2017-09-22, 13:07
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Har laddat upp hela referatet från Ekstrabladet som pdf här för dom som missat detta. Läses nedifrån och upp, börjar 14:00. https://www.scribd.com/document/359581532/Madsen
Tack. Har du en länk till artikeln/rapporteringen? Jag sökte på Ekstrabladet, men hittade den inte.
Citera
2017-09-22, 13:24
Medlem
Har inte läst än. Men upplagd för sju timmar sen:
https://www.bt.dk/krimi/her-er-peter-madsens-kontroversielle-forbillede

EDIT: Inget nytt i artikeln egentligen.
Citera
2017-09-22, 13:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
I så fall börjar det bli väldigt många tillfälligheter nu...

Det är ju ett synnerligen udda specialintresse med vampyrer, att två likasinnade bara ska springa på varandra sådär känns verkligen som en riktig högoddsare.
Citera
2017-09-22, 13:35
Medlem
Citat:
Det är ju ett synnerligen udda specialintresse med vampyrer, att två likasinnade bara ska springa på varandra sådär känns verkligen som en riktig högoddsare.
Nja, ingen högoddsare. Om hon rotade runt i just den genren så är det ganska säkert att hon så småningom skulle springa på Madsens namn. Det är ju två år sen som vampyr-artikeln skrevs ex.vis. Och hon har ju hunnit med en del sen dess. Nej, när jag tänker efter är det nog inte så himla konstigt.

Sen är det ju så att journalister har ett brett kontaktnät. Det säger sig nästan själv. Och hon får säkert en hel del tips om intressanta intervjuobjekt. Hon frilansar och väljer själv vad hon vill göra. Dessutom bodde hon i Köpenhamn vid tillfället. Nära och bra.
Citera
2017-09-22, 14:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag har för mig han sa själv att den är 625 mm (+/- 5 mm). Men några cm hit eller dit kanske inte spelar nån roll.

Der er en stige op til tårnet, hvilket er den primære vej ind og ud af ubåden. Selve røret, der fører ned i ubåden, er 52 centimeter bredt og man skal kravle ned gennem cirka to meter rør for at komme ind i selve ubåden. Selve stigen fra gulv til luge er mellem fire og fire en halv meter lang.
Citera
2017-09-22, 14:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Tack. Har du en länk till artikeln/rapporteringen? Jag sökte på Ekstrabladet, men hittade den inte.

Nej tyvärr, valde bara spara som pdf.
Citera
2017-09-22, 14:37
Medlem
Tänkte att en påminnelse om händelserna kanske är på sin plats. Så länkar här:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/VVmol
Citera
2017-09-22, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Kolla här då, på den sidan. Kraka!!! Det är ett så ovanligt namn att det inte kan vara en slump. Antingen är denna Kraka vad eller vem hon nu är (om man tittar på bilden av ett ben i nätstrumpbyxa, stilettklack och fastbundet med en kedja kan det vara en docka) döpt efter ubåten eller så är ubåten döpt efter hen. Och jag som trodde att M kände till nordisk mytologi, och hade döpt sin ubåt efter Sigurd Fafnesbanes dotter...

Antar att Freya inte heller har med det fornnordiska i sig att göra, utan mer att Freja var just fruktbarhetsgudinnan och att det är ett vanligt namn på nordiska porrstjärnor (har jag hört).

Det här blir bara mer och mer konstigt!

"SISSY BOUDOIR

Kraka invites kinky guests who in different ways are feminine: women, queers, babydolls, sissy-boys, and MtF-princesses.

Come enter the red web and let Kraka and her helpers challenge you...

There is an opportunity for refined punishment in your naughty butt and for feminine play with likeminded. In the playroom, upstairs!"

Jodå, jag reagerade också på Kraka och det är garanterat PM ligger bakom det samt att den beskrivningen som skall locka gäster säkerligen reflekterar hans egna preferenser.
Citera
2017-09-22, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Aldrig använda post-nummer i hänvisning till annan postning - använd länk eller riktigt citat. Tänk på att moderatorerna ofta raderar postningar vilket numrerar om den siffra du ser.

OK, tack.
Citera
2017-09-22, 14:50
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Det är helt enkelt inte möjligt, röret är 52 cm, minus 25% av utrymmet som upptas av lejdaren, kvar blir 39cm utrymme.
Nej jag menar inte på ryggen utan under sig. När du klättrar upp genom röret på stegen så hänger kroppsdelen ett rep eller rem. Om det är tungt så kan man ju lägga bäranordningen över sina axlar.
Senast redigerad av Sgt.Bland 2017-09-22 kl. 14:52.
Citera
2017-09-22, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Nej jag menar inte på ryggen utan under sig. När du klättrar upp genom röret på stegen så hänger kroppsdelen ett rep eller rem. Om det är tungt så kan man ju lägga bäranordningen över sina axlar.
Men varför bära henne upp 4,5 meter när det finns en förlucka? Hon var ju dessutom i sex delar. Hur svårt hade det varit att ta kroppsdel för kroppsdel och bara klättra upp och hiva ut?
Citera
2017-09-22, 15:34
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Men varför bära henne upp 4,5 meter när det finns en förlucka? Hon var ju dessutom i sex delar. Hur svårt hade det varit att ta kroppsdel för kroppsdel och bara klättra upp och hiva ut?
Förluckan var svår att öppna för den användes sällan. Någon fastmonterad stege har jag heller inte sett. Förluckan är också rätt så hög, ca 250-300 cm lyfthöjd. Dessutom så är den öppen för andra att se. Med en nattkikare hade du kunnat se PM kämpa med kroppdelarna från mils avstånd. Det verkar inte som att förluckan har använts iaf av flera olika anledningar. Finns väl ingen större anledning för PM att ljuga om att han använde tornluckan heller.

Sen får ju det stå för dig att det "bara" är at hiva ut en torso på 35 kg. Jag skulle ju vilja se dig göra det.
Senast redigerad av Sgt.Bland 2017-09-22 kl. 15:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in