2017-09-22, 02:34
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Alltså det verkar som att PM har gjort som jag har trott hela tiden. Han har inte hissat upp kroppen/delarna genom tornet utan han har burit upp de på nåt sätt.

Finns det någon dansk här som kan tolka det där? Har varit jäkligt misstanksam mot att där skulle ha funnits ett perfekt rep hela tiden.

Det är inte möjligt att bära torson (på ryggen eller i famnen med ena handen eller hur man nu ska tänka sig det), för två kroppar får inte plats i röret, det är så smalt. Han MÅSTE ha hissat.
Citera
2017-09-22, 02:42
Medlem
[quote=Merwinna|61852425]Men hur kunde han glömma trosorna och strumpbyxorna? De viktigaste plaggen att få undan om en man dödat en kvinna, tycker man.[/QUOTE

Ja,jag skrev ju om det i mitt inlägg 24085,
Citera
2017-09-22, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Alltså det verkar som att PM har gjort som jag har trott hela tiden. Han har inte hissat upp kroppen/delarna genom tornet utan han har burit upp de på nåt sätt.

Finns det någon dansk här som kan tolka det där? Har varit jäkligt misstänksam mot att där skulle ha funnits ett perfekt rep hela tiden.
Någon i den här tråden länkade till en bild där man tydligt såg ett rep inuti ubåten (en länk jag givetvis inte kan hitta nu). Det såg dock ut som ett rep som används vid förtöjning, så kanske inte direkt smidigt i det här sammanhanget.
Citera
2017-09-22, 02:49
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tasksaft
Någon i den här tråden länkade till en bild där man tydligt såg ett rep inuti ubåten (en länk jag givetvis inte kan hitta nu). Det såg dock ut som ett rep som används vid förtöjning, så kanske inte direkt smidigt i det här sammanhanget.
Nej men det skulle kunna funka att bära med kanske. Ett perfekt rep för att hissa upp kroppen skulle vara av typen som bergsklättrare använder. Vi pratar ju ändå om ca 7 meter rep som blir tungt också om man ska hissa upp i tornet. Jag tror fan mer på att han burit upp kvarlevorna.
Citera
2017-09-22, 02:50
Medlem
Manifest der PM pleide å vanke ser ut til å være en homoklubb
Citera
2017-09-22, 03:03
Medlem
Detta är ditt inlägg 24085. Var står det om strumpbyxor och trosor?

ottoplommon
Medlem
Reg: Jan 2016

Du har själv jobbat inom ESA .......och är förvånad över nivån av förståelse och kunskap?
Hur hade det varit med din egen nivå av förståelse samt kunskap om du själv inte jobbat där?
Skulle du då inte kunnat råka skriva fel på en bokstav?
Hade du velat bli idiotförklarad då?
Rapportera Citera+[/quote]

Inlägg 24130 skulle det vara. Sängdags för länge sedan.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-09-22 kl. 03:31.
Citera
2017-09-22, 03:03
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelgas
Tack för länken. Är lite den känslan jag sitter med med också. Det fanns en viss kännedom att det fanns en viss amatöraktig verksamhet med bland annat raketer och vissa speciellt intresserade visste även om ubåtarna. Men bilden av Peter Madsen som otvetydig och känd gallionsfigur för det hela tycks i ganska hög grad vara en efterkonstruktion. Det tycks mer vara så att han gärna figurerade på film på grund av sin personlighetsstörning och var superivrig efter att ställa upp på alla intervjuer och arrangera föreläsningar. Men trots hans iver var han fortfarande relativt okänd innan detta.
Han var nog hyfsat känd i Danmark för sina ubåtar. Hans raketer tror jag aldrig kommer att lämna marken haha. De ser ju för fan ut att komma direkt från Blixt Gordon originalserie. Men trots att PM inte var ultrakänd så var det väl ändå nån andra journalister som intervjuade honom där samma dag förutom KW då. Och det var ju KW som kontaktade PM på telefon för intervju vad han själv påstår iaf:

Citat:
Her fortalte Peter Madsen, at han bliver ringet op af Kim Wall om eftermiddagen 10. august. Hun vil gerne lave et interview med ham, og de aftaler at mødes ved hans rumlaboratoriet på Refshaleøen. Hun spørger om at få en tur i ubåden, og de aftaler at sejle ud samme torsdag aften ved 19-tiden. Undervejs fortaeller han Kim Wall om sikkerheden på ubåden, bl.a. om redningsveste. Hendes diktafon er taendt imens, husker han.

Så KW måste väl fått nys om han på nåt sätt ... eller av Wired. Även om Wired förnekar att KW hade kontrakt på reportaget.
Citera
2017-09-22, 03:05
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon

Inlägg 24130 skulle det vara. Sängdags för länge sedan.
Men vad fan, har du börjat skicka söndriga inlägg nu igen. Fixa de för helvete.
Citera
2017-09-22, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är inte möjligt att bära torson (på ryggen eller i famnen med ena handen eller hur man nu ska tänka sig det), för två kroppar får inte plats i röret, det är så smalt. Han MÅSTE ha hissat.
Fast om det är så smalt så kan han helt enkelt ha lyft torsot ovanför sig och vinklat det mellan stegen och röret för att avlasta medans han själv tar ett steg upp, och repetera...
Torsot kan väl inte väga mer än 30kg?
Citera
2017-09-22, 03:07
Medlem
Hvem var fotografen som tok bilder av PM og KW?

Jeg har funnet en fotograf som har tatt bilder fra sexklubben PM vanket i.

http://foto.lilit.dk/folder266.html

http://foto.lilit.dk/folder187.html
Senast redigerad av Sugar-Daddy 2017-09-22 kl. 03:11.
Citera
2017-09-22, 03:08
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Manifest der PM pleide å vanke ser ut til å være en homoklubb

VET du att han brukade gå på Manifest? Jag har bara hört om Kinky Club? Men homosexuell kan han i alla fall inte vara, med alla dessa kvinnoaffärer.
Citera
2017-09-22, 03:09
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tasksaft
Fast om det är så smalt så kan han helt enkelt ha lyft torsot ovanför sig och vinklat det mellan stegen och röret för att avlasta medans han själv tar ett steg upp, och repetera...
Torsot kan väl inte väga mer än 30kg?
Jag tror mer på att han har burit kvarlevorna under sig upp genom röret om han har haft nåt lämpligt rep eller rem. Utan nånting så får han nog göra som du säger men fy fan vad grisigt det låter. Men nöden har ingen lag eller?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in