftstal-efter-alder-och-fodelseregion-2016/

Citat:
2002 för 15 år sen var det 23% män som inte fick barn, med tanke utvecklingen ligger det nog snarare över 25% idag och inte ungefär 20%. Det innebär att mer än var fjärde man inte får barn,jag tycker det är uppsendeväckande högt.
21 % 2012 (även 2013), då har det alltså sjunkit något. Det är ungefär var femte man jämfört med ungefär var sjätte/sjunde kvinna (14%).
Är det så häpnadsväckande om man tar hänsyn till kvinnounderskott?

https://www.sydsvenskan.se/2014-03-25/man-oftare-barnlosa--och-har-fler-barn
http://jamstalld.se/befolkning/#barnlosa-efter-alder-1970-1985-1995-och-2013
Citat:
Lite intressant fakta hur mycket fler kvinnor det var för, och hur annorlunda dynamiken måste ha varit då.

http://fof.se/tidning/2015/6/artikel/nu-ar-mannen-fler-kvinnorna
Ja då ver det männens marknad, orättvist men sånt är livet.
Senast redigerad av TonyMontane 2017-09-24 kl. 21:38.
2017-09-25, 00:29
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyMontane
Det är möjligt.
edit: det är fortfarande 51/49 i åldrarna 25-44 år, 2016.
https://www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Temaomraden/Jamstalldhet/Indikatorer/Ekonomisk-jamstalldhet/Tillgang-till-arbete/Befolkningen-och-relativa-arbetskraftstal-efter-alder-och-fodelseregion-2016/

21 % 2012 (även 2013), då har det alltså sjunkit något. Det är ungefär var femte man jämfört med ungefär var sjätte/sjunde kvinna (14%).
Är det så häpnadsväckande om man tar hänsyn till kvinnounderskott?

https://www.sydsvenskan.se/2014-03-25/man-oftare-barnlosa--och-har-fler-barn
http://jamstalld.se/befolkning/#barnlosa-efter-alder-1970-1985-1995-och-2013

Ja då ver det männens marknad, orättvist men sånt är livet.
Då missar den indelningen alla små pojkar från afghanistan samt alla andra upp till 25 år sålder.

Citat:
1995 var könsfördelningen bland 15-19-åringar i Sverige relativt normal och låg på 105,0 men uppgick år 2014 till 106,8 och hade då övergått till att klassificeras som onormalt många pojkar i förhållande till flickor. Den extremt stora migrationen till Sverige 2015, där 71 procent var av manligt kön, har ökat dessa obalanser i könsfördelningen.
Citat:
Av officiell migrationsstatistik kan man dra slutsatsen att det vid utgången av 2015 gick 123 stycken 16-17-åriga pojkar på 100 flickor i samma åldersgrupp.
http://www.gp.se/nyheter/debatt/abnorma-antalet-unga-m%C3%A4n-ett-problem-f%C3%B6r-sverige-1.15076

Överraskande

Det ska dock tilläggas att de som var 45-55 år 2013 har kommit ur en annan generation, den yngsta var född 1968. Tinder slog exempelvis inte ens igenom förrän 2014 och det var inte alls samma mängd unga invandrarmän födda runt 1965 i Sverige. Den här tråden handlar väl främst om att tjejerna födda på 1980 talet och 1990 talet lever i en annan dynamik.
Senast redigerad av ricardo22 2017-09-25 kl. 00:51.
2017-09-25, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Hur vet du att par ger upp så fort något tar emot? De kanske har kämpat i åratal.

Jag vet också att det finns väldigt många singlar. Vad beror det på tror du?
2017-09-25, 01:22
Medlem
Elsharins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Fast det är ju två olika frågor. Att vi kan välja som vuxna och har ansvar för oss själva, betyder inte att vi har samma personlighet som om vi växt upp i Teheran eller i Sverige på 1800-talet. Det har vi inte utan vår personlighet formas av hur vi lever och väljer att leva våra liv.

Sedan ska man inte säga att den feministiska uppfostran är en ursäkt. Det är den inte, men det är en av många faktorer som bidragit till att det blivit så här.

Okej jag försöker igen.
Vad innebär feministisk uppfostran?
Anser du att uppfostras till en bra människa är samma sak som att vara uppfostrad till att låta sig bli behandlad som skit?
På vilket sätt menar du att förskolan uppfostrar pojkar?
På vilket sätt menar du att skolan uppfostrar pojkar?
2017-09-25, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VivreSaVie
Folk kanske sväljer det med hull och hår eftersom de faktiskt tycker att dagens system är bättre, de gillar att ha möjligheten att kunna ångra sig.

Ja precis - in och ut lika lätt. Så fort det kniper någonstans så letar man upp en ny. I konservativa länder så ser man inte på giftermål eller "seriösa" relationer som knullförhållanden som här numera.
2017-09-25, 01:43
Medlem
Elsharins avatar
Citat:
Nej det är inte huvudsaken här. Huvudsaken i den här frågan är att Göran betalar för andras ungar och hela deras uppväxt. Pengarna går direkt från hans plånbok till ungar till de kvinnor som har ratat honom. Både enstamstående,men även de i förhållande och äktenskap. Det här har alltids funnits, men tidigare handlade det om någon procent enstörningar, nu beräknas det upp till 10% av männen. På grund av kvinnornas "självständighet" och av den extrema invandringen av män (som kvinnorna röstar för i störst utsträckning och som Göran betalar för i störst i utsträckning). Singelmammor som knullar runt är ett utmärkt exempel på andra sidan av Görans verklighet då Sverige är det landet med flest singelhushall och flest skilsmässor i världen. De lever ofta på staten och de är en stor grupp som knullar runt.

Du är ett exempel som bidrar mer än du gör av med , men nu pratar vi generellt. Då är män som Göran de som bidrar mest till samhället och får minst tillbaka. Män i 40 års åldern utan barn . Frågan är hur länge den gruppen vill vara med och bidra och bidra utan att få uppskattning från varken samhället eller närhet från någon kvinna. Ja välj ut din grupp, i en annan tråd. Här diskuterar vi ett fenomen som är nytt och knappt får någon plats alls i mainstream media.

Inget citat, oväntat. " kvinnors utbildning på universitetetsniva betydligt oftare är något som inte generar pengar så som socionom eller genusvetera." De utbildningarna generar inte pengar. Man tjänar på att inte gå dem. En outbildad snickare,sopåkare eller eller vilket typiskt manligt yrke som helst bidrar mer till statskassan.

Alla som betalar skatt betalar för andra. Så det är inget speciellt för Göran.
Källa på att singelmammor oftare lever på staten än någon annan grupp.
Och på vilket sätt är en persons sexvanor relevant i en diskussion om skatt menar du? Varför ens kommentera det?

Du menar alltså att Göran ska belönas för att han betalar skatt? Och helst då så ska en kvinna ha sex med honom?
Är han missnöjd med att betala den skatt som är i Sverige så får han väl flytta till ett annat land där skatten är lägre.

Om en utbildning inte genererar pengar så betyder det ju att man inte får jobb efter avslutad utbildning. Så citat var inte direkt nödvändigt.
2017-09-25, 02:10
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsharin
Alla som betalar skatt betalar för andra. Så det är inget speciellt för Göran.
Och på vilket sätt är en persons sexvanor relevant i en diskussion om skatt menar du? Varför ens kommentera det?

Du menar alltså att Göran ska belönas för att han betalar skatt? Och helst då så ska en kvinna ha sex med honom?
Är han missnöjd med att betala den skatt som är i Sverige så får han väl flytta till ett annat land där skatten är lägre.

Om en utbildning inte genererar pengar så betyder det ju att man inte får jobb efter avslutad utbildning. Så citat var inte direkt nödvändigt.

Är det verkligen så svårt att förstå poängen med Görans höga skatt till vad han får tillbaka och vad andra får för hans pengar efter 5 inlägg? Sexvanorna är kopplade till att det finns möjlighet att leva singelliv tack vare staten, det har jag också tagit upp 5 gånger.

Citat:
Det var inte vad jag skrev, du klarar inte av att läsa vad jag skriver .

Vad jag skrev var
Citat:
De lever ofta på staten

Är det svårt att räkna ut att singelmammor kostar staten? Det är otroligt att du behöver en källa på det, men här har du

https://www.metro.se/artikel/singelmammor-tvingas-ta-bidrag-xr

Citat:
Det som i dagligt tal kallas socialbidrag, är vanligast bland ensamstående kvinnor med barn.

Under 2010 fick 24 procent i den gruppen vid något tillfälle ekonomiskt stöd från socialtjänsten.

För fem år sedan låg siffran på 19 procent.
Under 2010 fick 6,5 procent av samtliga hushåll ekonomiskt bistånd.
Till det ska också läggas det jag visade i en tidigare länk att ett barn kostar staten 2 miljoner kronor då välfärden är så utbredd redan innan bidragen börjar trilla in.

Det är ju precis det jag syftar på. Om Göran inte får något för sitt slit och sin insats kommer fler och fler och Göran att tröttna och lämna landet ,vilket hade varit en samhällsekonomisk katastrof för samhället. Det finns även en ökad risk för alkoholism och kriminalitet utan kvinnor att leva för. Förmodligen även depression och självmord. Hur som helst checkar Göran ut från samhället,vilket samhället inte har råd med.
Senast redigerad av ricardo22 2017-09-25 kl. 02:18.
2017-09-25, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsharin
Okej jag försöker igen.
1) Vad innebär feministisk uppfostran?
2) Anser du att uppfostras till en bra människa är samma sak som att vara uppfostrad till att låta sig bli behandlad som skit?
3) På vilket sätt menar du att förskolan uppfostrar pojkar?
4) På vilket sätt menar du att skolan uppfostrar pojkar?

1) Att man lär barnen och ungdomarna att män och manlighet är något negativt. Att killar och män har ett kollektivt ansvar för hur kvinnor behandlas. Denna uppfostran sker idag genom medier, skola samt andra samhällsinstitutioner men även från många av medborgarna själva då de uppfostrats i samma anda.
2) Nej
3 & 4) Genom att skolan & FSKn syftar till att barnen lär sig kunskaper, beteenden, värderingar och tänkande för att fungera i samhället och förändra det i "rätt" riktning. Skolan och FSKn bidrar till att barnen internaliserar de normer och värderingar som styrande vill att de ska ha.
Senast redigerad av Mafia 2017-09-25 kl. 07:01.
2017-09-25, 07:48
Medlem
Ts väljer att knulla runt i flera års tid och frågar sig sedan vart alla kåta luder tagit vägen när han nått åldern då de flesta vettiga människor stadgat sig. Go figure.
2017-09-25, 08:45
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av somaliskdelikatess
Bara för en vecka sedan när jag gick ut med en kille, så träffade vi hans tjejkompisar. Han introducerade mig och jag gick fram och hälsade på dem. Man märkte på en gång att de tittade med konstig min. Typ "Fan vad ful han är". "Jag kan inte ta honom seriöst".

Redan där är man körd. Det finns ingenting att förbättra. Allt handlar om utseende.

Nu har jag ingen aning om hur du ser ut men allt handlar verkligen inte om utseende. Bildning, hygien, energi, ambitioner väger oftast mer än utseende. Kolla bara på vad TS skrivit. Han påstår att allt handlar om pengar och makt, han lägger mycket mindre vikt vid utseendet.

Personligen tror jag det handlar om både och, om du tar väl hand om dig, har en vältränad kropp, hel och ren, och viktigast av allt har en bra personlighet så blir det ganska enkelt.
Vad som är en "bra" personlighet är väl helt och hållet individuellt, vissa tjejer föredrar intellektuella, andra humorister. Sedan finns det tjejer som vill ha "bad boys", finns inget universalrecept. Viktigast är att man kan anpassa sig efter person och situation.

Jag är ingen blatte utan är en 5:e generationens 08:a, en tvättäkta Stockholmsdjävel med andra ord, det kan många gånger vara en nackdel om man kommer till landsort, men det brukar inte ta lång tid att ändra på dom fördomarna om man har lite vett och etikett.

Om man tycker det är svårt att "ragga" i sverige så får ni flytta ned till södra frankrike. Jag bodde där i 8 år och fick lära mig den riktigt hårda vägen hur man verkligen uppvaktar en kvinna. Dom första 2-3 åren fnyste kvinnorna bara åt mig, dom tyckte jag var en riktig bonnlurk utan vare sig still och klass och då hade jag bra självförtroende efter år av lyckosamt dejtande i sverige.

Med andra ord, det är inte svårare eller värre i sverige, allt är relativt.
2017-09-25, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centurion77
Jag vet också att det finns väldigt många singlar. Vad beror det på tror du?

Så du kan alltså inte svara på frågan? Okej.

Och hur vet du att det finns "väldigt många" singlar? Singelhushåll och att inte ha en partner är två helt olika saker.
2017-09-25, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Så du kan alltså inte svara på frågan? Okej.

Och hur vet du att det finns "väldigt många" singlar? Singelhushåll och att inte ha en partner är två helt olika saker.
Vad är skillnaden?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in