2017-09-21, 23:02
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Visst är du det, sen verkar vissa snubbar köpa drinkar i hopp om en konversation, även om tjejen inte visat några tecken på intresse, spelat eller ej. Antar att det finns flera variajter
Det är för att dessa män oftast vet hur drinkluder ser ut eller att det är trots allt krogen där köttmarknaden är som störst. Sluta nu tala åt kvinnor?
Citera
2017-09-21, 23:02
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Men ändå så vet du så mycket om vad alla andra gör och inte gör, minsann? Trots att du inte ens noterat ett så pass djävla grundläggande klassiskt fenomen?? Seriöst?!?
Det kanske beror på det Bfc säger, jag har inte varit ute så mycket och då får jag väl ödmjuka mig. Sedan så finns det ju saker som också blir "sanningar"- när det finns fler perspektiv. När jag var ute mer så tyckte de väninnorna jag hade att det mest var irriterande att någon brevid dem vid bardisken beställde en drink utan att fråga och sedan väntade sig sällskap.
Citera
2017-09-21, 23:04
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Det är för att dessa män oftast vet hur drinkluder ser ut eller att det är trots allt krogen där köttmarknaden är som störst. Sluta nu tala åt kvinnor?
Har drinkluder en skylt på bröstet menar du? Och tja, har man inte råd med en drink eller två så har mannen här en monetär makt kontra kvinnans sexuella.
Citera
2017-09-21, 23:04
Medlem
Citat:
Det kanske beror på det Bfc säger, jag har inte varit ute så mycket och då får jag väl ödmjuka mig. Sedan så finns det ju saker som också blir "sanningar"- när det finns fler perspektiv. När jag var ute mer så tyckte de väninnorna jag hade att det mest var irriterande att någon brevid dem vid bardisken beställde en drink utan att fråga och sedan väntade sig sällskap.

Och du menar att detta inte är ett praktexempel på skev sexuell maktbalans mellan könen?
Citera
2017-09-21, 23:06
Medlem
franges avatar
Citat:

Jo - men är det då inte rätt dumt att du så bestämt uttalar dig om ämnen du har i det närmaste noll erfarenhet utav? I synnerhet när du i egenskap av kvinna inte ens verkar förstå hur män har det - än mindre har du kunskaper om det - men minsann uttalar dig bestämt och tvärsäkert eftersom det i din värld minsann fungerar endast på si och så vis...
Citera
2017-09-21, 23:06
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dingdingvarld
Och du menar att detta inte är ett praktexempel på skev sexuell maktbalans mellan könen?
Fast här har ju mannen isåfall en annan sorts makt. Sedan kan den ju inte vara skev om man följer biologisternas argument som menar att den är fullt naturlig.
Citera
2017-09-21, 23:08
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Jo - men är det då inte rätt dumt att du så bestämt uttalar dig om ämnen du har i det närmaste noll erfarenhet utav? I synnerhet när du i egenskap av kvinna inte ens verkar förstå hur män har det - än mindre har du kunskaper om det - men minsann uttalar dig bestämt och tvärsäkert eftersom det i din värld minsann fungerar endast på si och så vis...
Jamen så här. Är alla kvinnor som inte ligger med snubben som bjuder dem på alkohol drinkluder? Är drinken ett kontrakt gällande sex? Och är kvinnor även drinkluder som får en drink skickad till sig av en snubbe hon inte ens sett?
Citera
2017-09-21, 23:10
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Jamen så här. Är alla kvinnor som inte ligger med snubben som bjuder dem på alkohol drinkluder? Är drinken ett kontrakt gällande sex? Och är kvinnor även drinkluder som får en drink skickad till sig av en snubbe hon inte ens sett?
Alltså... Drinkluder. Det är såna kvinnor som smyger upp bredvid, ler förföriskt och säger något i stil med "hej, vill inte du köpa en drink till mig?" och om man gör det så tar hon den, tackar och går.

Det är inte dom kvinnor som tackar nej till erbjuda drinkar.
Citera
2017-09-21, 23:12
Medlem
Citat:
Fast här har ju mannen isåfall en annan sorts makt. Sedan kan den ju inte vara skev om man följer biologisternas argument som menar att den är fullt naturlig.

Beskriv gärna mannens "andra" makt i denna situationen.

Det andra du skriver, du menar alltså att ingenting som är naturligt kan vara skevt? När dinosaurierna dog ut så var inte ekosystemet skevt på jorden?

Edit: Det är för övrigt precis sånthär resonerande som du just slängde ut dig som gör feminister på flashback så oerhört meningslösa att diskutera med. Totalt oigenomtänkt blint försvarande av sin egna agenda. Vad skall det vara bra för?
Citera
2017-09-21, 23:13
Medlem
franges avatar
Citat:

Nej. Att bara ta emot en drink som någon bjuder dig på är inte att vara ett drinkluder. Däremot finns det många tjejer som mer eller mindre kräver att få en drink för att de ens skall tala med killarna.
Eller åtminstone hänger med killarna en stund, så de skall "råka" bli bjudna - för att sedan genast dra därifrån så snart de fått sin drink. Och alltså då ger de sken av att vara intresserade av killen - enbart för att få en drink.

Dvs enda anledningen till att hon umgås med killen - är för att få drinkar och sedan är han totalt ointressant - hon har då fått allt utav värde han hade. Förutom möjligen fler drinkar...
Citera
2017-09-21, 23:13
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Alltså... Drinkluder. Det är såna kvinnor som smyger upp bredvid, ler förföriskt och säger något i stil med "hej, vill inte du köpa en drink till mig?" och om man gör det så tar hon den, tackar och går.

Det är inte dom kvinnor som tackar nej till erbjuda drinkar.
Aha. Jag har alltid tyckt det varit lite olustigt att någon köper en drink just för att det verkar vara kopplat till förväntningar. Men då förstår jag lite bättre.
Citera
2017-09-21, 23:15
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dingdingvarld
Beskriv gärna mannens "andra" makt i denna situationen.

Det andra du skriver, du menar alltså att ingenting som är naturligt kan vara skevt? När dinosaurierna dog ut så var inte ekosystemet skevt på jorden?

Edit: Det är för övrigt precis sånthär resonerande som du just slängde ut dig som gör feminister på flashback så oerhört meningslösa att diskutera med. Totalt oigenomtänkt blint försvarande av sin egna agenda. Vad skall det vara bra för?
Tror bara att vi uttrycker oss olika.

Monetär makt.

Och du menar att det bara är feminister som har en agenda? Finns mig veterligen rätt få feminister här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in