2017-09-21, 18:17
Medlem
mr.nymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hornygirlwithneeds
Bara en sådan sak att det anses normalt för män att ligga runt med främlingar, medan samma beteende hos kvinnor klassas som "missbruk".

Nej. Bara för att det finns folk som anser att det är "missbruk" att ligga mycket med främlingar, så betyder inte det att läkare sjukdomsstämplar tjejer som onanerar oftare än en viss frekvens.
Citera
2017-09-21, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.nyman
Nej. Bara för att det finns folk som anser att det är "missbruk" att ligga mycket med främlingar, så betyder inte det att läkare sjukdomsstämplar tjejer som onanerar oftare än en viss frekvens.
Har de inte börjat med det? Deras könsbinära (varmed avses tron att mäns och kvinnors hjärnor faller i separata "block" som inte överlappar, inte det enkla konstaterandet att det finns statistiska skillnader) idéer har i alla fall grunden till att sjukdomsstämpla kvinnor över en viss frekvens i lusten på samma sätt som de sjukdomsstämplar män som blir upphetsade i vissa situationer.
Citera
2017-09-21, 18:31
Medlem
Jag har för övrigt stoppat en annan kvinna som höll på att göra något verkligt dumt: (FB) Hur långt har ni gått? Det mest sexuellt omoraliska ni gjort!
Citera
2017-09-21, 18:54
Medlem
Ratozs avatar
Citat:
Hjärnundersökningar visar visserligen genomsnittliga skillnader men också en individuell variation som är större och dessutom överlappar mellan könen. Det är också alltid en stor individuell variation hos både män och kvinnor, ingen hjärnstruktur varierar endast hos det ena könet och är likadan hos alla i det andra könet.

Det jag framför allt vänder mig mot är påståendet att något som är friskt hos det ena könet skulle vara "sjukt" hos det andra, då det leder till hat mot alla som varken är stereotypt manliga eller stereotypt kvinnliga. Den individuella variationen måste få kombinera både "manliga" och "kvinnliga" egenskaper hos samma person utan att det sjukdomsförklaras.

Att det finns skillnader i genomsnittet mellan könen håller jag med om, jag tror till och med själv att min starka sexlust kan bero på att jag har något mer testosteron än de flesta kvinnor.

Så länge det finns könsskillnader alls så finns det givetvis saker som kan vara sjukdom hos det ena könet men inte hos det andra. Att det skulle vara sjukdom att onanera dagligen är dock givetvis nonsens.

Att öppet sitta och diskutera djupt privata saker på en arbetsplats är dock inget riktigt friskhetstecken oavsett kön om du frågar mig.
Citera
2017-09-21, 19:07
Medlem
mr.nymans avatar
Citat:
Har de inte börjat med det? Deras könsbinära (varmed avses tron att mäns och kvinnors hjärnor faller i separata "block" som inte överlappar, inte det enkla konstaterandet att det finns statistiska skillnader) idéer har i alla fall grunden till att sjukdomsstämpla kvinnor över en viss frekvens i lusten på samma sätt som de sjukdomsstämplar män som blir upphetsade i vissa situationer.

De har inte börjat med det.
"Deras könsbinära idéer"? Det är inte så att alla läkare och psykologer i Sverige har delat in alla företeelser i manliga och kvinnliga block.
Senast redigerad av mr.nyman 2017-09-21 kl. 19:09. Anledning: stavfel
Citera
2017-09-21, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratoz
Så länge det finns könsskillnader alls så finns det givetvis saker som kan vara sjukdom hos det ena könet men inte hos det andra. Att det skulle vara sjukdom att onanera dagligen är dock givetvis nonsens.

Att öppet sitta och diskutera djupt privata saker på en arbetsplats är dock inget riktigt friskhetstecken oavsett kön om du frågar mig.
Såvitt det gäller hjärnan är det skillnader i genomsnittet som är små jämfört med den individuella variationen, klockkurvor som överlappar till omkring 90%. Det är små skillnader i genomsnittet där något finns i marginellt högre eller lägre grad hos det ena könet än det andra som menas med "könsskillnader i hjärnan", inte att något skulle finnas hos de flesta av det ena könet men bara en liten del hos det andra.Vad gäller hjärnan är det alltså helt absurt att påstå att något som är "normalt" för det ena könet är "sjukt" för det andra. Det skulle bara leda till demonisering av maskulina kvinnor och feminina män.

Dessutom finns det personer som i kroppen i stort och inte bara i hjärnan faller på en skala där det är svårt att dra gränsen mellan manligt och kvinnligt.
Citera
2017-09-21, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.nyman
De har inte börjat med det.
"Deras könsbinära idéer"? Det är inte så att alla läkare och psykologer i Sverige har delat in alla företeelser i manliga och kvinnliga block.
Det räcker att säga att vissa företeelser är "typiska för ett kön men sjuka hos det andra" för att det ska vara hat mot feminina män och mot maskulina kvinnor. Ingen struktur i hjärnan visar någon så skarp kontrast mellan könen.
Citera
2017-09-21, 19:27
Medlem
Citat:

Citat:
Såvitt det gäller hjärnan är det skillnader i genomsnittet som är små jämfört med den individuella variationen, klockkurvor som överlappar till omkring 90%. Det är små skillnader i genomsnittet där något finns i marginellt högre eller lägre grad hos det ena könet än det andra som menas med "könsskillnader i hjärnan", inte att något skulle finnas hos de flesta av det ena könet men bara en liten del hos det andra.Vad gäller hjärnan är det alltså helt absurt att påstå att något som är "normalt" för det ena könet är "sjukt" för det andra. Det skulle bara leda till demonisering av maskulina kvinnor och feminina män.

Dessutom finns det personer som i kroppen i stort och inte bara i hjärnan faller på en skala där det är svårt att dra gränsen mellan manligt och kvinnligt.
Om det påstås att genital upphetsning i vissa situationer är friskt hos kvinnor men sjukt hos män på grund av att kvinnor oftast har svagare sexlust än män, då exkluderar den definitionen de kvinnor som har betydligt starkare sexlust än en genomsnittlig kvinna. Så jo, en sådan definition skulle visst implicera att kvinnor som onanerar dagligen var sjuka.
Citera
2017-09-21, 19:48
Medlem
Citat:
Det är på slutna lunchraster där alla samtycker och är vuxna. Så inget fel i det.
Citera
2017-09-21, 20:03
Medlem
mr.nymans avatar
Citat:
Det räcker att säga att vissa företeelser är "typiska för ett kön men sjuka hos det andra" för att det ska vara hat mot feminina män och mot maskulina kvinnor. Ingen struktur i hjärnan visar någon så skarp kontrast mellan könen.

Sjukvården i Sverige dömer inte beteenden som sjukliga för det ena könet och normala för det andra.
I Sverige så bygger också en diagnos inom beteendeavikelse på att det ska vara ett problem för en. Det vill säga, om någon är mycket sexfixerad så ska det vara ett problem för denne för att man ska gå vidare med eventuell utredning.
Senast redigerad av mr.nyman 2017-09-21 kl. 20:15. Anledning: miss
Citera
2017-09-21, 20:10
Bannlyst
Citat:
En diskriminering är att en kåthet som anses normal för män räknas som "sjuk" och bemöts med fördomar när den förekommer hos kvinnor. Till exempel när en man på jobbet sa på lunchrasten att han onanerar dagligen brydde sig ingen, men när jag sa att det gör jag också blev jag kallad för sjuk! Vad är det här för diskriminering? Män får ha behov men inte kvinnor?!
Du har såklart fel. Kvinnor kommer undan med mycket mer än män. Ett exempel är senaste tidens händelser, där "batikhäxor" använder afghanpojkar som sina sexleksaker. Dessa kvinnor går till sängs med sina "små" pojkar, smeker dem och tröstar dem. Tror du samma sak skulle accepteras om det gällde 40-50 åriga män och unga thai-tjejer????
Citera
2017-09-21, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Du har såklart fel. Kvinnor kommer undan med mycket mer än män. Ett exempel är senaste tidens händelser, där "batikhäxor" använder afghanpojkar som sina sexleksaker. Dessa kvinnor går till sängs med sina "små" pojkar, smeker dem och tröstar dem. Tror du samma sak skulle accepteras om det gällde 40-50 åriga män och unga thai-tjejer????
När det gäller att komma undan med brott, speciellt allvarliga brott som till exempel sexuella övergrepp, spelar det in att poliser har budgetar och lägger ner anmälningar mot personer de anser som mindre troliga att begå brott. Detta bottnar i att kvinnor anses mer sexuellt hämmade generellt än män, men kan givetvis inte kompensera att kvinnor med en kåthetsnivå i det "manliga" spannet klassas som farligare än så kallade "friska" män. För att inte tala om hur hemskt det måste vara för transsexuella.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in