2017-09-21, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyranitar
Okej jag ber om ursäkt ifall detta är OT Det ska inte hända igen (efter nästkommande inlägg)
Jag började.
Vi återgår till ämnet. Har det inte kommit minsta rad om Wall sen 18 sept? Det är tre dygn sen
Citera
2017-09-21, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Undrar om danskarna själva uppfattar sig som grötiga .
De är ju grötiga!
Slutar danskan att vara grötig när man lärt sig perfekt danska?
Nä. Men deras gröt gör engelska naturlig. Typ.
Citera
2017-09-21, 21:04
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tasksaft
Jag var otydlig. Jag menade att jag googlade på typ "peter madsen fogsvans saknas" och liknande.
https://www.svd.se/madsen-haktad-misstankt-for-mord-nastan-allt-talar-mot-honom I slutet av artikeln står om vittnet som såg Madsen knalla iväg med sågen. Tydligen en hen😊
Citera
2017-09-21, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag började.
Vi återgår till ämnet. Har det inte kommit minsta rad om Wall sen 18 sept? Det är tre dygn sen

Jag kan tänka mig att man jobbar oerhört hårt med bevisbördan utifrån möjliga teorier just nu, och framförallt kan jag tänka mig att man rent juridiskt arbetar hårt i samverkan med polisen. Vid nästa process så tror jag att man kommit en bra bit framåt bakom kulisserna.
Citera
2017-09-21, 21:05
Medlem
Citat:
Nä. Men deras gröt gör engelska naturlig. Typ.
Jag blev förvånad över Madsens i det närmaste flytande engelska. Faktiskt.
Citera
2017-09-21, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
https://www.svd.se/madsen-haktad-misstankt-for-mord-nastan-allt-talar-mot-honom I slutet av artikeln står om vittnet som såg Madsen knalla iväg med sågen. Tydligen en hen😊

Typ hybrid med andra ord, coolt
Citera
2017-09-21, 21:06
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Jag började.

PM är häktad till 5/10 (?). Vad händer därefter? Kommer det gå att ha ett åtal klart och sätta ut datum för domstolsförhandling? Knappast så troligt.

Naturligtvis mycket beroende på om man hittar fler kvarlevor, men om man nu inte gör det.

Sverige har ju fått mycket kritik för väldigt långa häktningstiden. Hur snabbt kan det gå i Danmark? Före årskiftet?
Citera
2017-09-21, 21:08
Medlem
Citat:
Jodå. Alltid lär man sig nåt. T o m i detta forum 😃

Jag tycker att vi ska lägga ner allting om tigersåg, rävsåg och allt med svans nu och byta ämne.

Läste detta i kvällsposten idag.
http://www.expressen.se/kvallsposten/peter-madsens-idol-nazisternas-forskare/

Jag har funderat över hur PM blivit så förhärdad att han klarade av att stycka en död människa i samband med dråp/mord. Eftersom (enligt Djursings biografi) var PM:s åldriga pappa väldigt intresserad av andra världskriget och hade dessutom jobbat med byggnadsjobb till tyskarna under ocupationstiden (jag antar att det var i Danmark eftersom det ej framgår). Kan han ha haft Nazistiska sympatier? I alla fall har han nog suttit med lille Peter i knäet och bläddrat i bokband som handlade om andra världskriget. Min mormor och morfar talade jämt om andra världskriget men ur offrens synpunkt. Min morfar hjälpte till att ta emot judiska flyktingar nere vid stranden. (Det bodde nämligen en judisk flykting i deras hus som hade kontakt med danska motståndsrörelsen via ficklampssignalerut mot sundet vad jag fått berättat.) I allafall så ägde de enbart ett stort bokband om andra världskriget. Vid ett tillfälle när jag var liten bläddrade jag i det tills min mormor upptäckte det och slet böckerna ifrån mig. Jag kan säga att jag tog skada av de där fotona av likhögar samt annat avskyvärt som jag inte ens kunde föreställa mig fanns i denna världen. Så till den milda grad att jag fick sömnsvårigheter samt mardrömmar under hela uppväxten.
Så kan det ha varit PM.s pappa som härdat honom genom att visa helt olämpligt material från andra världskriget under hela hans uppväxt? Kan PM vara Barndomsskadad av sin uppväxt? Bara en fundering.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-09-21 kl. 21:19.
Citera
2017-09-21, 21:11
Medlem
Citat:
PM är häktad till 5/10 (?). Vad händer därefter? Kommer det gå att ha ett åtal klart och sätta ut datum för domstolsförhandling? Knappast så troligt.

Naturligtvis mycket beroende på om man hittar fler kvarlevor, men om man nu inte gör det.

Sverige har ju fått mycket kritik för väldigt långa häktningstiden. Hur snabbt kan det gå i Danmark? Före årskiftet?
3/10. Har noll koll när åtal kan väckas. Vet nog ingen.
Citera
2017-09-21, 21:13
Medlem
Mogna-Meloners avatar
LÄGG AV!

Häromdagen sa jag ifrån att det här inte är en tråd för skämt & chatt och utdelade varningar. Men uppenbarligen tror somliga fortfarande att det här är en lattjolajbanstråd i Humorforumet. Eftersom ni inte lärde er något av min tillsägelse kommer det så klart att leda till fler varningar den här gången.

SKÄRPNING! LÅT MIG SLIPPA DETTA!

/Mod
Citera
2017-09-21, 21:15
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Jag blev förvånad över Madsens i det närmaste flytande engelska. Faktiskt.

Ja det förvånade mig också.
Han har lusläst Jules Verne, beundrade Werner von Braun. Räknade ner på närmast Hustonmässigt vis vid raketuppskjutningar. Skulle inte en sådan person resa runt och göra studiebesök hos NASA, millitärmuseum etc. Kanske vistas så länge pengarna räcker utomlands.
Det är kanske så han blivit så bra på engelska.

Resor och och intressanta besök skulle ju kunna vara något han isåfall hade gemensamt med KW.
Senast redigerad av Solglittret 2017-09-21 kl. 21:32.
Citera
2017-09-21, 21:18
Medlem
Citat:
Ja det förvånade mig också.
Han har lusläst Jules Verne, beundrade Werner von Braun. Räknade ner på närmast Hustonmässigt vis vid raketuppskjutningar. Skulle inte en sådan person resa runt och göra studiebesök hos NASA, millitärmuseum etc. Kanske vistas så långe pengarna räcker utomlands.
Det är kanske så han blivit så bra på engelska.

Resor och och intressanta besök skulle ju kunna vara något han isåfall hade gemensamt med KW.
Jag får för mig att han inte skulle kunna ha råd med sånt som resor. Men kan ju så klart ha fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in