2017-09-23, 09:36
Medlem
Reimers avatar
Förhandlingsplanen för vad som ska hända under rättegångsdagarna är inte spikad än fick jag veta efter kontakt med HR, vi får ge oss till tåls lite till för att veta när de nya omständigheterna som åklagare anför ska tas upp i HR och detsamma gäller väl antagligen för Johanna Möller och Hikes, det måste ju komma något nytt från dem om nu de vill få till en ändring av domen.
Citera
2017-09-23, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Förhandlingsplanen för vad som ska hända under rättegångsdagarna är inte spikad än fick jag veta efter kontakt med HR, vi får ge oss till tåls lite till för att veta när de nya omständigheterna som åklagare anför ska tas upp i HR och detsamma gäller väl antagligen för Johanna Möller och Hikes, det måste ju komma något nytt från dem om nu de vill få till en ändring av domen.
Okej.
JM och sin advokat lär det inte komma något nytt ifrån, det tror jag inte.
Borde stått i överklagandet i sådana fall.
Citera
2017-09-23, 11:49
Medlem
A45Bs avatar
Hur tror ni insatta att det går i högre instans?
Citera
2017-09-23, 12:11
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Okej.

Mja, något nytt måste de ju komma med, inte fan kan de vara så naiva att de tror att de ska få någon ändring på domen om de inte kommer med något nytt, möjligen i A*i-delen men där håller ju åklagarna på att skärpa upp åtalet.
Citera
2017-09-23, 12:29
Medlem
Citat:
Mja, något nytt måste de ju komma med, inte fan kan de vara så naiva att de tror att de ska få någon ändring på domen om de inte kommer med något nytt, möjligen i A*i-delen men där håller ju åklagarna på att skärpa upp åtalet.

När det gäller Aki delen blir det väl till stor del en fråga om bevisvärdering (ang kiselalgerna då), eller?
Sen kanske de kan få bort någon stämpling? Den med soffan verkar inte stämma, då soffan stod på markplan (finns foton). AB o RS vittnade inte under ed samt ändrar/har olika uppgifter om var och hur stämplingarna gick till.

I GM/AM delen kör de ju hårt på tidsspegeln och även trovärdigheten hos MR. Spanings-pm från de 2 Stockholmsbesöken + att MRs iphone var beslagtagen 160816 tas upp som nya bevis. Även MRs RPU tas upp som nytt bevis, fanns ju inte när Hikes pläderade. Tyvärr verkar han ha ett j-a dåligt minne och blandar o ger lite mycket men betyder förhoppningsvis inget i slutänden.

Cola-kvitto/vittne och bandinspelning lyser med sin frånvaro...
Citera
2017-09-23, 12:47
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
När det gäller Aki delen blir det väl till stor del en fråga om bevisvärdering (ang kiselalgerna då), eller?
Sen kanske de kan få bort någon stämpling? Den med soffan verkar inte stämma, då soffan stod på markplan (finns foton). AB o RS vittnade inte under ed samt ändrar/har olika uppgifter om var och hur stämplingarna gick till.

I GM/AM delen kör de ju hårt på tidsspegeln och även trovärdigheten hos MR. Spanings-pm från de 2 Stockholmsbesöken + att MRs iphone var beslagtagen 160816 tas upp som nya bevis. Även MRs RPU tas upp som nytt bevis, fanns ju inte när Hikes pläderade. Tyvärr verkar han ha ett j-a dåligt minne och blandar o ger lite mycket men betyder förhoppningsvis inget i slutänden.

Cola-kvitto/vittne och bandinspelning lyser med sin frånvaro...

Visst blir det så i A*i-delen och som vi redan konstaterat, den är den svaga delen där Hikes kan nå framgång, det är ju därför åklagarna skärper upp sitt åtal med nya bevis och omständigheter.

GM/Am-delen kommer de inte att kunna rubba på det är min åsikt.
Citera
2017-09-23, 13:06
Medlem
Citat:
Något nytt i AP delen då kanske.
Men JM är ganska rökt tror jag ändå i hovrätten.
Citera
2017-09-23, 13:58
Medlem
Citat:
Okej.
De ger upp om algerna, då ?

Och om mörkerkörningen ?

Och om coola colavittnet ?

Och...?

De menar då att TR är problemet och att HR kommer att rätta till allt när Hikes fått förklara hur det ligger till ?
Citera
2017-09-23, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2

Och om mörkerkörningen ?

Och...?

De menar då att TR är problemet och att HR kommer att rätta till allt när Hikes fått förklara hur det ligger till ?
Nej, det tror jag inte.
Kommer det inte fram något nytt i hovrätten så kommer de fastställa domen för JM.
Citera
2017-09-23, 14:48
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Till er som vill påskina att Johanna Möller och hennes fosterbarnsföretag skulle vara unikt , här kommer alldeles färska nyheter. Även Dn tar upp detta i dag, tyvärr är jag inte prenumerant av D.N.

"Ivo har snabbt larmat Malmö stad och polis efter anmälan om drogmissbruk och sexuella övergrepp på flera HVB-hem.
Malmö stad akutflyttar alla barn som kommunen har placerat på boendena och gör en polisanmälan.
Nio barn akutflyttas av Malmö stad sedan Inspektionen för vård och omsorg (Ivo) skickat en orosanmälan gällade ett vårdbolag som driver flera HVB-hem i staden, skriver Sydsvenskan.
– Det som beskrivs kan karaktäriseras som övergrepp och eventuellt våldtäkt och andra brott, säger Joonas Terje, enhetschef på Ivo, till tidningen.
Ivo har tidigare konstaterat att personal vid ett av boendena "uppträtt mindre lämpligt" efter att ensamkommande flickor slagit larm om missförhållanden. Efter nya uppgifter inleder Ivo nu en ny undersökning.
– Uppgifterna är av väldigt allvarlig karaktär, säger Joonas Terje.
Det är inte känt vilka andra kommuner som har barn på bolagets boenden.
Malmö stad har också gjort en polisanmälan."

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article26043158.ab
Citera
2017-09-23, 18:09
Medlem
A45Bs avatar
Citat:
Eftersom det mestaledes kommer att röra sig om uppspelningar från TR så vete fan hur det blir med liverapportering från media, klart att det kommer att rapporteras men frågan är ju om det kommer att bli lika bra som i TR med olika medier som direktrapporterade.

Tror inte det är slut på material gällande A*i-delen för åklagarna de jobbar nog in i det sista nu för att få fram mer.

Vad tror du att det kommer för nytt material?
Citera
2017-09-23, 19:18
Medlem
Citat:
Nej, det tror jag inte.
Kommer det inte fram något nytt i hovrätten så kommer de fastställa domen för JM.
Vi har nog talat förbi varandra. Vad är det du inte tror ? Med "de" avsåg jag JM och Hikes. Du kanske syftar på HR ?

Jag uttryckte alltså retoriskt en viss förvåning över någons förmodan att Hikes inte skulle komma att presentera något nytt material eller föreslå några nya förhör.

Och om mörkerkörningen ?

Och...?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in