2017-09-22, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badasskickers
Har du kvar klasslistorna så kolla upp d lite han kanske hette ngt annat när han var där?? FÖ tror jag inte på den teorin att han skulle vart fosterbarn hos dem.Då hade han blivit kollad mkt tidigare.

Jag tittade skolkatalogen och där fanns han inte med i alla fall,men finns fler grundskolor i Mantorp och där har jag ingen koll om det var tidigt i skolåren. Sen tror jag precis som andra att detta hade kommit fram tidigare om det stämde
Citera
2017-09-22, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Vi vet väl inte om det var BOs bil han tankade och parkerade?
Om det bara finns registrerat på hans kontokort
så kan det lika gärna ha varit hans egen bil.
Det visar bara att han befunnit sig i Borensberg vid rätt tidpunkt.

Fast nu är det ju så att enligt artiklar i Corren så har han stulit offrens bil och kört till Borensberg samt även tankat och parkerat. För att sedan bevisligen kört tillbaka till Lekanders.
Citera
2017-09-22, 13:20
Medlem
ElakaSofias avatar
Citat:
Vad har detta med tråden att göra??

Det har med tråden att göra på så vis att det spekuleras i om Tor har handlat droger mot sin sjukdom, och ev haft pengar hemma, eller att det rentav kan vara på så vis som EG och Lekanders kände varandra.
Det sägs i tråden att EG brukat droger vilket jag inte vet om det stämmer.

Men det är intressant att en äldre man på orten sagt att EG varit fosterbarn/sommarbarn hos paret, om det är så hoppas jag att han har kontaktat polisen om saken.
Citera
2017-09-22, 13:23
Medlem
ElakaSofias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matand04
Jag är född samma år som misstänkta GM och har gått hela grundskolan i Mantorp. Jag har aldrig hört namnet förut och om han varit fosterbarn i Mantorp så bör han ju även ha gått i skolan där

Han kan ha varit "sommarbarn".
Citera
2017-09-22, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElakaSofia
Det har med tråden att göra på så vis att det spekuleras i om Tor har handlat droger mot sin sjukdom, och ev haft pengar hemma, eller att det rentav kan vara på så vis som EG och Lekanders kände varandra.
Det sägs i tråden att EG brukat droger vilket jag inte vet om det stämmer.

Men det är intressant att en äldre man på orten sagt att EG varit fosterbarn/sommarbarn hos paret, om det är så hoppas jag att han har kontaktat polisen om saken.
Det borde ju rimligen BO:s barn vetat om i så fall eller hur?? Om de inte hade honom i källaren förstås ;-))
Citera
2017-09-22, 13:31
Medlem
ElakaSofias avatar
Citat:
Det borde ju rimligen BO:s barn vetat om i så fall eller hur?? Om de inte hade honom i källaren förstås ;-))

Det kan vara ett skäl för agg, källarvistelse, nej men det borde de givetvis ha vetat, gubben som sa det med foster/sommarbarn kanske tog fel på familj, kanske var någon familj i närheten.
Tor höll väl på med idrott var han ledare? Kan EG ha varit på något idrottsläger som barn där Tor var en av ledarna?
Senast redigerad av ElakaSofia 2017-09-22 kl. 13:33. Anledning: tappat ord
Citera
2017-09-22, 14:02
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElakaSofia
Han kan ha varit "sommarbarn".

Det är väl lite troligare i så fall. Ser ingen anledning till varför han skulle fosterhemsplaceras när det finns finns flera familjer i hans närmare släkt.
Citera
2017-09-22, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Hur ser en typisk mördare ut? Tycker MGM passar ganska bra.

Det kan väl du svara på eftersom du tycker att han passar ganska bra?
Citera
2017-09-22, 14:31
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Kan så vara men jag tror inte på det! Väldigt riskabelt att göra en så här stor grej helt själv. I sådana fall måste man vara helt jävla kall för att genomföra detta och så kall är inte EG det är jag säker på.
Kall eller dum? Det räcker nog att slå ner Tor när han vänt ryggen till för att ha situationen under kontroll, så jag ser inga problem med att han kan utfört allt på egen hand.

Intressant uppgift att han kan ha varit fosterbarn, det kan ju varit en sommar eller liknande och glömts bort av alla, utom Ed då.

Funderade lite på tjejen som bor med Ed*ins föräldrar, hon är sjutton är och heter Fran*son i efternamn. Ed*vin och A*ton benämner henne som "familjemedlem" på FB. Är hon adopterad? Har paret adopterat Ed*in?
Citera
2017-09-22, 14:45
Medlem
laffes avatar
Har kollat igenom tråden men är så många sidor att jag istället frågar;

När var det EG hade försvunnit spårlöstnågra dagar?
Citera
2017-09-22, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linkebodabo
Styckning av vad, en dag före dubbelmordet?

Det är väl inte fastslaget än när morden skedde. Kan ju ha varit en utdragen process där Herr Gyllengås bara står för avslutningen. Huvva.
Citera
2017-09-22, 14:58
Medlem
MGM har aldrig varit fosterbarn. Jag har gått både dagis och grundskola med han. Han kommer från en stadig familj så finns ingen anledning till det. Däremot har MGM föräldrar haft ett fosterbarn som de sedan adopterade. Tror hon borde vara i 18-års åldern nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in