2017-09-24, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Du menar att det inte finns något man kan behöva göra på däck under färd? I alla fall vid angörande av kaj måste han ju ut där... Undrar förresten hur han klarade det själv, men det vet säkert du?
Nej, jag har ingen aning hur han löst problemet när han skall anlägga. Finns ju rätt rolig video som visar hur det inte går så bra där man redan från början är för långt från kajen och inte klarar att kasta i land trossen. Men det är hur som helst inte under färd och ingen risk att bli ifrånkörd av ubåten eller att hamna i propellern.
Citera
2017-09-24, 15:00
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarcasmium
Varför det, vi kanske bara missförstår varandra?
https://www.svd.se/danska-spraket-svart-att-forsta-for-danska-barn

BTW så gick ryssen i backen i andra ronden... men nu handlar ju inte tråden om det utan vad tror du har hänt? Jag tror faktiskt KW fick luckan i skallen alternativt ramlade ner i hålet och slog hakan i stegpinnarna varvid bakhuvudet slog i rörväggen och var mer eller mindre död när hon hamnade på durken. PM fick panik och avslutade lidandet. Sen spårade allting ur när han skulle göra sig av med henne...

Det kan mycket väl ha gått till som du beskriver det, en olycka med ett fall.
Men just den där sista raden om att han fick panik och avslutade lidandet jämställs faktiskt med mord. I alla fall när det gäller människor och inte djur.

PM hade inte rätt att konstatera att KWs lidande skulle avslutas eller ens att fastställa att hon var död. Det har han inte utbildning eller delegation att göra. Och absolut inte att därefter självsvåldigt konstatera att kroppen måste över bord för "begravning" utan att anhöriga blir informerade, får ta farväl eller delta i "begravningen".

Sjöbegravningar är väldigt formella på stora fartyg, med liksvepning, sked dagtid med uppställt manskap etc. PM som är så full av idéer om att leka NASA, militära u-båtar etc kan ju inte i sin vildaste fantasi ens trott att han förrättade en formell sjöbegravning av KW där och då på natten - inte ens om kroppen inte var styckad.

Nej han har gått över gränsen när det gäller handlingarna efter KWs död. Om polisen inte hade gripit PM eller om restaurangen inte hade haft övervakningskameror - hade han sannorlikt hållit fast vid sin version om att hon gick iland. Då hade anhöriga aldrig fått klarhet och levt i ett enormt smärtsamt trauma, värre än nu.

Oavsett om han mördat KW (vilket jag tror) eller om han är skyldig till att ha styckat kroppen (som jag också tror) - är han en jäkla skitstövel som konstaterat att hon inte behövde sjukvårdshjälp, klätt av henne, hissat upp kroppen i ett rep och dumpat henne och hennes ägodelar över bord på natten.

Allt detta har han faktiskt redan erkännt att han gjort.
Det räcker gott och väl för att konstatera att han antingen är störd och inte rår för sina handlingar och bör få vård, eller att han är en egoistisk skitstövel som bör sitta i fängelse. Han borde inte få vara en fri man på flera år till och med bara baserat på det han redan erkänt. Ordet sponsorer borde han heller aldrig mer få höra talas om.
Senast redigerad av Solglittret 2017-09-24 kl. 15:06.
Citera
2017-09-24, 15:26
Medlem
Berra76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z.O.G
Eller så är det så att Kim lade in charmoffensiven och tänkte att hon har halva inne och så nobbade han henne och hon angrep honom i raseri och han försvarade sig och det gick illa?

Det kanske är mer intressant att diskutera troliga scenarion istället för att dra till med det högst osannolika scenariot man kan komma på bara för att.

Kan ju lika gärna ha varit en fisk som gjorde det ju höhö
Citera
2017-09-24, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ja,det tror ju jag också. Jag tror att han ville behålla underkläderna. För annars borde han gjort av med dessa rätt så graverande bevis fort som fan. Jag tror att han har fantiserat om styckning också.
Men man måste ju fundera på lite andra alternativ också. I slutändan blir vi kanske snopna alla.
Så man kanske inte ska låsa sig allt för mycket. Som de gjorde i det gamla fallet som blivit aktuellt igen.
Kevinfallet. Där låste de sig tidigt vid att det skulle varit barn som gjort det. Och sedan kunde de inte se något annat.

Detta är ny information för mig. Har polisen meddelat att de funnit offrets underkläder? Källa till detta påstående?
Citera
2017-09-24, 17:06
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Detta är ny information för mig. Har polisen meddelat att de funnit offrets underkläder? Källa till detta påstående?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/jGxp0/peter-madsens-egen-forklaring-sa-dog-kim-wall

Trosor, en sko, strumpbyxor och en kontaktlins troligen tillhörande KW hittades i u-båten.
Citera
2017-09-24, 17:06
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article25879619.ab
Citera
2017-09-24, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/jGxp0/peter-madsens-egen-forklaring-sa-dog-kim-wall

Trosor, en sko, strumpbyxor och en kontaktlins troligen tillhörande KW hittades i u-båten.

Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article25879619.ab

Tack!
Citera
2017-09-24, 17:55
Medlem
Finns det ngn mer än jag som tycker detta liknar en dyrköpt Tragedi ... ??
Antag för resonemangets skull att Madsen inte tänker öppna sin dator
Antag för resonemangets skull att hjärnskrynklaren befinner Madsen vara frisk
Antag för resonemangets att ngn " Pälsatant " i en korrupt domstol säger
Bevisen räcker inte för mord- Griftefrid vart det 4 år.. ( bara hugger i där )
Så kommer han ut ..
Vilken Hyresvärd ?? .. fru Jenssen möta honom, M i Tvättstugan
Vilken Arbetsgivare ??? ..En del företag sätter upp bilder på nya medarbetare tar dom då den med
blodstänk på kranen / näsan ??? efter styckningen.
Vilken Sponsor för nya projekt ???
Han kanske kan skriva memoarer och " Score kassen " men det lär dröja innan det går. eller flytta utomlands men vem betalar.?
Ett avskyvärt brott har begåtts och han berättar inte om styckningen. Gatans parlament ---förnuftet logiken --- måste ju redan ha dömt honom .Spelar det ngn roll vad snuten och danska ordningsmakten kommer fram till. i USA säger man " clear one's name "
Det märks ju inget av det .. Ljugit om landsättningen .. Ljugit om styckningen .. Ljugit om Skeppsbrottet .. Öppnar inte sin dator pga av ngn "Lame ass " "tunn " historia som inte håller den heller. Jag inser att det kan vara samma problematik vad gäller återanpassningen till samhället för alla Grova Förbrytare. Men en skillnad är att dessa vad jag vet aldrig synts på bild
Med blod i ansiktet efter styckningen av en annan människa sägandes " Nej det vara bara jag i
U - båten "
Kommer Madsen ut salar vi till en bostad sidan om den Pälsatanten som släppte ut honom.
Enda som anställer honom är väl en kokainbaron som skall frakta varor .. styckning kan passa i befattningsbeskrivningen men det faller på att ett Blekansikte som kör U -båt är i stan. Måste väcka ordningmakten. OM han ens kan resa ur Danmark ----många länder kräver att man har " Clean Sheet " för att släppa in i landet.
Citera
2017-09-24, 17:58
Medlem
Citat:

Det var när de undersökte Nautilus efter bärgningen. De fann KW:s svarta trosor i maskinrummet och hennes vita leggings på golvet någonstans mittskepps. Några andra kläder har ej återfunnits som tex bh om det var det du tänkte på. Men både trosor och leggings är damunderkläder. Så det här är väldigt gammal skåpmat från augusti.
Om jag inte missminner mig fann de hennes ena joggingsko,en hårlock från KW, samt en 1 st kontaktlins (oklart vems) också ombord på Nautilus.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-09-24 kl. 18:20.
Citera
2017-09-24, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Han hade ett jack på näsvingen och nagelbanden såg ut att vara fulla med intorkat blod. Hann väl inte tvätta händerna eller var säker på att åka hem direkt.

Jag kan inte se något jack vid förstoring. Efter rättsmedicinsk undersökning när han blev häktad 11/8
meddelade polisen vilka prov de tagit. Om han hade ett jack (hudavskrapning) på näsan så hade de nog påtalat det.
Tror du inte? Det ser ut som intorkat blod till färgen om man förstorar upp bilden.
Så kan du studera hans pormaskar också.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-09-24 kl. 18:50.
Citera
2017-09-24, 18:56
Medlem
Z.O.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret

Helt otroligt att man hittat något så litet som en kontaktlins efter det att ubåten varit vattenfylld. Troligen inget DNA på den men det går sannolikt att utröna märke och styrka på linsen och därmed kan man koppla den till om KW använder samma märke och styrka. I och för sig är det väl inte särskilt signifikativt eller någon bevisning. Dock talar en lins som ramlat ut från ögat snarare för våld mot ansiktet än en lucka i huvudet.
Citera
2017-09-24, 19:12
Medlem
Berra76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det kanske hon också hade? De hade kanske haft någon vampyrsexorgie? Och det kanske var därför han måste göra sig av med huvudet?

Försöker du göra dig lustig på något sätt? Provocera? Bara trolla lite?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in