2017-09-22, 20:35
Medlem
EbonLundins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brendt
Enligt källa i Gislaved är Kaj Linna och Glenn Broken ansvariga för ett självmord, de 2 tillsammans brukade tvinga av en svensk 100:-. annars blev det stryk.

Citat:
Ursprungligen postat av Brendt
Han hoppade framför T-banan i Stockholm

Nivån i denna tråd blir lägre och lägre...

"enligt källa i Gislaved"... Finns det måhända någon i Nairobi, Kiev eller kanske Tokyo som också bekräftar "källan"?
Citera
2017-09-22, 21:19
Medlem
EbonLundins avatar
För att förtydliga mig;
Tråden handlar väl ändå om Kalamarksmordet och om Kaj Linna är skyldig eller ej.
(Tycker nog att moderator bör ändra rubriken, Linna är ju faktiskt konstaterad oskyldig)

Det finns ju faktiskt intressanta uppslag och teorier som några medlemmar för fram.
Vad nåt byskvaller från Gislaved och pundare där påstått är ganska irrelevant.
Citera
2017-09-22, 23:17
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EbonLundin
Det finns ju faktiskt intressanta uppslag och teorier som några medlemmar för fram.
Det som kanske är mest uppseendeväckande i Kalamarksfallet är att Hovrättens ledamöter inte bara sågar åklagaren Jens Göranssons sk. "indiciekedja" mot Kaj Linna jäms med fotknölarna, utan att man också lägger fram en egen alternativ teori. Hovrättens ledamöter pekar alltså i domen på att de två identifierade männen i den vita bilen kan ha haft något med rånmordet att göra. Hovrätten skriver i domen att männen med den vita bilen "som med stor sannolikhet har använts av gärningsmannen" var i Kalamark vid tiden runt den 14 april 2004, och att de här männen har storlek 48 i skor, vilket alltså tycks överensstämma väl med de uppmätta skospåren i snön (länk till Hovrättens dom finns i trådstarten).

Citat:
Ursprungligen postat av EbonLundin
Vad nåt byskvaller från Gislaved och pundare där påstått är ganska irrelevant.
Det kommer säkert mer. Men mordutredarna, dvs. 'sp0kplumpen', 'farbror_barbro', 'Gratis121', 'sommarsemestern', 'JokerMannen' och 'Klas1981' tycks i alla fall ha dragit sig tillbaka nu.
Senast redigerad av Draifos 2017-09-23 kl. 00:03.
Citera
2017-09-23, 00:02
Medlem
EbonLundins avatar
Citat:
Det kommer säkert mer. Men mordutredarna 'sp0kplumpen', 'farbror_barbro', 'Gratis121', 'sommarsemestern', 'JokerMannen' och 'Klas1981' tycks i alla fall ha dragit sig tillbaka nu.

Tvivlar på att någon som 'sommarsemestern' har gett upp sin inslagna linje. Vi har snart tråden full av frågor i 25-35 inlägg på 1,5 timme.

Jag kan fortfarande inte släppa tanken på KL:s ex IE. KL duschade hos henne på resan ner till Sthlm. Hur lång tid förflöt mellan hans dusch och polisens beslag av handduken?

OM JAG har gäster hemma som sover eller duschar så åker sängkläder och handdukar i tvätten så fort de avrest. Fattar inte varför hon inte tvättade dessa om det inte var för att KL skulle sättas dit. Han var väl skyldig henne en ganska rejäl summa, va?

Jag inbillar mig att IE vet mer än vad hon sagt, det skrev jag i ett tidigare inlägg och det tror jag.
Citera
2017-09-23, 00:10
Medlem
EbonLundins avatar
OM jag vore mordutredare så skulle jag sikta in mig på kretsen runt de eventuella gärningsmännen. Pressat dem i förhör ty jag är ganska säker på att någon vet mer än vad de sagt. Det finns alltid någon inblandad som yppat sanningen till någon i sin närhet och det gäller att luska ut vem som vet vad.
Senast redigerad av EbonLundin 2017-09-23 kl. 00:42.
Citera
2017-09-23, 06:05
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det som kanske är mest uppseendeväckande i Kalamarksfallet är att Hovrättens ledamöter inte bara sågar åklagaren Jens Göranssons sk. "indiciekedja" mot Kaj Linna jäms med fotknölarna, utan att man också lägger fram en egen alternativ teori. Hovrättens ledamöter pekar alltså i domen på att de två identifierade männen i den vita bilen kan ha haft något med rånmordet att göra. Hovrätten skriver i domen att männen med den vita bilen "som med stor sannolikhet har använts av gärningsmannen" var i Kalamark vid tiden runt den 14 april 2004, och att de här männen har storlek 48 i skor, vilket alltså tycks överensstämma väl med de uppmätta skospåren i snön (länk till Hovrättens dom finns i trådstarten).

Det kommer säkert mer. Men mordutredarna, dvs. 'sp0kplumpen', 'farbror_barbro', 'Gratis121', 'sommarsemestern', 'JokerMannen' och 'Klas1981' tycks i alla fall ha dragit sig tillbaka nu.

Jokermannen är avstängd, och vad gäller mig själv så tänker jag inte kommentera era teorier, jag läser dem och respekterar dem men håller inte med. I alla fall icke om det mesta.
Citera
2017-09-23, 11:30
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gratis121
Jokermannen är avstängd, och vad gäller mig själv så tänker jag inte kommentera era teorier, jag läser dem och respekterar dem men håller inte med. I alla fall icke om det mesta.
Det skulle ju vara kul om ni åtminstone kunde förklara hur det här går ihop med er egen teori, om att Kaj Linna skulle vara inblandad. Hur ser ni t.ex. på att fingeravtrycken kommer från en helt annan person, och hur får ni in Linna i den vita bilen?
Citera
2017-09-23, 14:39
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Det skulle ju vara kul om ni åtminstone kunde förklara hur det här går ihop med er egen teori, om att Kaj Linna skulle vara inblandad. Hur ser ni t.ex. på att fingeravtrycken kommer från en helt annan person, och hur får ni in Linna i den vita bilen?

Det är ju så att det finns många frågor om många saker i det här fallet, vissa saker talar emot Linna och vissa saker talar för Linna och vissa saker talar varken för eller emot Linna.
Sedan får man ju misstänka eller inte misstänka honom.
Som vi alla vet så anser du samt några till att Linna är helt oskyldig utan någonsomhelst inblandning och det finns säkert en anledning till det, vad vet jag. Och vissa tror tvärtom.
Om man samlar ihop "för indicierna" och "emot indicierna" i varsin skål och väger dessa så tycker jag att "emot skålen" väger mer.
Och du tycker att "för skålen" väger mer.

Sen kan det dyka upp fler saker med tiden som kan läggas i respektive skål så då får vi väga om skålarna igen
Vem vet ? då kanske nån av oss ändrar våra uppfattningar.
Men änsålänge väger ingen av skålarna tillräckligt mycket för att Linna ska endera sitta inlåst eller å andra sidan helt kunna friskrivas från misstankar hos folk, för det krävs det nog att den evenuella riktiga GM träder fram eller åker fast.
Men ärligt talat så lägger mycket av min energi på annat som ger mer för mig just nu.
Dock följer jag tråden, den är intressant.
Citera
2017-09-23, 16:06
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Men ärligt talat så lägger mycket av min energi på annat som ger mer för mig just nu.
Nog skall du väl ändå orka svara på frågan.
Citera
2017-09-23, 16:38
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Nog skall du väl ändå orka svara på frågan.

Jag har för lite kött på benen för att svara på om man försökt matcha fingeravtrycken mot nån annan än Linna eller ej.
om polisen haft misstankar mot Hjort så borde de ha kollat deras fingeravtryck samt försöka hitta eventuella spår från dem på BP.

Vilken den vita bilen som vittnena såg vet vi inte om det var forden eller om det var nån annan.Så jag kan inte svara på det.
Om det var forden, då kan Linna rimligtvis inte knytas till den och om det var nån annan vit bil, ja då kan ju vem som helst inklusive Linna kanske knytas till den.
Citera
2017-09-23, 22:49
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Jag har för lite kött på benen för att svara på om man försökt matcha fingeravtrycken mot nån annan än Linna eller ej.
om polisen haft misstankar mot Hjort så borde de ha kollat deras fingeravtryck samt försöka hitta eventuella spår från dem på BP.

Vilken den vita bilen som vittnena såg vet vi inte om det var forden eller om det var nån annan.Så jag kan inte svara på det.
Om det var forden, då kan Linna rimligtvis inte knytas till den och om det var nån annan vit bil, ja då kan ju vem som helst inklusive Linna kanske knytas till den.
Men vilka slutsatser drar ni alltså av det faktum att fingeravtrycken inte matchade Kaj Linnas, och av att ni aldrig lyckades hitta någon koppling mellan Kaj Linna och den vita bilen?
Senast redigerad av Draifos 2017-09-23 kl. 23:09.
Citera
2017-09-24, 08:00
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Men vilka slutsatser drar ni alltså av det faktum att fingeravtrycken inte matchade Kaj Linnas, och av att ni aldrig lyckades hitta någon koppling mellan Kaj Linna och den vita bilen?

Slutsats1
GM hade självklart handskar på sig han på sig.

Slutsats 2:
Ingen vet om kaj kan knytas till den vita bilen!

Den vit/gråa var far och son hjorts sen fanns det säkert ytterligare 5-10 vita bilar i området den dagen
(Ca 20% av alla bilar i världen är vita)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in