Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-13, 05:50
  #1
Medlem
En diskriminering är att en kåthet som anses normal för män räknas som "sjuk" och bemöts med fördomar när den förekommer hos kvinnor. Till exempel när en man på jobbet sa på lunchrasten att han onanerar dagligen brydde sig ingen, men när jag sa att det gör jag också blev jag kallad för sjuk! Vad är det här för diskriminering? Män får ha behov men inte kvinnor?!
Citera
2017-09-13, 06:14
  #2
Medlem
BennyBandanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hornygirlwithneeds
En diskriminering är att en kåthet som anses normal för män räknas som "sjuk" och bemöts med fördomar när den förekommer hos kvinnor. Till exempel när en man på jobbet sa på lunchrasten att han onanerar dagligen brydde sig ingen, men när jag sa att det gör jag också blev jag kallad för sjuk! Vad är det här för diskriminering? Män får ha behov men inte kvinnor?!

Och så berätta den riktiga historien och inte den bitchiga feminist versionen.
Citera
2017-09-13, 06:20
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BennyBandana
Och så berätta den riktiga historien och inte den bitchiga feminist versionen.
Det är inte "bitchig feminism" att protestera mot dubbelmoralen i att en man som onanerar dagligen anses frisk medan en kvinna som onanerar dagligen anses "sjuk"! Vi diskuterade onani på lunchrasten och jag ansågs "sjuk" för att jag berättade att jag onanerade varje dag medan en man som sa samma sak om sina onanivanor ansågs som frisk. Ja, jag sa att jag känner ett fysiskt behov av det i kroppen men det var i princip samma sak som den där mannen sa!
Citera
2017-09-13, 06:28
  #4
Medlem
BennyBandanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hornygirlwithneeds
Det är inte "bitchig feminism" att protestera mot dubbelmoralen i att en man som onanerar dagligen anses frisk medan en kvinna som onanerar dagligen anses "sjuk"! Vi diskuterade onani på lunchrasten och jag ansågs "sjuk" för att jag berättade att jag onanerade varje dag medan en man som sa samma sak om sina onanivanor ansågs som frisk. Ja, jag sa att jag känner ett fysiskt behov av det i kroppen men det var i princip samma sak som den där mannen sa!

Det händer en gång och alla män är plötsligt så? Triggad!
Citera
2017-09-13, 06:30
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BennyBandana
Det händer en gång och alla män är plötsligt så? Triggad!
Det var flera personer som kallade mig för "sjuk" men ingen som sa samma sak om den mannen!
Citera
2017-09-13, 06:37
  #6
Medlem
note-its avatar
Det är verkligen "sjukt" att hitta på en sådan historia.
Själv har jag inget emot onanerande kvinnor utan ser det som naturligt.
Citera
2017-09-13, 06:39
  #7
Avstängd
Förmodligen osäkra snubbar som inte var berädda" jag hade bara svarat. Gött.
Och kanske, vill du ha hjälp så säg till.
Citera
2017-09-13, 06:40
  #8
Medlem
Det var inte bara män utan även flera kvinnor som kallade mig för "sjuk", bland annat en kvinna som sa att hon onanerade max en gång varannan vecka och ansåg att kvinnor som onanerade varje vecka eller mer var nymfomaner och borde "söka hjälp innan de skadar någon". Däremot ansåg hon det vara helt normalt för män att onanera varje dag, hon påstod att mäns sexualitet "kontrollerades på andra sätt".
Citera
2017-09-13, 06:42
  #9
Medlem
Kvasiintellektuells avatar
Kvinnor ska normalt inte ha lustar och begär utan bara ta emot. Så fungerar naturen.
Citera
2017-09-13, 06:43
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasiintellektuell
Kvinnor ska normalt inte ha lustar och begär utan bara ta emot. Så fungerar naturen.
Så du håller också på och sprider fördomar?
Citera
2017-09-13, 06:58
  #11
Medlem
Jag är inte alls någon ensidig tokfeminist, jag vet att män drabbas av fördomar angående i vilka omständigheter de blir kåta. Kvinnor drabbas dock av fördomar angående hur ofta vi blir kåta. Enligt det fördomsfulla sättet att räkna, att män (men inte kvinnor) vill sätta på det de blir kåta av och att män (men inte kvinnor) blir kåta av avhållsamhet, borde väl män anses vara sexuellt dragna till avhållsamheten?

Så säg inte att jag är tokfeminist!
Citera
2017-09-13, 07:14
  #12
Medlem
TheRickiestRicks avatar
TS har väldigt rätt i vad hon säger. Jag har denna fördom inom mig även om jag vet att det rent logiskt är fel.

Denna fördom verkar inte följa den vanliga mallen för vilken typ av människa som brukat ha en viss fördom. Verkar vad jag kan se inte alls som den klassiska skiljelinjen mellan höger och vänster gäller här.

OBS. Säger inte alls att vänstern är fördomsfri utan bara att fördomarna yttrar sig på olika sätt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback