2017-09-22, 17:13
Medlem
ur Oskarshamnstidningen på nätet:
"Söndagskvällen i juli fick ett brutalt avslut när två män misshandlades med både motorsåg, kniv och vapen.
En 33-årig man åtalas nu för motorsågstortyren.
En söndagskväll i juli i år ska två män ha varit ute och kört i Högsbyskogarna. Bilfärden var vild och ska ha slutat i diket intill en grusväg. De två männen ska då ha ringt efter en tredje man som bodde i närheten för att få hjälp att dra upp bilen ur diket. Efter bärgningen ska de tillsammans ha åkt till den tredje mannens bostad.

Väl i bostaden ska en konflikt ha uppstått mellan de tre männen senare under kvällen. Den 33-årige mannen, vars bostad kompisgänget befann sig i, ska ha anklagat en av de besökande männen för att stjäla elektronikprylar ur hans hem och blivit förbannad. Ilskan 33-åringen kände ska ha fått honom att misshandla gästen med både motorsåg, kniv och slag så brutalt att gästen överlevde med nöd och näppe. 33-åringen ska också ha skjutit gästen i armen och även misshandlat den andre av de två gästerna.

I samband med en husrannsakan av 33-åringens bostad på en mindre ort i Högsby kommun fann polisen även en cannabisodling i ett av rummen i villan. 33-åringen åtalas nu för synnerligen grov misshandel, misshandel, olaga hot, narkotikabrott, brott mot vapenlagen och häleri efter att ha förvarat stöldgods från ett tidigare inbrott i Oskarshamns kommun i sitt hem."
Citera
2017-09-22, 18:24
Medlem
premier69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
skulle vara intressant att veta.
vilken paragraf är du osäker på?

Alla, kan inte lagboken speciellt bra, precis som de flesta av oss inte kan. Men det låter som sunt förnuft, förtal kanske det heter, vet inte, vill du seriöst att jag ska kolla upp det så kan jag.

MEEEEEn jag vet vilka många av dom är och jag önskar att dom överdoserar snarast möjligt och besparar genpoolen och samhället deras belastning.

Vidare kan jag säga att jag och en politiker går till tidningen imorgon och skriver en artikel med nån journalist där om den här stans värdelösa snut. Jag blev påhoppad igår och ringde 112 typ minuten efter och de skulle skicka en patrull när det fanns en ledig.... detta var vid 21.00, vid 01.00 så ringde jag dom igen och de visste inte när det skulle finnas en ledig patrull.. så jag sket i det och gick och lade mig.

Vid 08.00 imorse ringde dom igen och frågade ifall jag fortfarande ville att dom skulle skicka en när det skulle dyka upp en ledig. så jag sket i det och gick till stationen, undrar hur lång mer det hade tagit annars...

Så jo, jag och en politiker ska försöka uppmärksamma det här lite mer för invånarna och ta upp det med kommunledningen tror jag det heter på nästa möte och få dom att anställa natt vakter som knallar runt, tydligen har andra städer gjort det.

Namnet på personen, gärningsmannen från igår fanns inte med på er lista, Michael. Andra som var med honom men inte ingrep fanns däremot på listan, 1 av dom iaf. vet inte vem kvinnan som var med dom var men alla va påtända.

Tror du polisen som tog mitt ärende var det minsta förvånad av det jag berättade? Han visste precis vilken dom alla var och deras straffregister och vart dom brukade hålla hus, rubbet.

OOOOOOch dessa idioter är på fri fot, spärras in, fri fot, spärras in osv osv osv. Ingen * striked and you're out grej här inte
Citera
2017-09-22, 18:57
Medlem
premier69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shanghajad
Så får vi hälsa en supporter till MO välkommen. Skönt att höra att han är
en riktig man. Ge & ta stryk är ju högt prioriterat hos en intelligent människa.
"När hjärnan tar slut tar nävarna vid"

Det är en fin skala att mäta manlighet på. Hur mycke våld man kan ge & ta!
Mycke imponerande.

"Ingen fitta" är förmodligen den snyggaste glorifieringen någonsin av en person som har torterat en annan människa.

torskar man på korkade sett så är man förmodligen korkad..

Inga anhörigas namn står med på listan. Namnen har censur.
Snygg lista!

namnen har censur?! ja*ha, ok*ej då.
Citera
2017-09-22, 18:59
Medlem
vem är mikael? vem är hon den sluskiga ljushåriga, axellångt hår?
Citera
2017-09-22, 20:18
Medlem
premier69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
vem är mikael? vem är hon den sluskiga ljushåriga, axellångt hår?

Michael är stavningen och jag bör inte ge hela namnet förrän jag vet om det är till min förlust om det ska leda till rättegång, vilket jag kommer TJATA det fram till.

Tjejen var inte Wilda iaf, men en annan blond, verkade trevlig av det yttepytte jag han märka av.

Men jag har varit i den där piss värden förr och det finns en hel del kåkfarare, dvs karriärs pundare som inte finns med på listan.
Citera
2017-09-22, 20:30
Medlem
Michael? Kan det vara en person som omtalas i en annan ganska humoristisk tråd här på fb?
Citera
2017-09-22, 21:02
Medlem
premier69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillhenke
Michael? Kan det vara en person som omtalas i en annan ganska humoristisk tråd här på fb?

Ser skabbig ut, långt mörkt hår. vet inte vilken tråd du menar men har varit duktig med odlande i sina dagar, han rektryterade in mig i världen för många år sen.
Citera
2017-09-22, 21:11
Medlem
Näe.. Då är det inte samma person.
Citera
2017-09-22, 22:40
Medlem
Du tänkte på den gode Mich*el Pe*eh ?

Hur går de för tortyr utredningen ? Börjar de dra ihop sig lite snart kanske.. RK sitter väl skyddad i häktet efter sin brillianta omklädning i byggboden & rånet på Ica södertorn ? MO sitter & ångrar sig på låtsas så han ska få mindre straff i vanlig ordning. Tidningarna skriver om fallet. Nån som har koll på åtal / rättegång. ?!
Citera
2017-09-23, 17:19
Medlem
premier69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shanghajad
Du tänkte på den gode Mich*el Pe*eh ?

Hur går de för tortyr utredningen ? Börjar de dra ihop sig lite snart kanske.. RK sitter väl skyddad i häktet efter sin brillianta omklädning i byggboden & rånet på Ica södertorn ? MO sitter & ångrar sig på låtsas så han ska få mindre straff i vanlig ordning. Tidningarna skriver om fallet. Nån som har koll på åtal / rättegång. ?!

Ah Peteh, han och s. Brundin försökte göra inbrott hos mig för ett par år sedan. Peteh flög på mig och brundin gick in i lägenheten men fick sig hinder av en kompis som var hos mig.

tog ett tag men de åkte dit på de eventuellt...
Citera
2017-09-23, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av premier69
Ah Peteh, han och s. Brundin försökte göra inbrott hos mig för ett par år sedan. Peteh flög på mig och brundin gick in i lägenheten men fick sig hinder av en kompis som var hos mig.

tog ett tag men de åkte dit på de eventuellt...
eventuellt? vem är Brundin nu då?
Citera
2017-09-25, 09:50
Medlem
Såg nån artikel i ot om det här. Men den var ju såklart låst som allt annat. Nån som vet nått om rättegångsdatum/fup?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in