2017-09-22, 23:14
Medlem
Sorcars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
I något media står att det försvunnit en TV från BOs hem.
Vad fan skulle EG med en TV? Rena snurren detta.

Angående bilar så står det i något media att man nu kollar MGMs bil efter spår i bilens GPS.
Mycket bilar är det.

Bilar, ja! Hur är det med Ed*ins bilinnehav? På den gamla och felaktiga bostadsadressen på Järnvägsgatan finns det två bilar registrerade, en Fiat och en Renault. Är någon av dem Ed*ins?
Äger han eller sambon bil över huvud taget?
Någon i tråden nämnde att han hade setts rökande i bil, tillsammans med ett av barnen.
Vems bil var det?
Citera
2017-09-22, 23:33
Medlem
[quote=A1HORNYLAD|61860442]Fast ett rån på några tusen är inte ett så svårt brott att man måste mörda för att undkomma straff. Ok, om det är en fattig öststatare ute på turné, men inte för en svenne banan-svensk med ordnat liv och familj. Ja, om han är galen förstås. Men då är vi tillbaka på ruta ett.

Teoretiskt tror jag det är möjligt att GM kunnat plocka ut allt mellan 2 x 20-25 000:-
Ända upp till 2 x 100 000:- då börjar det bli lite stålar ändå. Då fördelat på två bankomatkort.

De allra flesta har väl dock ett max på 10-25 000:- på en 7 dagars period.

Att det gick överstyr och slutade så här illa kan ju vara att de vägrade ge ut kod.Börjar med misshandel och slutar med dubbelmord.

OM, jag säger om . EG varit ensam så tror jag INTE motivet var ekonomiskt- det handlar om något annat.
Senast redigerad av Ferdinand666 2017-09-22 kl. 23:35.
Citera
2017-09-23, 00:04
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Du tror inte att det möjligen kan vara lite svårt för offren att berätta efter att dom blivit mördade? 🤔
(Kanske en dum slutledningsförmåga hos mig &#128584....
Tänk först, skriv sen!

Därav motivet att inte bara råna dom, utan även mörda dom. Tänk först, skriv sen!
Citera
2017-09-23, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Är man en mördare så är man sannolikt lite eljest

Det behövs sålunda inga rykten för att bekräfta en municipalidiot.

Ja, jag tror att MGM är ett tvättäkta klappmongo som saknar konsekvenstänkande.

Om han är imbecill dvs en helidiot kan han inte ha klarat skolan. Än mindre hitta en tjej.
Jag tror han är normalbegåvad. Men han kan ju ha andra fel.
Omogen personlighet och impulsstyrd. Låg serotonin nivå vilket medför risktagande.

Planerar man ett rån bör man ha någon form av maskering, en flyktbil etc etc. Det kan ju ha funnits både och men inga uppgifter har framkommit i media. Det kan ju tyda på att mgm är impulsstyrd snarare än bra på att planera och tänka i flera steg.
Citera
2017-09-23, 00:15
Medlem
Första gången jag ligger efter i läsning på inlägg i denna tråden, inte läst sedan imorse men eftersom det inte är så många skriva som diskuterar är det lätt att läsa ikapp.

Det som jag tänkte på såhär vid midnatt är; Varför är alla så skeptiska till att EG är den som utfört de blodiga momenten av brottet? Jag tycker nästan lite tvärtom förutom just med tanke på kontantuttagen och bilfärden med två BO.
Men jag får obehagskänsla av hans uppenbarelse, för att inte tala om hans blick. Jag tror som jag skrivit tidigare att han har säkerligen har en saftig internethistorik. Inte bara normal nyfikenhet där många vanliga människor kikar på avrättningar och olyckor på LiveLeak men tror han aktivt sökt på filmer med innehåll av nasty olyckor, plågsamma skador, dödsfall av olika slag och tortyr / mord. Det har blivit lite av en besatthet hos honlm.
Så när han/dem ändå var i färd med att råna och binda sant misshandla Lekanders så passade han på att testa olika saker eftersom han ändå skulle ta död på dem. Stämmer det att ett eller något öga var urplockat så tror jag faktiskt han gjort detta driven av en morbid nyfikenhet men frågan är om han/hon levde när han gjorde detta?!
Samma gäller fingerkapnlngarna, det kanske inte var helt nödvändigt men han gjorde det ändå. Han "går igång" på deras reaktion. Slutligen ska ju ett huvud vara avkapat och det kan han ha gjort som ren avrättning.
Var han ensam gärningsman kunde han gå loss helt utan att en kumpan ifrågasatte hans grymhet mot paret.
Min teori, hoppas jag har fel. Av många anledningar Vad tror ni?

Vill någon diskutera några av mina andra funderingar som jag skrivit inlägg om några dagar bakåt i tiden så citera mig gärna

Edit: Eventuella stavfel och konstiga ord i en annars fin mening betyder att jag skriver på min mobil och den gillar att presentera nya ord för mig utan att förvarna. Orkar inte ändra.
Senast redigerad av MarkofTheBeast 2017-09-23 kl. 00:28. Anledning: Var för snabb så skickade iväg innan jag var klar
Citera
2017-09-23, 00:30
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Om han är imbecill dvs en helidiot kan han inte ha klarat skolan. Än mindre hitta en tjej.
Omogen personlighet och impulsstyrd. Låg serotonin nivå vilket medför risktagande.

Planerar man ett rån bör man ha någon form av maskering, en flyktbil etc etc. Det kan ju ha funnits både och men inga uppgifter har framkommit i media. Det kan ju tyda på att mgm är impulsstyrd snarare än bra på att planera och tänka i flera steg.

Hög carotenenivå kanske? Rödhåriga har ju ett häftigare humör än andra det vet ju alla.
Intresse av vapen är ju genetiskt betingat då hans farfars farfars farfars far var överste.

Överstens far var kapten och kaptenens far var fänrik. Sen är det kaptener, löjtnanter hela vägen till i början på 1600-talet.

Hans farfars far var frisör och då var det vass rakkniv som gällde.
Senast redigerad av PeterNoster 2017-09-23 kl. 00:35.
Citera
2017-09-23, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Vilket du oxå borde sett på fotot jag lade upp!
ja du har så rätt- borde gått tillbaka och kollat bilden-först, innan inlägg.
Citera
2017-09-23, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Enligt någon så ska ryktet ha sagt att dottern inte ville gå in huset pga blod i hallen, varvid sambon till henne gjorde det istället och fann paret döda. Det är dock bara ryktesspridning.

Dock så behöver inte blod i hallen betyda att någon blivit överfallen där med en gång, eller att skador tillfogats där överhuvudtaget. Någon av dom, eller båda, kan ha tagit sig dit i ett senare skede, blödande.

Om dottern inte ville gå in i huset kan det ha uppstått ett rykte om blod i hallen. Om det är sant kan det ge en bild av skeendet. Om inte kan det undras varför inte dottern ville gå in. Misstänkte hon något, har det funnits något hot mot BO.
Citera
2017-09-23, 00:50
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden

En sak vi inte vet någonting om är, vilket tidsspann som kriminalarnas spaning efter matchande tejpinköp omfattar. Det är lätt att få för sig att det rör sig om samma dag, eller de närmaste dagarna före. Men uttalanden om att "metodiskt, systematiskt och uthålligt polisarbete" ledde till genombrottet i utredningen, med en "på sannolika skäl" häktad MGM, kan tala för att spårningen av dessa speciella kombinationer av tejpinköp, har arbetat sig allt längre bakåt i tiden - för att slutligen få napp på en tidigare helt okänd MGM. Det kan då röra sig om analyser ett år eller mer bakåt, för att vaska fram alla 13 som gjort liknande inköp.
Om det är så, vilket givetvis är hypotetiskt, kan MGM ha köpt tejpen långt innan morden, och då inte ens tänkt på att kontonumret han lämnat skulle få så stor betydelse ...
Citera
2017-09-23, 00:53
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Fast ett rån på några tusen är inte ett så svårt brott att man måste mörda för att undkomma straff. Ok, om det är en fattig öststatare ute på turné, men inte för en svenne banan-svensk med ordnat liv och familj. Ja, om han är galen förstås. Men då är vi tillbaka på ruta ett.

Travet kan vara kopplingen. Men då tror jag inte på enbart rykte om vinst utan snarare, i så fall, att de var bekanta från travbanan, kanske t.o.m. spelat i bolag tillsammans. Men vi vet väl ingenting om MGM:s spelvanor? Det var stora pengar för sju rätt på V75, på Mantorpstravet helgen innan. Men det är ett ytterst hypotetiskt motiv.
Om paret Lekander hade vunnit väldigt stort på travet veckan innan, borde deras barn känna till det. Men de efterlevande står helt handfallna inför detta dåd, om man ska tolka dödsannonsen som en användare så mänskligt länkade igår:

Deras älskade har ryckts bort på ett "obegripligt" sätt, och deras stora undran är "varför?".
Om det funnes ett rimligt motiv av sådant mått, kanhända undran hade varit mindre.

Ponera att just DINA föräldrar bragts om livet efter att ha vunnit en storvinst på travet....
Hur skulle du formulera dödsannonsen efter dina föräldrar?

Nu är det ju inte ens klarlagt att paret vunnit några pengar. Det har som sä mycket annat blivit en trådsanning.
Citera
2017-09-23, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Är du rolig
EN mördare kan se ut som dig-
eller som mig
jag har en dubbelgångare på Hinseberg-men hon är mördar-kvinna, då.
Mördarna representerar folket vi har här i landet-allt från genomskinliga anleten till mörkt- choklad- bruna.
Tänk om vi visste och insåg från början vem som blir mördare-
så mycket enklare- för föräldrar och offer. Men det är långt tills vi kan förutsäga vem som blir mördare.

Vad vill du ha sagt med dessa idiotiska raljanterier?
Om du bekvämat dig med att läsa vad jag svarade på, hade du avstått detta men kanske är för mycket begärt.
Citera
2017-09-23, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det borde gå att dra en slutsats av att offren var tejpade.

Varför tejpa innan man mördar?

Det var kanske så att MGM tejpade, begärde bankkkort samt kod, torterade offren för att få kort och kod, kör iväg för att ta ut pengar, återvänder till offren för att döda dem.

?

Det verkar mycket troligt att GM tvingat offren logga in på sitt bankkonto med kod-dosa och bankkort via internet.
Detta för att försäkra sig om att han fått rätt PIN-kod.

Sedan har han kanske dödat de båda, och åkt till bankomaten, där han sprutat färg på kameran?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in