2017-09-24, 05:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Dessverre så er Madsen en gal eksentriker etter min mening.

Han er sikkert så lur at han har lurt seg selv.

Huvaligen vilken hemsk historia, i Sverige använder vi privata leksaksubåtar lite mer ansvarsfullt...
https://www.youtube.com/watch?v=CufCvs-6ryg

Hvad Gør Vi Nu, Lille Du?
https://www.youtube.com/watch?v=n07mYBm2XeM
Citera
2017-09-24, 05:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sarcasmium
Huvaligen vilken hemsk historia, i Sverige använder vi privata leksaksubåtar lite mer ansvarsfullt...
https://www.youtube.com/watch?v=CufCvs-6ryg

Hvad Gør Vi Nu, Lille Du?
https://www.youtube.com/watch?v=n07mYBm2XeM

Ikke dra artisten Kim Larsen inn i dette her da din tulling
Citera
2017-09-24, 05:48
Medlem
Citat:
Ikke dra artisten Kim Larsen inn i dette her da din tulling

Du får ursäkta mig men nu ser jag på boxning på TV10 Sverige... min kone kommer att slå ihjäl mig när jag går och lägger mig när hon stiger upp...

This is my life, this is my time...
https://www.youtube.com/watch?v=rPVFBT0GfcA

Läs lite udda artiklar under tiden, lika sjuka båda två... gemensamma intressen???
https://www.theguardian.com/profile/kim-wall
Citera
2017-09-24, 06:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sarcasmium
Du får ursäkta mig men nu ser jag på boxning på TV10 Sverige... min kone kommer att slå ihjäl mig när jag går och lägger mig när hon stiger upp...

This is my life, this is my time...
https://www.youtube.com/watch?v=rPVFBT0GfcA

Läs lite udda artiklar under tiden, lika sjuka båda två... gemensamma intressen???
https://www.theguardian.com/profile/kim-wall

Jeg er ikke moderator her, men jeg hadde kastet deg ut.
Citera
2017-09-24, 06:22
Medlem
Citat:
Elon Musk har et privat selskap, de har akkurat utviklet en rakett som kan lande på jorden igjen. NASA er ikke i nærheten en gang.

Det är fel, Elon Musk har fått mycket gratis ifrån NASA i form av beräkningsmodeller för raketer osv. Och gratis ingenjörskunnande ifrån NASA, och tex Lockheed som har byggt många sådana här motormodeller etc. Skulle Elon Musk börjat ifrån scratch med inget annat än prylar ifrån JULA, RUSTA, Kjell & Company, Clas Ohlson, osv så skulle de nog legat i fas med varandra, Raket-Madsen och PM alltså.

Elon Musk har haft en jäkla tur med att kunna tjänat pengar på sina projekt, det är få som haft den möjligheten.

Skillnaden mellan NASA och Elon är att NASA varit tvungen att binda sig till statliga långa anställningsavtal fram tills pensionen plus att betala pension livet ut för sina anställda. Så ligger det inte till för Elon, han kan sparka sina anställda när han vill.

Likadant har det varit när det gäller NASAs kontrakt med leverantörer att de varit tvungna att binda sig till långa statliga kontrakt med leverantörer, något som Elon Musk inte behöver följa slaviskt.

Elon Musks bil Tesla tycker inte jag är så imponerande faktiskt, det är en liten bil faktiskt, det finns inte mycket utrymme eller lastförmåga i den. Den går heller inget bra på slaskiga och hala vintervägar. Teslan är en sommarbil helt enkelt. Dessutom har den avsaknad av lyxbilskänsla. Jag menar jämför man med bilar i samma prisklass så känns tex Mercedes betydligt rejälare byggd än Teslan. Det är nog bättre att köpa tex aktier i Tesla än att köpa en Tesla-bil skulle jag tro...

Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Elon Musk har allt som PM inte har.
Enorm begåvning (nästan ett underbarn)

Jag har sett lite kod som Elon påstås ha skrivit länge sedan, men så där jätteimpad vart jag inte av den, men hursomhelst var den ju inte dålig, den var välskriven. Men inte genial. Vanlig *nix kod, typ.

Av de mer kända programmerarna så är tex Charles Simonyi, Microsoft, klassen bättre än Elon Musk...
Alan Turing och gruppen i Bletchley Park under WW2 var ju riktiga snillen även om de hade mycket långsammare maskiner än dagens, och helt andra arbetsmetoder.

Om det nu blir ett långt fängelsstraff så kan ju PM slutföra sin ingenjörsexamen där.

Ni som diskuterar om att PM bara döms för griftefridsbrottet tycker jag att ni kan lägga ner detta !!! Danska medier diskuterar väl inte detta ämne så uttömmande, eller hur ? PM kommer att dömas enligt dansk rättspraxis och tradition och de ser nog inte lika blödigt på GM , och tycka synd om GM, som svenska mesiga PK-Korrekta domstolar gör. Och det är möjligt att de inte lägger ner så mycket möda på att fundera på om hur hon dog, enligt dansk rättspraxis, konstaterar de ju att hon blivit styckad och det kan räcka för dem, rent principiellt.

Man anser väl ifrån de danska åklagarna att bara motbevisa PMs påståenden så långt det går, och därmed slå hål på PMs "förklaringar" - Jag antar att den danska domstolen kommer att dra till med ett hårt straff.

En del av er som skriver här tror att det danska rättsväsendet resonerar som det svenska, tex transportstyckning, men danskarna tycker väl kanske att styckning som styckning, so what ?

Sen det här med överklaganden: - I Sverige så överklagas en hel del domar, Men ändock är det rätt många som inte överklagas, dvs i de fall där de är självklara, och en ny förhandling inte skulle ge något väsentligt nytt.

Samma sak kan komma att gälla här, att det inte blir någon mammutprocess av detta, med flera överklaganden, tex med hänsyn till anhöriga. Det kan också hända att PM avstår ifrån att överklaga helt eftersom han ser sina chanser som helt obefintliga, Och inget väsentligt nytt kan tillföras.

Ni som istället vill ha kriminalunderhållning kan inte begära att Polisen och rättsväsendet ska stå för detta nöje !!! Jag tycker att ni ska plocka fram någon bra film i stället om nu ni vill ha underhållning.
Eller se fler avsnitt av CSI istället. I verklighetens CSI är arbetet dock metodiskt och tråkigt, och ytligt sett ganska intetsägande och oförståeligt för den som inte är insatt.

Rättsväsendet och Polisen finns inte till för att leverera lättsmält underhållning till allmänheten
Vi kommer tids nog att få fler detaljer och vad man har klurat ut hos Polisen, och jag gissar att bevisningen blir mycket tung och svårslagen ur en försvarsadvokats perspektiv.

Det enda som advokaten som jag ser det kan göra - Är att anföra argument för att inte utdela livstidsstraff, eller längsta möjliga straff. PM har ju inte precis hanterat KWs kropp med någon större aktning och vördnad över en Guds skapelse. Och heller inte visat någon ånger över det inträffade...

Jag gissar att även om när huvuddelen av utredningen är gjord så låter man PM sitta häktad ytterligare en tid för att "mjuka upp" honom, och förhoppningsvis kan komma att visa någon form av ånger

Allt BS om att han skulle ha behandlat KW värdigt med sjöbegravning mm kan vi helt glömma tycker jag... Då borde han väl ha filmat den så att han kunde visa anhöriga, typ... Vilket är brukligt idag vid liknande situationer
Senast redigerad av DrSvenne 2017-09-24 kl. 06:37.
Citera
2017-09-24, 06:29
Medlem
Citat:

Varför det, vi kanske bara missförstår varandra?
https://www.svd.se/danska-spraket-svart-att-forsta-for-danska-barn

BTW så gick ryssen i backen i andra ronden... men nu handlar ju inte tråden om det utan vad tror du har hänt? Jag tror faktiskt KW fick luckan i skallen alternativt ramlade ner i hålet och slog hakan i stegpinnarna varvid bakhuvudet slog i rörväggen och var mer eller mindre död när hon hamnade på durken. PM fick panik och avslutade lidandet. Sen spårade allting ur när han skulle göra sig av med henne...
Citera
2017-09-24, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Jag har läst i olika tidningar som det stått många hårtussar, mycket hår eller nåt liknande , så självklart så vet man inte . Det verkar ändå som om det varit en del hår som legat i ubåten. Jag såg att han såg rödmosig ut på hans högra ansiktshalva när han kom upp från räddningen, sen hade han blåmärken på halsen o även nagelmärken. Sånt behöver ju inte ta sån lång tid..det kan gå snabbt som bara den!

Det stämmer att han har en rodnad från höger tinning, under ögat, framför örat och nedåt på högra sidan av halsen. Men det kan lika gärna vara att han suttit vänd med ansiktet mot solen på båten in mot Dragör. Dragör norrut, solen öster, skiner på höger ansiktshalva om han satt framåtvänd på båten.
Sedan har han två små fläckar på höger näsvinge. Förstorar man det ser det till färgen ut som intorkat blod. Något jack på näsan har jag aldrig sett. Däremot har han ett naturligt streck över näsan. Men det har han på alla bilder. Sedan har han något litet skit i ögonvråna men det går inte att se om det är blod eller bara smuts från fingrarna. Enligt polisen hade han hudavskrapningar på händerna. Framgår ej på vilken sida av händerna. Men prover på det samt torkat blod och skit under naglarna har tagits. Men provsvar har ej kommit ännu. Det var bara någon hårslinga från KW samt en kontaktlins. Vems?
Citera
2017-09-24, 07:32
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Du missförstår, Sarcasmium menar (tror jag) att det var Madsen och Kim som var lika udda, hade lika sjuka intressen bägge två. Och jag håller med, efter vad jag har läst och sett av dem. Det är det som gör hela historien ännu mer sorglig: de skulle ha kunnat möta kärleken i stället för döden på den där båten. De skulle ha passat ihop! Vad FAN var det som gick snett?
Citera
2017-09-24, 07:34
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Det stämmer att han har en rodnad från höger tinning, under ögat, framför örat och nedåt på högra sidan av halsen. Men det kan lika gärna vara att han suttit vänd med ansiktet mot solen på båten in mot Dragör. Dragör norrut, solen öster, skiner på höger ansiktshalva om han satt framåtvänd på båten.
Sedan har han två små fläckar på höger näsvinge. Förstorar man det ser det till färgen ut som intorkat blod. Något jack på näsan har jag aldrig sett. Däremot har han ett naturligt streck över näsan. Men det har han på alla bilder. Sedan har han något litet skit i ögonvråna men det går inte att se om det är blod eller bara smuts från fingrarna. Enligt polisen hade han hudavskrapningar på händerna. Framgår ej på vilken sida av händerna. Men prover på det samt torkat blod och skit under naglarna har tagits. Men provsvar har ej kommit ännu. Det var bara någon hårslinga från KW samt en kontaktlins. Vems?

Tänk så ironiskt egentligen, att M som älskade uppmärksamhet, nu har fått folk över hela världen att nagelfara inte bara hans älskade N utan även hans egen person och ansikte i minsta detalj! Men att det ska vara av en så hemsk orsak! Tänk så han skulle ha mått om han hade vetat att svenska kvinnor satt och studerade linjerna i hans ansikte under lupp före den 10:de augusti!
Citera
2017-09-24, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Tänk så ironiskt egentligen, att M som älskade uppmärksamhet, nu har fått folk över hela världen att nagelfara inte bara hans älskade N utan även hans egen person och ansikte i minsta detalj! Men att det ska vara av en så hemsk orsak! Tänk så han skulle ha mått om han hade vetat att svenska kvinnor satt och studerade linjerna i hans ansikte under lupp före den 10:de augusti!
Det hade nog varit mer smickrande för PM om vi studerat honom för hans anletsdrag än efter mordspår!
Han drömde nog om internationell berömmelse som första dansk i rymden. Istället blev han ökänd.
Ibland tycker jag lite synd om honom för det. Men det är bara när jag glömmer vad han gjort.
Så länge han inte har fått diagnos så är det svårt att vara bergsäker på någonting.
Det som gör mig mest arg är att han inte erkänner styckningen. Men skambrott är svårt att erkänna.

Jag kom just på att det jag skrev om solbrännan inte stämmer. Det var hans vänstra sida (Höger sett framifrån). Ja,ja då satt han bakåtvänd istället med ryggen mot dem som räddade honom. Han ville ju gå in i sig själv och repetera allt han tänkt ut och alla svar på frågor han kunde tänkas få. Undrar om det finns ngn bild från räddningsbåten.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-09-24 kl. 08:11.
Citera
2017-09-24, 08:15
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Han hade ett jack på näsvingen och nagelbanden såg ut att vara fulla med intorkat blod. Hann väl inte tvätta händerna eller var säker på att åka hem direkt.
Citera
2017-09-24, 08:22
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Han hade ett jack på näsvingen och nagelbanden såg ut att vara fulla med intorkat blod. Hann väl inte tvätta händerna eller var säker på att åka hem direkt.
Ser dessutom ut som om han har blod i mungipan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in